Gebruik jij een helm?
-
- Forum-lid
Ik draag op wintersport al jaren een helm. Zeker als je het leuk vind om af een toe een sprongetje te wagen en/of off-piste te gaan is het bijzonder raadzaam.
Ik moet daarnaast ook toegeven dat ik mijn helm gewoon mooi vind; staat best stoer, zit perfect en is per slot van rekening ook nog eens lekker warm.
Met fietsen draag ik ook altijd mijn helm. Voordelen als warmte en uiterlijk gaan hierbij voor mij niet op. Ik doe het puur voor mijn eigenlijk veiligheid. Een ongeluk zit in een klein hoekje, het minste wat ik daarbij kan doen is de aandrijver van mijn lichaam en geest zo goed mogelijk beschermen. Daar doe ik het graag voor! Amen.
Ik moet daarnaast ook toegeven dat ik mijn helm gewoon mooi vind; staat best stoer, zit perfect en is per slot van rekening ook nog eens lekker warm.
Met fietsen draag ik ook altijd mijn helm. Voordelen als warmte en uiterlijk gaan hierbij voor mij niet op. Ik doe het puur voor mijn eigenlijk veiligheid. Een ongeluk zit in een klein hoekje, het minste wat ik daarbij kan doen is de aandrijver van mijn lichaam en geest zo goed mogelijk beschermen. Daar doe ik het graag voor! Amen.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
Wat mij bij skiën opvalt is dat een helm voor velen een voor vrijbrief is om volledig ongecontroleerd van de piste af te denderen. Een helm leidt dus niet altijd tot meer veiligheid.
Ik draag bij skiën alleen off-piste een helm. Met fietsen altijd een helm.
Ik draag bij skiën alleen off-piste een helm. Met fietsen altijd een helm.
- daniel1975
- Forum-lid HC
havana schreef:
Ik draag bij skiën alleen off-piste een helm. .
En aangezien ik altijd netjes op de piste blijf....
Het slaat allemaal een beetje door IMHO.
Less is bore
-
- Forum-lid
Met de huidige verkeersinstelling en nadat Renshaw heeft laten zien wat je met een helm kan doen draag ik tegenwoordig een helm...
-
- Forum-lid
Daniel1975 schreef:havana schreef:
Ik draag bij skiën alleen off-piste een helm. .
En aangezien ik altijd netjes op de piste blijf....
Het slaat allemaal een beetje door IMHO.
Denk je dat werkelijk?
misschien heb je de bijdrage van Stillekracht iets omhoog niet gelezen.
Do kin der mar druk mei weze
Allereerst een spoedig herstel toegewenst aan degene die dit actueel maakte, met een ander topic.
Ik heb van de winter een aantal malen zonder helm gereden, alleen omdat ik er niet genoeg mutsen onder kreeg.
Ik kan tegenwoordig, beter dan voorheen, wel mezelf de discipline opleggen om zeer rustig en voorzichtig te rijden, maar zonder bescherming op m'n hoofd voel ik me nooit echt prettig. Hetzelfde geldt nog meer voor muziek in m'n oor.
Offroad, echt niet doen.
In een pelotonnetje idem.
Helmloze fietsers die in m'n wiel willen hangen spreek ik er op aan.
Ik denk verder, en dat geldt niet in de laatste plaats voor mijzelf, dat we misschien iets teveel op elkaar aan het letten zijn.
'Ooooh, die rijdt zonder helm, door rood licht, op een te grote fiets, met haar, korte broek...' etc.
Het is allemaal inherent aan een forum.
Ik heb van de winter een aantal malen zonder helm gereden, alleen omdat ik er niet genoeg mutsen onder kreeg.
Ik kan tegenwoordig, beter dan voorheen, wel mezelf de discipline opleggen om zeer rustig en voorzichtig te rijden, maar zonder bescherming op m'n hoofd voel ik me nooit echt prettig. Hetzelfde geldt nog meer voor muziek in m'n oor.
Offroad, echt niet doen.
In een pelotonnetje idem.
Helmloze fietsers die in m'n wiel willen hangen spreek ik er op aan.
Ik denk verder, en dat geldt niet in de laatste plaats voor mijzelf, dat we misschien iets teveel op elkaar aan het letten zijn.
'Ooooh, die rijdt zonder helm, door rood licht, op een te grote fiets, met haar, korte broek...' etc.
Het is allemaal inherent aan een forum.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Draag zelf altijd een helm. Afgelopen zaterdag voor het eerst een echt flinke klap gemaakt terwijl ik echt geen wielrennertje aan het spelen was (M.a.w. je hoeft geen gekke dingen te doen om echt flink onderuit te gaan). Mijn hoofd kwam met een flinke klap tegen het asfalt. De helm vong de klap op en ik heb er slechts een lichte hoofdpijn, een kapotte schoen en een paar nietszeggende schaafwondjes aan over gehouden. Wat ik zeker weet is dat ik dit niet had kunnen vertellen als ik de helm niet had opgehad; dan lag ik minimaal met een flinke hersenschudding op bed.
Ik hou er niet zo van om de moraalridder uit te hangen en te zeggen dat iemand een helm op moet. Zo'n klap laat je hier wel even bij stilstaan en zet me wel aan tot het vermelden ervan; wellicht dat ik één iemand kan overhalen:)
Ik hou er niet zo van om de moraalridder uit te hangen en te zeggen dat iemand een helm op moet. Zo'n klap laat je hier wel even bij stilstaan en zet me wel aan tot het vermelden ervan; wellicht dat ik één iemand kan overhalen:)
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik moet zeggen dat 25% van de mensen die ik met helm tegen kom hem verkeerd dragen(losse bandjes,schuin op het hoofd en zelfs verkeerd om). Het eerste wat ik aanschafte was een helm zelfs voor dat ik een mtb of race fiets had. draag hem altijd en heeft al enkele keren mijn hoofd gered.
Climb like an Oreamnos, descend like an Accipiter
Altijd met helm, pas een nieuwe LAS Istrion aangeschaft omdat ik met de vorige een smak had gemaakt. Oorzaak: bestuurder van een bestelauto had niet in de gaten dat je met een racefiets iets sneller bent dan met een bakfiets. Gevolg: de beste man draait over een fietspad heen een bedrijventerrein op en neemt mij mee. Blij dat ik een helm droeg !
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Altijd een helm op, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Vorig jaar rende er nog een kat tegen m'n voorwiel. Resultaat: fiets flink beschadigd, op m'n lijf op 3 plekken fikse schaafwonden en als je m'n helm toen gezien had, begrijp je nu waarom ik 'm altijd draag.
Vorig jaar rende er nog een kat tegen m'n voorwiel. Resultaat: fiets flink beschadigd, op m'n lijf op 3 plekken fikse schaafwonden en als je m'n helm toen gezien had, begrijp je nu waarom ik 'm altijd draag.
Niets is wat het lijkt..
Altijd met helm, heb nog nooit zonder op de racefiets gezeten. Het lijkt wel of de laatste tijd steeds minder mensen met helm fietsen. Hier in Groningen kom ik hele groepen zonder helm tegen, echt opvallend. Misschien iets regionaals, je zou verwachten dat de trend meer richting het dragen van een helm gaat dan de andere kant op.
Op zich moet iedereen het natuurlijk lekker zelf weten, de gevolgen zijn voor jezelf. Of niet.... gezinsleden, vrienden etc. zullen niet heel vrolijk worden van de gevolgen van een ernstige valpartij. Misschien zouden mensen daar eens aan moeten denken als ze geen helm op zetten.
Op zich moet iedereen het natuurlijk lekker zelf weten, de gevolgen zijn voor jezelf. Of niet.... gezinsleden, vrienden etc. zullen niet heel vrolijk worden van de gevolgen van een ernstige valpartij. Misschien zouden mensen daar eens aan moeten denken als ze geen helm op zetten.