Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour De France 2006

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 21 jul 2006 13:16

De TOUR is zo gek... Normaliter zou je zeggen dat er deze vrijdag niets meer gaat gebeuren. Een groepje rijdt weg op de 2e categorieklim en mag uitmaken wie er wint. Maar hoe het nu gaat verlopen... Beste TOUR die ik gevolgd heb.
Ik ben toch best wel trots op onze Boogie Woogie. Hij hoeft niet eens te winnen om mijn diepste respect te krijgen. Wat een mooie gast.

sepp
Forum-lid

sepp 21 jul 2006 14:54

weet je wet het is...

landis heeft dinsdag iets mega zwaar gezet wat weet ik niet,
en is er woensdag gewoon mega hard door geblokkeerd.....
heeft alles goed uit gezweet
en zal nu paar dagen vliegen

ken genoeg mensen die dat mee gemaakt hebben
iets zetten en dan blokkeren en daarna als ze die doorkomen vliegen

en gehoord van grote ex profs enzo dus
das zoals ne b12 zette me dit weer ook kans om te blokkere
avia cyclingteam

composite
Forum-lid

composite 21 jul 2006 15:36

@ Sep : HUH??? wat zeg je nou allemaal??
Gang is alles!!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jul 2006 15:49

Ach staat niets meer dan wat geblaat. Nu heeft ie verzonnen dat landis dinsdag zware doping genomen heeft en daardoor woensdag slecht was. Grotere onzin is moeilijk te vinden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

debolle
Forum-lid

debolle 21 jul 2006 19:36

Ullrich en Sevilla hebben vandaag ontslag gekregen van T-mobile...
ben benieuwd of ze nog een nieuwe ploeg zullen vinden om bij te gaan fietsen, want om zo je carriere of te sluiten.....
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

luukleeftink
Forum-lid

luukleeftink 22 jul 2006 00:31

Klopt dat ze ontslagen zijn, dit vond ik vandaag op internet

Jan Ullrich

HAMBURG - De Duitse wielerploeg T-Mobile heeft vrijdag zijn kopman Jan Ullrich op staande voet ontslagen. De Duitser wordt verdacht van betrokkenheid bij het dopingschandaal in Spanje en werd daarom vlak voor de Tour op non-actief gesteld door formatie.

Ullrich bevestigt dat hij een ontslagbrief heeft ontvangen. „Dit ontslag accepteer ik niet”, reageerde de wielerprof. „Ik ben zeer teleurgesteld dat ze mij deze mededeling niet persoonlijk vertellen, maar dat ik een fax van advocaten krijg.” Eerder verscheurde T-Mobile al het contract van ploegleider Rudy Pevenage, die eveneens bij dopingaffaire betrokken zou zijn. Ook de Spanjaard Oscar Sevilla, die eveneens in het Spaans onderzoeksrapport wordt genoemd, krijg zijn congé.
Volgens de advocaten van Ullrich is er geen enkele grond voor het ontslag. Volgende week spreken beide partijen met elkaar. „Als we dan geen akkoord bereiken, gaan we het ontslag aanvechten”, reageerde Wolfgang Strohband, de manager van de voormalig Tourwinnaar.
Teammanager Olaf Ludwig is niet onder de indruk van dat dreigement. Hij wijst op het document dat de Spaanse onderzoeksrechters hebben opgestuurd. In een verklaring zegt Ludwig dat daarin duidelijk bewijs staat dat Ullrich en Sevilla met verboden middelen hun prestaties wilden verhogen. „Aangezien Ullrich en Sevilla tot nu toe geen poging hebben ondernomen hun onschuld te bewijzen, kunnen we niets anders doen dan hun contract beëindigen”, aldus Ludwig.
Op zijn website haalt Ullrich hard uit naar zijn werkgever. „Ik vind het schaamteloos dat ik na een jarenlange samenwerking als een faxnummer behandeld word. Zeker als je weet wat ik allemaal voor het team gedaan heb.”

lazo
Forum-lid

lazo 22 jul 2006 00:46

Quoten: Origineel geplaatst door luukleeftink op 21 Juli 2006

Klopt dat ze ontslagen zijn, dit vond ik vandaag op internet

Jan Ullrich

HAMBURG - De Duitse wielerploeg T-Mobile heeft vrijdag zijn kopman Jan Ullrich op staande voet ontslagen. De Duitser wordt verdacht van betrokkenheid bij het dopingschandaal in Spanje en werd daarom vlak voor de Tour op non-actief gesteld door formatie.

Ullrich bevestigt dat hij een ontslagbrief heeft ontvangen. „Dit ontslag accepteer ik niet”, reageerde de wielerprof. „Ik ben zeer teleurgesteld dat ze mij deze mededeling niet persoonlijk vertellen, maar dat ik een fax van advocaten krijg.” Eerder verscheurde T-Mobile al het contract van ploegleider Rudy Pevenage, die eveneens bij dopingaffaire betrokken zou zijn. Ook de Spanjaard Oscar Sevilla, die eveneens in het Spaans onderzoeksrapport wordt genoemd, krijg zijn congé.
Volgens de advocaten van Ullrich is er geen enkele grond voor het ontslag. Volgende week spreken beide partijen met elkaar. „Als we dan geen akkoord bereiken, gaan we het ontslag aanvechten”, reageerde Wolfgang Strohband, de manager van de voormalig Tourwinnaar.
Teammanager Olaf Ludwig is niet onder de indruk van dat dreigement. Hij wijst op het document dat de Spaanse onderzoeksrechters hebben opgestuurd. In een verklaring zegt Ludwig dat daarin duidelijk bewijs staat dat Ullrich en Sevilla met verboden middelen hun prestaties wilden verhogen. „Aangezien Ullrich en Sevilla tot nu toe geen poging hebben ondernomen hun onschuld te bewijzen, kunnen we niets anders doen dan hun contract beëindigen”, aldus Ludwig.
Op zijn website haalt Ullrich hard uit naar zijn werkgever. „Ik vind het schaamteloos dat ik na een jarenlange samenwerking als een faxnummer behandeld word. Zeker als je weet wat ik allemaal voor het team gedaan heb.”

schandalig gewoon!!!

debolle
Forum-lid

debolle 22 jul 2006 19:27

Hulde voor Floyd Landis  dat mag duidelijk zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

geertjansen
Forum-lid

geertjansen 22 jul 2006 19:33

toch jammer, als landis 2de werd achter perreiro was t leuk. Dan had hij m maar geen half uur moeten laten terugkomen

mac94
Forum-lid

mac94 22 jul 2006 19:39

Quoten: Origineel geplaatst door de bolle op 22 Juli 2006

Hulde voor Floyd Landis  dat mag duidelijk zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

And justice for all!
Se non e vero, e ben trovato.

chevalier
Forum-lid

chevalier 22 jul 2006 20:05

Ik hoor net Jacqeus Chapel van radio 1, die zegt het kan natuurlijk nog een rare tour worden.  De nr 2 op 0.59 sec en nr 3 op 1.29 minuten. Als ze zich overgeven aan de Champagne van Landis of ze gaan er nog even voor rijden en die Landis laten zweten , onderweg zijn er nog 36 seconden bonificatie te halen, En traditie van we vallen de winnaar niet aan dat kan zo zijn met 10 minuten, maar het is nu anders.
Dus mischien gaat er nog wat gebeuren, in deze toch al mooie rare tour

dries
Forum-lid

dries 22 jul 2006 20:16

Klanten van Fuentes moeten niet naar de rechter

za 22/07/06 - De renners die betrokken zijn in de Spaanse dopingzaak moeten niet naar de rechter. ndertussen sluit T-Mobile een verzoening met Jan Ullrich niet uit.

De 58 renners die betrokken zijn in het dopingschandaal rond arts Fuentes worden niet strafrechtelijk vervolgd. Dat heeft het parket van Madrid meegedeeld.

(foto Photonews)De renners op de beruchte lijst (onder wie Jan Ullrich, Ivan Basso en Oscar Sevilla) kunnen wel als getuigen worden opgeroepen als dat nodig is.

En hun respectieve wielerbonden kunnen de renners een schorsing geven, op basis van de WADA-code.
Dokter Fuentes, de spilfiguur, zal wel voor de rechter moeten komen, omdat hij "de gezondheid van topsporters in gevaar bracht".
Naast Fuentes moeten ook vier andere betrokkenen naar de rechter.

Olaf Ludwig: "Een verzoening is nog mogelijk"

T-Mobile heeft Jan Ullrich (en Oscar Sevilla) eruitgeschopt. Maar als beiden kunnen bewijzen dat ze niks met dokter Fuentes te maken hebben, zou T-Mobile kunnen bijdraaien, zegt T-Mobile-manager Olaf Ludwig (foto).

(foto Belga)T-Mobile-manager Ludwig bevestigt dat Ullrich binnen de week langs mag komen voor een gesprek.

"Als Jan kan aantonen dat hij geen band heeft met dokter Fuentes, is een verzoening mogelijk", zegt Ludwig.Ludwig laat uitschijnen dat hij Ullrich nog altijd hoog heeft zitten. "Hij zal altijd de eerste Duitser blijven die de Tour won en we beweren ook niet dat hij doping heeft gebruikt."
"Jammer genoeg droeg hij bij ons nooit bewijzen van onschuld aan", besluit de T-Mobile-manager.

Plaats reactie