Pagina 35 van 38
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 20:57
door djatwork69
Keezx schreef:Mede afhankelijk van de velgbreedte.
Ik adviseer minimaal 17C en dan hoeft er niet meer dan 5 bar in.
Fulcrum 3, 15.5
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 21:09
door Fietsen?altijd
Dan zou ik minimaal 6 doen. Ik ben zelf net zo zwaar en heb smalle velgen met Schwalbe Ones en dan voelt het niet meer fijn. Maar dat is persoonlijk.
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 21:11
door djatwork69
Fietsen?altijd schreef:Dan zou ik minimaal 6 doen. Ik ben zelf net zo zwaar en heb smalle velgen met Schwalbe Ones en dan voelt het niet meer fijn. Maar dat is persoonlijk.
Is dit dan race of comfort gezien? Vanvoor en vannachter hetzelfde?
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 21:21
door Keezx
Op een 15C velg zou ik uberhaupt geen 25 mm monteren en zeker niet als lichte rijder , maar dat is reeds uitputtend besproken in een ander topic.....
Beste is 23 mm en maximaal 6/5,5 bar en natuurlijk zelf expirimenteren om de "sweet spot"te vinden.
Mede omdat de meeste pompen geen geijkte manometer hebben en je dus zelf het optimum voor jouw pomp moet vinden.
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 21:24
door djatwork69
Keezx schreef:Op een 15C velg zou ik uberhaupt geen 25 mm monteren en zeker niet als lichte rijder , maar dat is reeds uitputtend besproken in een ander topic.....
Beste is 23 mm en maximaal 6/5,5 bar en natuurlijk zelf expirimenteren om de "sweet spot"te vinden.
Mede omdat de meeste pompen geen geijkte manometer hebben en je dus zelf het optimum voor jouw pomp moet vinden.
En waarom geen 25mm daarop? Wat zijn de nadelen dan?
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 21:25
door Fietsen?altijd
6 bar is echt puur comfort gezien. Zelf rijd ik nooit zo laag, altijd tussen de 6,5 en 7,5. Wedstrijden als ik weet dat het strak asfalt is 7,5 is het klinkers 6,7. Gewoon een rondje toeren wisselt en hangt er vanaf hoe veel er nog inzit, ik pomp mn banden niet elke keer op. Dus wel eens met 7 wel eens met 6,5.
Maar dit is wel allemaal heel persoonlijk het beste is zelf proberen wat fijn is.
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 21:27
door Keezx
djatwork69 schreef:Keezx schreef:Op een 15C velg zou ik uberhaupt geen 25 mm monteren en zeker niet als lichte rijder , maar dat is reeds uitputtend besproken in een ander topic.....
Beste is 23 mm en maximaal 6/5,5 bar en natuurlijk zelf expirimenteren om de "sweet spot"te vinden.
Mede omdat de meeste pompen geen geijkte manometer hebben en je dus zelf het optimum voor jouw pomp moet vinden.
En waarom geen 25mm daarop? Wat zijn de nadelen dan?
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=81758
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 21:44
door djatwork69
Ik zal eens proberen met 6.5 bar. Volgens ik begrijp zijn de nadelen van de 25mm op 15.5C het bochtenwerk, dit dan tijdens korte intensieve wedstrijden? Wat zijn de nadelen in bijv 3B of Marmotte? Als er echt nadelen aan verbonden zijn, steek ik tegen juni wel terug 23mm (waar ik nu altijd mee gereden heb).
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 21:51
door djatwork69
allez, heb nu eigenlijk 3B gereden met 23 vanvoor en 25 achter en dit beviel mij wel. Die achter was wel 23/25 specialized, 23 onderaan/25 bovenaan (volgens de verkoper en stond zo ook op de verpakking).
Nog een vraag: is er een nadeel op vorm van snelheid/rolweerstand of enkel rijgevoel?
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 22:02
door Fietsen?altijd
Met criteriums ga je op je kneiter hard door de bocht dus in theorie zou dat nadeliger zijn maar alleen als je een lage druk rijd. Ik heb al criteriums gereden met 6,5 en dat lukte goed.
Voor Marmotte en dergelijke zie ik geen nadelen. Dat is langer en niet continu op de limiet.
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 22:06
door djatwork69
Fietsen?altijd schreef:Met criteriums ga je op je kneiter hard door de bocht dus in theorie zou dat nadeliger zijn maar alleen als je een lage druk rijd. Ik heb al criteriums gereden met 6,5 en dat lukte goed.
Voor Marmotte en dergelijke zie ik geen nadelen. Dat is langer en niet continu op de limiet.
Ik wil vooral met een 'veiliger' gevoel afdalen en dan leek die 25mm achterband wel te helpen.
Over 25mm vanvoor twijfel ik nog altijd, leek mij minder te acceleren al kan dat ook een gevoel zijn. Afdalen met 23mm vanvoor en 25mm lijkt mij ook iets directer aan te voelen.
Re: Continental GP 4000 S
Geplaatst: 19 jan 2017 22:09
door Keezx
djatwork69 schreef:allez, heb nu eigenlijk 3B gereden met 23 vanvoor en 25 achter en dit beviel mij wel. Die achter was wel 23/25 specialized, 23 onderaan/25 bovenaan (volgens de verkoper en stond zo ook op de verpakking).
Nog een vraag: is er een nadeel op vorm van snelheid/rolsnelhied of enkel rijgevoel?
Als JIJ het stabiel genoeg in snelle bochten vindt, is het okee, maar winst is er IMO niet mee te halen (zie het genoemde topic).
De configuratie 25mm achter/23 mm voor is bepaald niet gek bij 15C velgjes.
Ergens tussen 6 en 7 bar zal het optimum voor 60 kg en 15C/25 mm liggen, bij 7 bar vind ik het zelf al stuiterig worden (80 kg) maar de wegen spelen daar ook mee, ik rij veel over klinkers.