Specialized
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Een smallere band voor en een bredere achter is inderdaad helemaal niet zo'n gek idee. Conti doet het al met de Attack & Force combi (22mm voor en 24mm achter).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Bedankt voor de uitleg. Ben benieuwd naar de ervaringen van jullie.
Michiel
@loos,loos schreef:Ik heb ook 25 achter en 23 voor. 25 achter is comfortabeler en schijnt meer aero te zijn. 23 voor vind ik fijner sturen. Zo simpel is het voor mij.
Mag ik vragen welke druk je in de 25mm zet tov je lichaamsgewicht?
Heb er Specialized Turbo Pro opgezet(geen commentaar over te vinden)fm zegt vergelijkbaar met Michelin 4(?)maar 6,5 lijkt mij normaal,bij warm weer een stijging van enkele honderden grammekes.loos schreef:Dat hangt van verschillende factoren af: bandtype, voor/achter, tube/clincher en weer.Sauvi schreef:loos schreef: @loos,
Mag ik vragen welke druk je in de 25mm zet tov je lichaamsgewicht?
Maar 's winters rijd ik met 25 mm gp4000s achter met 6,5 bar bij typisch winterweer.
Ik weeg 82 kg.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Is dat niet veel te zacht? Ik weeg rond de 70 kg en zit nooit onder de 7 bar. Ik dacht dat 7 bar al aan de zachte kant was? Zijn er uberhaupt richtlijnen voor ?
Heb wel eens gehoord dat als je 70kg weegt 7 bar moet aanhouden bij 80kg 8bar, bij zwaarder 9 bar.
Heb wel eens gehoord dat als je 70kg weegt 7 bar moet aanhouden bij 80kg 8bar, bij zwaarder 9 bar.
Jaap Telder schreef:Is dat niet veel te zacht? Ik weeg rond de 70 kg en zit nooit onder de 7 bar. Ik dacht dat 7 bar al aan de zachte kant was? Zijn er uberhaupt richtlijnen voor ?
Heb wel eens gehoord dat als je 70kg weegt 7 bar moet aanhouden bij 80kg 8bar, bij zwaarder 9 bar.
bij 25 mm geldt de regel gewicht kg / 10 = bandendruk in bar minus 1
ik neem zo gevonden waarde voor het achterwiel en dan nog 1 bar minder vooraan (er rust immers minder gewicht op het voorwiel)
Met de GP4000S kan je voor 90kg zonder veel problemen 5bar rijden.
Ik heb nog geen snakebites gehad, comfort is goed en je kan als een idioot door de bochten:
http://www.strava.com/segments/4352651?filter=overall
Ik ben op deze afdaling 16de en toen lag het zelfs nog niet helemaal droog en heb ik geen risico's genomen.
Ik heb nog geen snakebites gehad, comfort is goed en je kan als een idioot door de bochten:
http://www.strava.com/segments/4352651?filter=overall
Ik ben op deze afdaling 16de en toen lag het zelfs nog niet helemaal droog en heb ik geen risico's genomen.
Even een kort vraagje;
Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence