Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 09 jul 2009 01:14

MrT schreef:
Marconi schreef:
ariejee schreef:Cancellara rulez!

Ja, maar hij verloor met zijn ploeg wel 40 sec. op die van Armstrong. M.a.w. Armstrong reed 40 sec sneller dan Cancellara!


Haha, er zijn teveel roze armstrongbrillen verkocht de laatste tijd!
Ik weet niet of je nog naar de etappe zelf gekeken heb?

Het was 1.5 tegen 7
(Cancellara en af en toe Voigt zodat Cancellara even wat kan drinken)

Ondanks de tijdrit-trein die Armstrong tot zijn beschikking had, kon hij het maar uitbouwen tot 40 sec.

edit:

Trouwens, Andy Schleck staat na 2 tijdritten 'slechts' 1.41 achter, vind ik redelijk goed.

Contador klonk erg strijdbaar direct na de etappe: "naar Andorra komt míjn specialiteit"

Ik heb geen Armstrongbrilletje en zeker geen roze. Ja, ik heb die hele etappe op TV bekeken. Nu zie je ook op TV niet alles.Dus zie je nooit wie er nu het meeste op kop gereden heeft. Ik moest afgaan op de commentators die ook niet meer zagen dan ik. Heb jij soms een vliegende camera boven beide ploegen hangen die iedere minuut nauwkeurig registreert?
IK weet dat Lance zich niet gespaard heeft en een behoorlijke tijd op moeilijke stukken aan kop heeft gesleurd. Ook Cancellara deed dat. Maar al met al was Armstrong toch 40 sec. sneller dan Cancellara dus wie Rulait? Vergeet niet dat Cancellara de Olympisch kampioen tijdrijden is en een aantal jaartjes jonger is dan Armstrong. Daarom chapeau voor Lance! Ook chapeau voor Cancellara! Beide zijn grote coureurs. We zullen zien wie het beste rijdt in de bergen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 09 jul 2009 11:03

Goedemorgen mannen,
Wat zijn de verwachtingen voor vandaag?

Na gisteren wordt het misschien lastig om weg te blijven in een ontsnapping. Als Columbia een sprint wil, zullen ze eerder beginnen te rijden.

Tegelijkertijd merk je aan veel dingen dat de mannen graag een rustige dag zouden willen, dus als er wat mensen met veel achterstand weg rijden, dan vinden ze het misschien wel best.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 09 jul 2009 11:13

Allemaal aan de Oscarito vandaag!
(als de Breuk tenminste zijn mond houdt in de auto en geen rare dingen doet)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 09 jul 2009 11:30

Misschien wel goed voor het moraal als Rabobank de koers gaat controleren.
Zorgen dat het bij elkaar blijft, je goed laten zien van voren. Ik denk dat in zulke situaties als waar de Rabobank nu in zit, je niet moet gaan zitten wachten, maar proberen het heft in handen te nemen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 09 jul 2009 12:33

Ik ga mee met de mening van Mr T en Moustache.
Rabo zal eigenlijk moeten proberen een etappe te winnen of meer mee te zitten in ontsnappingen. Zou leuk zijn als Oscar weer eens kan winnen vandaag :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 09 jul 2009 12:38

Zou die 1,7 km à 3% net niet te zwaar zijn (te lang) voor de echte sprinters? Misschien dat de sterke mannen met power hun kansen wagen. Denk aan de ritwinst van Gilbert in de Giro, zoiets. Het zou een mooie aankomst zijn geweest voor Valverde.
a.k.a Joe

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 09 jul 2009 12:41

Joe1972 schreef:Zou die 1,7 km à 3% net niet te zwaar zijn (te lang) voor de echte sprinters? Misschien dat de sterke mannen met power hun kansen wagen. Denk aan de ritwinst van Gilbert in de Giro, zoiets. Het zou een mooie aankomst zijn geweest voor Valverde.


