Pagina 35 van 767

Geplaatst: 07 jan 2008 19:49
door iceman
RobertG schreef:Hierbij mijn nieuwe aanschaf:



prachtige machine,zwarte ipv rode bidonhouders zouden nog mooier uikomen
denk ik.
Veel suc6 ermee!!!

Geplaatst: 16 jan 2008 13:03
door roeieber
Iemand enig idee welke draad de SL2 in het bracket heeft?
Amerikaans, dus engelse draad???

Geplaatst: 16 jan 2008 13:49
door amclassic-fan
BSA ja.

Geplaatst: 16 jan 2008 16:36
door roeieber
Amclassic-fan schreef:BSA ja.


ThnX

Geplaatst: 16 jan 2008 22:57
door optico
Amclassic-fan schreef:BSA ja.


Als er draad inzit heb je gelijk. De module uitvoering heeft volgens mij geen schroefdraad en komt met speciale cranks (heel mooi spul). Deze uitvoering heeft voor de SL2 een soort campagnolo bevestiging voor de crank. De industrielagers komen direct in de bracket potten van het frame en worden a la campagnolo door een bout bij elkaar gehouden waarbij de cranks met een vertanding in elkaar sluiten.

Geplaatst: 16 jan 2008 23:39
door roeieber
Optico schreef:
Amclassic-fan schreef:BSA ja.


Als er draad inzit heb je gelijk. De module uitvoering heeft volgens mij geen schroefdraad en komt met speciale cranks (heel mooi spul). Deze uitvoering heeft voor de SL2 een soort campagnolo bevestiging voor de crank. De industrielagers komen direct in de bracket potten van het frame en worden a la campagnolo door een bout bij elkaar gehouden waarbij de cranks met een vertanding in elkaar sluiten.





Dit is voor de eigen crank van Specialized. Maar vraag betreft het frame, niet de module.

Geplaatst: 17 jan 2008 09:49
door optico
Volgens mij heeft de module andere bracketpotten waar geen schroefdraad inzit. De SL2 is in twee uitvoeringen als frameset leverbaar en bracketpotten zijn echt verschillend. Ik zou dit anders voor de zekerheid bij je FM checken, ik kon het op de Specialized site niet vinden.

Geplaatst: 17 jan 2008 12:00
door tiest
De losse frameset is gewoon voorzien van BSA draad. De module heeft de specialized cranks (de afgelopen jaren zijn deze sterk verbeterd met een ander bevestigingssysteem allá Campa UT) deze cranks zijn NIET te vervangen door andere cranks. en er zit dus ook geen normale schroefdraad in.

Geplaatst: 19 jan 2008 19:07
door harmpie
Ik heb pas een Specialized Tarmac Pro besteld bij de Fm en heb hem ook al binnen. Nu is dit een tussenmodel van het jaar 2007 en daardoor heb ik korting gekregen omdat het frame overjarig is. Het is overigens een frame wat volgens de FM niet op internet te vinden is omdat het halverwege het jaar geintroduceerd is. Nu is de fiets binnen en lijkt het frame heel erg veel op het normale Tarmac frame. Het grote verschil is echter dat de goedkopere Tarmac versie 6 lagen carbon heeft en de Tarmac pro 8 lagen (tenminste zoals bij de specificaties is aangegeven).
Nu twijfel ik dus aan de echtheid van het frame, is het niet gewoon de goedkopere versie, hoe kan ik dit controleren zonder de deskundigheid van mijn FM in twijfel te trekken.
De foto's zijn helaas nog niet heel duidelijk, ik zal zsm nieuwe foto's maken die een stuk duidelijker zijn, het was namelijk al donker buiten, met veel regen


[img=http://byfiles.storage.live.com/y1pG_hG ... s8Yy0IaLmk]
[img=http://byfiles.storage.live.com/y1pG_hG ... MxE0goR3VU][img=http://byfiles.storage.live.com/y1pG_hG ... nHave3sNX8]

Geplaatst: 19 jan 2008 19:30
door tiest
Met een foto'tje word er waarschijnlijk een hoop duidelijk.

Geplaatst: 19 jan 2008 20:00
door harmpie
foto's zijn toegevoegd, er komen snel duidelijkere foto's te staan

Geplaatst: 19 jan 2008 21:31
door enrico-s-works
Als het een tarmac pro is, staat dat simpelweg op de bovenbuis. Daar staat onder de 'c' van het woord tarmac in het rood Pro onder. Verder staat er op mijn Tarmac pro op de onderbuis onder de merknaam met kleine letters: Fact E285 carbon. Bij een Tarmac Expert staat daar een E240 nummer.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Sowieso wel een hele mooie fiets, dat Quick-Step rood met die Roval wielen.