Re: Giant
Geplaatst: 06 jul 2020 21:09
Dura ace di2 met vermogensmeter met een top carbonframe en carbonwielen voor 4500 Euro is een hele mooie deal als je liefhebber bent van velgremmen.
Is ook een superdeal; idd houd ik van velgremmen. Maar tis wel 4500 euro !!!! liever heb ik een topframe met een R8000 groep ook een zeer goede groep.
Niet?? Ik vind het helemaal geweldig, Voor mij geen fiets meer met zichtbare kabels.thestudent schreef: ↑02 jul 2020 21:53 In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
Voor de consument echt geen vooruitgang. De gemiddelde fietser kan nu voor alles naar de dealer. Als je geen elektrisch schakelen hebt zijn de hoeken van de kabels nog extremer ook, waardoor ook het schakelgevoel achteruit gaat. Over de aero gains kan ik alleen mijn schouders ophalen denk ik . Ik heb een tijdje een ridley noah aero+ gereden met de F-steerer. Vorkje inkorten was geen feestje bij deze fiets. Spacers verwijderen kan alleen door ze door te knippen tenzij je alles wil demonteren ( En dat wil je niet bij een net nieuwe fiets )japiecarbon schreef: ↑07 jul 2020 10:09Niet?? Ik vind het helemaal geweldig, Voor mij geen fiets meer met zichtbare kabels.thestudent schreef: ↑02 jul 2020 21:53 In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
En hoe vaak moet je nu wisselen?? En daarbij zijn er al heel wat merken waarbij een stuurpen te wisselen is zonder de kabels los te halen.
3825 Euro voor de fiets met Red Etap (11-speed), met een beetje pech kost deze met de ombouw naar R8000 aan adviesprijs meer.beezer schreef: ↑04 jul 2020 22:17 De Advanced SL's zijn in deuitverkoop: https://www.giant-bicycles.com/nl/sale#categorie=race
Nu ben ik wel in de markt voor 1 van beide echter ik wil geen van beide groepen. de R8000 is prima voor mij.
Als de Giant dealer met mij mee zou gaan, wat zou dan een redelijke prijs zijn voor 1 van beide (vind ze nl allebei wel mooi) met een R8000 groep ??
Ik zie mijzelf ook als consument, en voor mij is het wel een vooruitgang. Maar wellicht voor de consevatieve fietser niet. En ik geef ook meteen toe dat het voor mij alleen om het uiterlijk gaat, aero is voor mij niet van belang.thestudent schreef: ↑07 jul 2020 10:33
Voor de consument echt geen vooruitgang. De gemiddelde fietser kan nu voor alles naar de dealer. Als je geen elektrisch schakelen hebt zijn de hoeken van de kabels nog extremer ook, waardoor ook het schakelgevoel achteruit gaat. Over de aero gains kan ik alleen mijn schouders ophalen denk ik . Ik heb een tijdje een ridley noah aero+ gereden met de F-steerer. Vorkje inkorten was geen feestje bij deze fiets. Spacers verwijderen kan alleen door ze door te knippen tenzij je alles wil demonteren ( En dat wil je niet bij een net nieuwe fiets )
Ik vervang kabels bij mijn veel gebruikte fietsen bijna elk jaar wel trouwens. En daarom schakelt het ook gewoon goed.