Pagina 340 van 466

Re: Giant

Geplaatst: 06 jul 2020 21:09
door LD002
Dura ace di2 met vermogensmeter met een top carbonframe en carbonwielen voor 4500 Euro is een hele mooie deal als je liefhebber bent van velgremmen.

Re: Giant

Geplaatst: 06 jul 2020 22:18
door beezer
LD002 schreef: 06 jul 2020 21:09 Dura ace di2 met vermogensmeter met een top carbonframe en carbonwielen voor 4500 Euro is een hele mooie deal als je liefhebber bent van velgremmen.
Is ook een superdeal; idd houd ik van velgremmen. Maar tis wel 4500 euro !!!! liever heb ik een topframe met een R8000 groep ook een zeer goede groep.

Ik ben (inmiddels) een beetje een ouwe lul; is wel 10.000 harde guldens. En ik weet dat het bijna onbetamelijk om het nog om te rekenen, maar heeeeeel soms doe ik het stiekem toch.

Re: Giant

Geplaatst: 06 jul 2020 22:28
door LD002
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel hoed koper gaat worden als je de groep laat ombouwen. Maar je kunt het uiteraard altijd vragen aan je fietsenmaker.

Re: Giant

Geplaatst: 07 jul 2020 08:56
door Ernie C.
Ik denk dat het verschil tussen een topframe en een subtopper kleiner is dan het verschil tussen een topgroep en Ultegra. Het gevoel scheelt bij beide nauwelijks ben op gewichtsverschil wint de groep.

Re: Giant

Geplaatst: 07 jul 2020 10:09
door japiecarbon
thestudent schreef: 02 jul 2020 21:53 In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
Niet?? Ik vind het helemaal geweldig, Voor mij geen fiets meer met zichtbare kabels.
En hoe vaak moet je nu wisselen?? En daarbij zijn er al heel wat merken waarbij een stuurpen te wisselen is zonder de kabels los te halen.

Re: Giant

Geplaatst: 07 jul 2020 10:33
door thestudent
japiecarbon schreef: 07 jul 2020 10:09
thestudent schreef: 02 jul 2020 21:53 In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
Niet?? Ik vind het helemaal geweldig, Voor mij geen fiets meer met zichtbare kabels.
En hoe vaak moet je nu wisselen?? En daarbij zijn er al heel wat merken waarbij een stuurpen te wisselen is zonder de kabels los te halen.
Voor de consument echt geen vooruitgang. De gemiddelde fietser kan nu voor alles naar de dealer. :roll: Als je geen elektrisch schakelen hebt zijn de hoeken van de kabels nog extremer ook, waardoor ook het schakelgevoel achteruit gaat. Over de aero gains kan ik alleen mijn schouders ophalen denk ik :roll: . Ik heb een tijdje een ridley noah aero+ gereden met de F-steerer. Vorkje inkorten was geen feestje bij deze fiets. Spacers verwijderen kan alleen door ze door te knippen tenzij je alles wil demonteren ( En dat wil je niet bij een net nieuwe fiets )

Ik vervang kabels bij mijn veel gebruikte fietsen bijna elk jaar wel trouwens. En daarom schakelt het ook gewoon goed.

Re: Giant

Geplaatst: 07 jul 2020 10:39
door Keezx
Nooit begrepen wat er helemaal geweldig is aan geen zichtbare kabels.
Sterker nog , ik koop geen frame waar de kabels binnendoor gaan......

Re: Giant

Geplaatst: 07 jul 2020 10:42
door Keezx
LD002 schreef: 06 jul 2020 22:28 Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel hoed koper gaat worden als je de groep laat ombouwen. Maar je kunt het uiteraard altijd vragen aan je fietsenmaker.
Daarvoor moet je naar een hoeden zaak.

Re: Giant

Geplaatst: 07 jul 2020 11:16
door Lcsmet
beezer schreef: 04 jul 2020 22:17 De Advanced SL's zijn in deuitverkoop: https://www.giant-bicycles.com/nl/sale#categorie=race

Nu ben ik wel in de markt voor 1 van beide echter ik wil geen van beide groepen. de R8000 is prima voor mij.

Als de Giant dealer met mij mee zou gaan, wat zou dan een redelijke prijs zijn voor 1 van beide (vind ze nl allebei wel mooi) met een R8000 groep ??
3825 Euro voor de fiets met Red Etap (11-speed), met een beetje pech kost deze met de ombouw naar R8000 aan adviesprijs meer.

Re: Giant

Geplaatst: 07 jul 2020 11:49
door japiecarbon
Keezx schreef: 07 jul 2020 10:39 Nooit begrepen wat er helemaal geweldig is aan geen zichtbare kabels.
Sterker nog , ik koop geen frame waar de kabels binnendoor gaan......
Ik heb nooit begrepen wat er geweldig is aan zichtbare kabels.

Re: Giant

Geplaatst: 07 jul 2020 11:59
door japiecarbon
thestudent schreef: 07 jul 2020 10:33

Voor de consument echt geen vooruitgang. De gemiddelde fietser kan nu voor alles naar de dealer. :roll: Als je geen elektrisch schakelen hebt zijn de hoeken van de kabels nog extremer ook, waardoor ook het schakelgevoel achteruit gaat. Over de aero gains kan ik alleen mijn schouders ophalen denk ik :roll: . Ik heb een tijdje een ridley noah aero+ gereden met de F-steerer. Vorkje inkorten was geen feestje bij deze fiets. Spacers verwijderen kan alleen door ze door te knippen tenzij je alles wil demonteren ( En dat wil je niet bij een net nieuwe fiets )

Ik vervang kabels bij mijn veel gebruikte fietsen bijna elk jaar wel trouwens. En daarom schakelt het ook gewoon goed.
Ik zie mijzelf ook als consument, en voor mij is het wel een vooruitgang. Maar wellicht voor de consevatieve fietser niet. En ik geef ook meteen toe dat het voor mij alleen om het uiterlijk gaat, aero is voor mij niet van belang.

En een intern kabeltje vervangen is voor een geoefende monteur nou ook niet zo een probleem. Maar gelukkig zijn er (voorlopig) nog frames met kabels buitenlangs.

Re: Giant

Geplaatst: 10 jul 2020 14:26
door fietsernl
Wel goede service bij Giant. Na vele jaren ging mijn TCR composite frame stuk, en binnen de kortste keren kreeg ik een TCR Advanced als vervanging.
Afbeelding