Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

farelli
Forum-lid

farelli 06 feb 2011 13:02

De ATB Toertocht in Liessel stond op de planning. Bij aanfietsen blijkt helaas technische malheur aan de MTB van de buurman.
Het is toen met de racefietsen hetzelfde rondje geworden wat ik gisteren ook al reed.
Onder de brug bij Asten een stukgegooide wijnfles, pfff, goed weggekomen
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 06 feb 2011 13:57

Net 45Km gefietst, Beemster, O-, W-Grafdijk, Driehuis, GrootSchermer, Ursem, Avenhoorn en weer terug naar de Beemster. Gemiddeld 28Km/h.

Maar....constante wind van 55Km/h. (kracht 7Bft). Overslaande en rollende golfen op het NH kanaal en de Beemster ringvaart.

Kruissnelheid met wind mee 50Km/h, dit in hoog D1.

Tsja, op de dijken met versnellende wind vanaf de dijk (Venturi effect) ging het af en toe onder de 20Km/h in D3.

waterman
Forum-lid

waterman 06 feb 2011 15:30

De wind was stevig, maar minder als bij jullie in het noorden. Met fietsmaat rondje noordeifel
richting Zweifall, Vossenack en Simonskall waar het keerpunt was. Even een heerlijk stukje
gebak en koffie, en weer op de fiets. Een mooie rit was het.

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 06 feb 2011 16:00

Ik geloof dat ik mijn linkerhamstring heb overbelast.
vol in de wind langs de zuidhollandse kust.
gelukkig was het door het westland terug wat "hebbelijker"
toch nog zo'n 80 op de teller
op een waterfiets kom je ook vooruit

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 feb 2011 16:20

rondje gedaan langs Muiden, Weesp, Abcoude, Baambrugge, Vinkeveen, Nieuwer ter Aa, Amsterdam-Rijn Kanaal, Driemond, Weesp en weer terug naar Almere. Goed voor 90 km.

Wind??? Ja, . . . . . veel wind. Wat zal ik ervan zeggen? Wind tegen 20 kmh en wind mee 45 kmh of iets minder cliche-achtigs?

Ja, auto. Toeter maar raak. Ik weet echt wel dat je achter me zit en dat ik midden op de weg rij. Je kan er niet langs en ik ga je ook geen ruimte geven. Sorry maar ik ben al lang blij dat ik niet van mijn fiets afwaai en in de sloot beland. Je mag straks wel inhalen als de weg weer iets breder is.
Live fast; die young. mijn blog

gugi100
Forum-lid

gugi100 06 feb 2011 16:21

Vandaag wat in de lopikerwaard gefietst. Ben beneden dijks gebleven :-).

Fietste deze mevrouw achterop. zou wat mij betreft ook in dit topic kunnen.

Even een babbeltje gemaakt. Ze reed stoer alleen tegen de wind. Aardige meid. Ik sloeg nog lekker een modderfiguur, of ze bij de jeugd wedstrijden reed.....

Groet Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 06 feb 2011 17:25

Na 165km aan onderzoek dit weekend kan ik bevestigen dat het niet alleen IN de stad waait, maar ook daarbuiten ;)

Na de 110km gister vandaag nog weer 55km er bij gedaan. Met ruim 200km was dit een productieve week :) Ik heb nu in 1 week al meer km's gemaakt dan in heel februari vorig jaar. Maar ik mis in februari dan ook standaard altijd 2 fietsweekend ivm wintersport vakantie
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 06 feb 2011 17:35

Vandaag met Juulh op pad geweest.
Doetinchem-Doesburg-Giesbeek-Westervoort-Loo-Zevenaar-Angerlo-Doetinchem
Uiteindelijk een 90km.

Afbeelding

we're specialized :-)
Afbeelding

Afbeelding

arnos
Forum-lid

arnos 06 feb 2011 17:42

Gesmokkeld en alleen voor de wind gereden vandaa! Na de hele ochtend mijn schoonzus in Bloemendaal helpen verhuizen terug gefietst naar Hoorn. Dolle voordewindse rit, Bft 7 in de rug en een stukje van opzij. Eerst nog wat geneuzel in Haarlem, maar daarna volle bak. Vanaf het pontje van Buitenhuizen naar Hoorn (38 km) in 55 minuten: 40,8 gemiddeld! http://goo.gl/VHO9P

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 06 feb 2011 17:47

Veel wind vandaag en als je dan alleen gaat kun je je achter niemand verschuilen. Wel weer de 4 uur (120km) volgemaakt en al zeg ik het zelf toch nog met een aardig gemiddelde ondanks die krachtige wind. Ik voel wel dat het rustweekje me goed heeft gedaan. Morgen pak ik eens de racefiets en dan ga ik weervoor een langer ritje, want morgen wordt er zon beloofd en ietsje minder wind. Vandaag wou ik ook op de racefiets maar dat leek me geen goed idee met die hoge velgen.

Ik werd vandaag wel vaak aangemoedigd, al die kleine kinderen schreeuwden 'sneller' toen ik voorbij kwam. Ook nog eens 2 MTB ers in een korte broek gespot, daar vind ik het nou nog niet echt weer voor.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 06 feb 2011 17:56

@ArnoS, 40,8 gemiddeld met de wind in de rug kun je met deze omstandigheden geen volle bak noemen!@ op de momenten dat ik vollge bak ging voor de wind reed ik in de 50! Dus die 40,8 valt me toch een beetje tegen ;)

Vandaag zelf 65km gefietst, kopje koffie tussendoor bij mijn geliefde collega in Giethoorn, die had het niet zo druk dus lekker bij gekletst.
Zet de teller dit jaar op een 611km :)
mijn Flickr

kawouter
Forum-lid

kawouter 06 feb 2011 18:30

Niet vandaag maar afgelopen vrijdag.

De San Andreas Breuk

[img=https://lh6.googleusercontent.com/_B2Wl ... C01852.JPG]

Tunitas Creek Rd uit de Tour of California van vorig jaar

[img=https://lh3.googleusercontent.com/_B2Wl ... C01864.JPG]

De T-Rex is hier nog niet uitgestorven

[img=https://lh6.googleusercontent.com/_B2Wl ... C01857.JPG]

Gister (al voelt het vanwege de jetlag nog als vanmorgen) ook nog even over de brug gefietst.

[img=https://lh5.googleusercontent.com/_B2Wl ... C01891.JPG]

Al met al een prachtige combi van werk en ontspanning. Alleen jammer van Delta die ineens bedachten dat ik $200 mocht gaan betalen voor het vervoer van mijn fiets, terwijl KLM mij anders had geïnformeerd...

Fietsen in California kan ik warm aanbevelen. Het was nu 's ochtends zo rond de 10 graden oplopend naar een krappe 20 in de middag. Blauwe lucht en een fris briesje. Heerlijk fietsen dus. Geen meter plat overigens.

Plaats reactie