Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2009?

corniel
Forum-lid HC

corniel 15 jul 2009 12:55

Ik zag elders Girlinred in het roze...

Afbeelding

Staat haar nog beter dan zwart. Haar Liz Hatch poze ten spijt. ;)

Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jul 2009 23:41

Een paar foto's van vandaag. Rondje was vandaag Campalongo, stuk verkeerd rijden in het dal, Fedaia, Sella, Gardena. Fedaia natuurlijk via de oude berg weg gereden. Aan 't begin van de dag in de afdaling van de Lucia nat geregend, maar de rest van de dag eigenlijk schitterend weer gehad. Zelfs op de cols was 't zo warm dat het er goed vertoeven was.

Een dreigende lucht die daarna niet alleen dreigend bleek te zijn:
Afbeelding

De Fedaia via de oude berg weg:
Afbeelding

Fedaia met 2 vingers in de neus:
Afbeelding

Uitzicht bovenop de Fedaia:
Afbeelding

En tot slot de Sella:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 15 jul 2009 23:57

Leuke foto's weer. De Fedaia heb ik vorig jaar ook gedaan. Prachtige klim. Het leuke is ook dat je alle tijd hebt om van de omgeving te genieten want zo hard ga je er niet. Tenminste, ik niet...;)

Zelf heb ik vandaag een door mijzelf opgelegde straftraining ondergaan. Na de klassiekerweek had ik even een paar weken rustig aan gedaan. Effe tijd voor andere dingen. Het was de bedoeling om in juli weer wat fanatieker te worden maar tot vandaag had ik alleen zaterdag een rondje Veenendaal-Veenendaal gedaan. Gisteren was ik ook weer te lui om van de bank af te komen dus nu was ik aan de beurt.

Rondje van ruim 100km gereden als intensieve duurtraining. En moeder natuur had nog een extraatje in de aanbieding in de vorm van een partij wind waar je scheel van ging kijken. Vanaf de stichtse brug langs het gooimeer vol door de wind en dat hield maar niet op. Ik snap er echt niks van want ik heb echt een rondje gereden. Maar eigenlijk nauwelijks voordeel gehad van de wind en meer dan de helft had ik er wel echt goed last van. Net even gekeken en het kan wel kloppen. Windkracht 6 bij het gooimeer. :)

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 jul 2009 00:31

[quote="GastheerG"]Mooie aanvulling uit de Dolomieten. Fedaia blijft toch ook wel een gruwelijk mooie passo![/quote]
+1!

[quote="GastheerG"]Ik blijf wind toch wel geweldig vinden. Zeker als de temperatuur gewoon goed is. Lekker uit je bol gaan![/quote]
Ik heb vanavond ook weer genoten met een rondje om de Nieuwkoopse Plassen. Heerlijk die wind door de haren...van je benen...

em
Forum-lid

em 16 jul 2009 00:43

Vandaag een mooie dag, dus ik had lekker vrij genomen om lekker te fietsen. Helaas kon mijn fietsmaat niet mee dus ik heb er dan maar zelf een dagje uit van gemaakt. Texel stond al een hele tijd op mijn to do-lijstje, dus leek me een mooie gelegenheid om daar maar eens te gaan fietsen.

Op de boot van Den Helder naar Texel. Mijn fietsje is er klaar voor.
Afbeelding

Deze boot dus.
Afbeelding

Vervolgens gelijk rechtsaf geslagen om het elders op het forum genoemde fietspad aan de buitenkant van de dijk te nemen dat vlak langs de zee gaat. Er stond een flinke wind in de rug, dus ik ging als een speer. Jammer dat er een hoop hobbels in het fietspad zitten, anders had ik echt snelheid kunnen maken.
Afbeelding

Omdat ik weinig zin had in een rondje knallen rond het eiland ging ik bij Oudeschild linksaf om zo naar de andere kant van het eiland te fietsen. Wat een leuk authentiek dorpje is dat Oudeschild trouwens.
Afbeelding
Afbeelding

Het Skillepaadje...
Afbeelding

En even een sanitaire stop. Wel even oppassen voor het schrikdraad met die harde wind.
Afbeelding

Wat een heerlijk rustige fietspaden heb je toch op Texel.
Afbeelding

Vervolgens via De Koog door de duinen richting het noordelijkste puntje van het eiland. Lekker windje mee, maar een hoop toeristen dus echt snelheid maken is er niet bij.
Afbeelding

De verplichte foto van de vuurtoren.
Afbeelding

Ik wist dat het eraan zat te komen, maar als het dan zover is valt het altijd weer tegen. De terugweg met tegenwind. Dan maar flink doorknallen onderin de beugel, is gelijk een goeie training. Weinig zin meer om foto's te schieten, maar na een kilometer of 15 met mijn gezicht vol in de wind ben ik wel toe aan wat sportdrank...
Afbeelding

En wat krachtvoer...
Afbeelding

In de hoop dat wat meer het binnenland in de wind wat minder was ben ik maar richting Den Burg gegaan. Hier even over de markt gelopen met de fiets in de hand om dan door te rijden naar de boot via Den Hoorn. Ook meer in het binnenland stond behoorlijk wat wind. Volgens teletekst was het vandaag windkracht 6...
Afbeelding

Al met al een heerlijk dagje gehad. Texel is een geweldig eiland om te fietsen en er hangt echt een eilandsfeertje, echt een apart stukje Nederland.

Een aantal dingen die me opgevallen zijn vandaag:
- Foto's maken tijdens een fietstocht haalt je uit je ritme en het is een heel gedoe om die camera steeds te pakken en weer weg te stoppen. Foto's zijn achteraf wel heel leuk om terug te zien, dat dan weer wel.
- Als je alleen fietst heb je veel meer aanspraak dan als je met z'n tweeen rijdt. Ik ben diverse keren aangesproken door locals voor een praatje. Ik werd zelfs al uitgenodigd om morgen met het lokale toerclubje mee te fietsen. Helaas bleef ik niet overnachten op Texel, anders had ik zeker een rondje meegefietst.
- Ik heb opvallend veel complimenten gehad van mensen voor mijn fiets. Aan de ene kant leuk natuurlijk, maar aan de andere kant een teken dat ie best wel opvallend is (ik hou meer van wat ingetogen). Ach, binnenkort worden de huidige banden vervangen voor Conti GP 4-season 25mm, die zijn gewoon zwart en dat scheelt waarschijnlijk al wat. De bandjes worden trouwens vervangen vanwege een fietstocht van Den Haag naar Roubaix (in etappes), maar daarover t.z.t. meer in een apart topic.

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 16 jul 2009 00:52

EM leuk rondje! Misschien eens een bescheiden forum ritje op Texel doen? Lijkt me leuk daar eens te fietsen....want bij mij is het er ook nog niet van gekomen.

Windkracht 6 kan ik bevestigen, stond in de haven van DH een mooie 25 knopen wind :).
Cervélo & Cannondale

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 16 jul 2009 02:35

Inderdaad een heel leuk rondje, ik denk dat een gerespecteerd lid van het forum die nu iets met bootjes doet en vroeger in Rotterdam woonde maar eens een forumritje moet gaan inplannen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 16 jul 2009 17:25

Wie zal jij nu bedoelen?;)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 16 jul 2009 17:26

Hij heeft ook nog iets met helmpjes en geweertjes...
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie