Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 17 jul 2009 13:35

Tjansen schreef: Voor dit bedrag zie ik van merken waar ik wel al eens van gehoord heb eigenlijk alleen fietsen die Tiagra afgemonteerd zijn en een enkeling met 105. Nu kan ik wel als een echte hollander er gelijk op af stormen maar ik vraag me toch af wat dit verschil veroorzaakt. Is het frame dan echt merkbaar slechter/eerder versleten als voor mij wel bekende frames? Of is dit gewoon een goede fiets voor een goede prijs?


Voor wat het waard is hier mijn twee centen:
Bulls (ZEG) is een scherpe inkoper en kan derhalve scherp op de markt komen. Je weet natuurlijk dat je geen top-frame koopt voor die prijs, maar voor hele volksstammen voldoet dit gewoon prima. Ik zie het persoonlijk meer als een no-nonsense fiets. Ik betaal bij Bulls niet voor emotie.
Met een beetje tweaken is mijn fiets nu 9 kilo met alles erop en eraan. Dit vind ik zeer acceptabel voor een Alu frame. Natuurlijk kun je nog naar beneden door een lichter (lees: duurder) frame te zoeken. Ik denk dan dat ik die kilo beter zelf kan afvallen...
Hup, rijden!!

recreabiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2009 20:17

recreabiker 18 jul 2009 00:41

No-nonsense was ook mijn hoofdoverweging, kwestie van gevoel en verstand.

Qua uiterlijk vind ik een Cube (Attempt/Peloton) stukken mooier dan een Bulls. Toch vd week de DF gekozen ivm volledig Ultegra. Sterker nog, de FM had em alleen nog in titaniumkleur(andere FM's willen niet doorleveren omdat ze de DF's zelf nog allemaal denken te kunnen slijten voordat de 2010-serie er aan komt) en laat dat nou net de enige kleur zijn waar ik juist niet zo gecharmeerd van ben.

Van een FM die meerdere Duitse merken verkoopt hoorde ik dat 2 merken zelfs uit dezelfde fabriek komen.

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 18 jul 2009 14:19

Nog wat foto's van mijn Bulls Desert Falcon die ik donderdag heb gekocht. Nog maar twee keer op gefietst en het is me eerste racefiets, maar hij fietst echt ontzettend lekker.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

redlightning
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2009 21:27

redlightning 23 jul 2009 21:50

Hallo allemaal,

Ik volg al even jullie gesprekken en hen dan ook maar besloten mij hier even te registreren ;-)
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe koersfiets (excuseer voor het belgisch kempisch accentje ;-) ) en mijn oog is ook gevallen op een Bulls. Naar mijn inzien is een nieuwe fiets toch altijd een zekerdere koop dan een tweedehands. Rekening houden met de goede prijs/kwaliteit verhouding is de Bulls een perfecte aankoop voor een beginnend fietser als mezelf. Ik zocht dan even het wereld wijde web af en kwam al snel op fiets.nl terecht, waar ik mij verdiepte in jullie gesprekken. Gelukkig bevestigden jullie mijn eerste gevoel; een Bulls is goede aankoop! Persoonlijk liet ik mijn keuze vallen op de DF...

Nu heb ik toch enkele vragen...
1. De DF+ is niet te zien op www.bulls.de => ik heb niet meteen een idee van de prijs van de versie met ultegra SL. Is het prijsverschil de aankoop waard? (tov de gewone DF)
2. Bulls is bij de belgische verdelers zo goed als niet meer te verkrijgen (leveringsproblemen voor model 2009), dus ik zou al moeten wachten op het model 2010.
3. Hebben jullie een idee wat de specs voor de modellen 2010 zijn? en wanneer deze zouden kunnen geleverd worden?

Bij mijn aankoop moet ik eventueel rekening houden met de extra aankoop van nieuwe wielen (gewicht zit tegen de 90kg). Is dit noodazakelijk? Welke raden jullie aan en tegen welke prijs.

Veel vragen in 1 post ;-), maar toch bedankt!
blue thunder and...

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 23 jul 2009 22:28

Volgens mij staan de 2010 modellen op de site van ZEG
Leef! Fiets!

donnie
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2006 12:17

donnie 23 jul 2009 23:38

De nieuwe Bulls DF zal in 2010 niet veel veranderen,hij wordt afgemonteerd met een FSA crankstel en verder weer met de Ultegra onderdelen.

Ze staan nog niet op de ZEG site.
---------------------shoeffff-------------------->>>>>

redlightning
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2009 21:27

redlightning 24 jul 2009 00:21

Tinn schreef:Volgens mij staan de 2010 modellen op de site van ZEG

Donnie schreef:De nieuwe Bulls DF zal in 2010 niet veel veranderen,hij wordt afgemonteerd met een FSA crankstel en verder weer met de Ultegra onderdelen.

Ze staan nog niet op de ZEG site.



De modellen op ZEG zijn volgens mij ook 2009

Ik veronderstel dat de slechte beschikbaarheid te maken heeft met de grote vraag naar deze fietsen. Het klassieke gevolg zou dan zijn: grotere vraag => hogere prijs. Was dit de voorbije modellen ook zo? Is de prijs model 2009 tov 2008 fel gestegen?
blue thunder and...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5871
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 jul 2009 01:03

Mijn DF 2008 was €999.-
De DF 2009 is ook €999,-

donnie
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2006 12:17

donnie 24 jul 2009 09:35

De DF 2010 wordt €999,-
---------------------shoeffff-------------------->>>>>

redlightning
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2009 21:27

redlightning 24 jul 2009 10:15

Donnie schreef:De DF 2010 wordt €999,-


Enig idee of dat met de nieuwe Ultegra is? Heb me laten vertellen dat er nieuwe ultegras (op komst) zijn?
blue thunder and...

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 24 jul 2009 21:11

Red Lightning schreef:
Tinn schreef:Volgens mij staan de 2010 modellen op de site van ZEG

Donnie schreef:Ze staan nog niet op de ZEG site.



Je hebt gelijk, 'k heb me vergist.

Het lijkt me overigens dat de modellen van 2010 de nieuwe Ultegra groep hebben. Deze wordt nl nu al geleverd.
Leef! Fiets!

redlightning
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2009 21:27

redlightning 27 jul 2009 11:09

Ondertussen is de beslissing gevallen...

Ik ben vrijdag een DF+ (zwart groen) en heb er dit weekend mijn eerste 100km mee gereden. Goede keuze gemaakt!

;-)
blue thunder and...

Plaats reactie