Zeker zwaar. Ideaal voor Freire.

eelcoz

eelcoz 09 jul 2009 13:26

Zou de persboycot van Astana t.ov. Sporza nu echt vanwege deze column zijn:

http://www.johanbruyneel.com/news_artic ... azine.html

Dat kan toch bijna niet waar zijn.

wielerrevue
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2006 14:28

wielerrevue 09 jul 2009 13:27

Niklas2 schreef:
Wieler Revue schreef:De pech bij onze vrienden van de Rabobank is geen toeval. De valpartijen, het missen van de eerste waaier en de slechte (ploegen) tijdrit is geen toeval. De mannen van Rabo zijn gewoon niet goed genoeg. Als je goed bent, gebeurt je dit niet. Omdat ze niet goed genoeg zijn, moet je dit compenseren en dan gaat het vaak mis. Als je goed genoeg bent zit je niet daar waar er gevallen wordt en zit je continu vooraan en mis je dus niet de eerste waaier. In het huidige wielrennen is het onmogelijk om in de Giro en in de Tour top te zijn, dat kun je Mentsjov niet kwalijk nemen. Gesink is jong, onervaren en maakt bovendien zijn debuut, daar mocht je op voorhand al niet te veel van verwachten. Ik heb de indruk dat Gesink ook niet in topvorm verkeerd en misschien wel te vroeg gepiekt heeft. Voor de ploegleiding van de Rabobank heb ik geen goed woord voor over. Breukink moeten ze direct op de eerste trein naar huis sturen en bij het vertrekken van Maassen gaat er ook bepaald niet een meestertacticus verloren. Ik mis de beleving, de passie en de geslepenheid. Misschien moet een man als Jan Raas met zijn harde aanpak eens orde op zaken komen stellen. Met een budget als dat van de Rabobank is het belachelijk wat ze laten zien.


Sorry hoor, maar ik ben dit totaal niet met je eens. Sterker nog, puur opportunistisch geklets achteraf vind ik dit.
Als ik jou goed begrijp zeg je dat Menchov naar verwachting presteert en dat hetzelfde geldt voor Gesink. Dus wat is er dan mis???
Of hadden ze Menchov en Gesink thuis moeten laten?


Nee, dan heb je het inderdaad niet goed begrepen. De Giro en de Tour winnen in 1 jaar is in het huidige wielrennen onmogelijk. Dat Mentsjov de Tour wint, is natuurlijk grote klasse, maar zoiets gaat dan wel ten koste van je kansen op de Touroverwinning. Als je als Rabobank aangeeft dat de Tour het hoofddoel is, had je niet op deze manier de Giro moeten rijden. Dat mag je de heren ploegleiders in mijn optiek kwalijk nemen. Gesink moet je zeker niet thuislaten, maar daar mag en moet je, zeker ook als ploegleiding niet te veel van verwachten en druk op leggen. Dat deden ze wel, en dat vreet energie van zo´n jonge jongen. Ook kreeg ik de indruk, en dat is natuurlijk veel te vroeg om daar echt iets over te kunnen zeggen, dat Gesink niet in topvorm verkeerde, dat hij wellicht te vroeg gepiekt heeft. Weer 2 zaken waar ik de ploegleiding niet sterk voor de dag vind komen, en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan. Het wordt tijd voor echte kerels, geharde man aan het roer bij de boerenleenbank.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 09 jul 2009 13:38

Hardheid lijkt me niet direct de beste eigenschap, ik denk dat slimheid en goed met mensen kunnen omgaan, betrouwbaar zijn en teamspirit kweken beter zou kunnen werken.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 09 jul 2009 14:04

Het lijkt mij leuker als Flecha wint vandaag.
Zover ik mij kan herinneren woont hij in Barcelona of heeft hij er gewoont.
Maar ik ben bang dat het Kirchen wordt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jul 2009 14:29

@Wieler revue, sinds wanneer is 't zaak van de ploegleiders om te zorgen dat een renner op het juiste moment piekt. Dat lijkt me toch de verantwoordelijkheid van de renner en de trainer en niet van de ploegleiders.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie