Dat is goed nieuws en ook zeer goed afgehandeld proficiat!leonvl schreef:Ik ben op mijn strepen gaan staan bij de dealer en garantie óf ontbinding van de koopovereenkomst voorgesteld, en ter stond heb ik mijn aankoopbedrag terug gestort gekregen. Ben blij dat deze zaak is afgehandeld, maar het garantiebeleid van BMC heeft er voor mij wel voor gezorgd dat ik niet zo snel opnieuw een BMC zou kopen.
BMC
-
- Forum-lid HC
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Wel prettig dat de zaak nu af is. Ik heb tot twee keer toe een nieuw frame ontvangen. Ik heb juist een zeer goede ervaring met de garantie afhandeling met BMC/ BMC dealer (bloemendalfietsplus Rijssen). Het ging hier wel om een breuk in het (pro machine) frame en daardoor ook lak schade. Na de tweede keer schade op dezelfde plek zelfs een upgrade gekregen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat is wel heel erg goed geregeld.leonvl schreef:Ik ben op mijn strepen gaan staan bij de dealer en garantie óf ontbinding van de koopovereenkomst voorgesteld, en ter stond heb ik mijn aankoopbedrag terug gestort gekregen. Ben blij dat deze zaak is afgehandeld, maar het garantiebeleid van BMC heeft er voor mij wel voor gezorgd dat ik niet zo snel opnieuw een BMC zou kopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Heb in het verleden nog het BMC MTB frame TE02 gehad (2007), welke na een jaar intensief gebruik dwars was doorgescheurd achter de zadelpen, meer bepaald op het skeleton systeem. Heb toen na controle door BMC een nieuw frame gekregen.
Momenteel heb ik het BMC streetfire ssx frame 2007 (zelfde als Newd) met zelfde skeleton systeem als MTB. Heb al geruime tijd blaasjes onder de lak op het frame, dit rond de opening voor de zadelpen.
Mijn inziens heeft dit te maken met het skeleton systeem en de krachten die hierop komen. Bij latere frames is de skeleton verbinding namelijk veel dikker geworden.
Momenteel heb ik het BMC streetfire ssx frame 2007 (zelfde als Newd) met zelfde skeleton systeem als MTB. Heb al geruime tijd blaasjes onder de lak op het frame, dit rond de opening voor de zadelpen.
Mijn inziens heeft dit te maken met het skeleton systeem en de krachten die hierop komen. Bij latere frames is de skeleton verbinding namelijk veel dikker geworden.
Bij het schoonmaken van mijn CX02 ontdekte ik een zorgwekkende crack. Waarschijnlijk is dit een framebreuk (frame is alu)?
-
- Forum-lid
Ja, dit is denk ik wel een breuk in het frame, best eens langsgaan bij je fietsenmaker, deze zal het volledig kunnen bevestigen of ontkrachten.
Hij kan dan verder contact opnemen met BMC.
Hij kan dan verder contact opnemen met BMC.
Helemaal afhankelijk van je bouw. Ben zelf 2.03 en heb een promachine in maat 61 met een 14cm stuurpen. Ik zit prima maar wel diep.(geen spacers) Mijn binnenbeenlengte is 100cm. Je kunt ook eens kijken bij Canyon. Die hebben grote framematen maar niet een specifiek model als de GF van BMC. Succes!
- boswielrenner
- Forum-lid
Zeer goed begin. Gefeliciteerd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29