Trek
Mooi werk, BigM.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Van de KDR1000 (racefiets voor kids) komt er in 2007 blijkbaar geen nieuw model uit.
Heeft er iemand er weet van of Trek stopt met het maken van racefietsen voor kids ? Of gebeurt het wel vaker dat er "een jaartje overgeslagen wordt" ?
Heeft er iemand er weet van of Trek stopt met het maken van racefietsen voor kids ? Of gebeurt het wel vaker dat er "een jaartje overgeslagen wordt" ?
Hier mijn bijdrage:
Is een Madone 5.2 in Discovery teamkleuren. Heb er bij aanschaf gelijk een setje Bontrager Race X-Lite wielen in titanium uitvoering in laten monteren. Verder is die zo goed als standaard met o.a Ultegra afmontage waaronder in eerste instantie een triple crankstel. Deze echter net vervangen door een Bontrager X-Lite compact carbon crankstel. Niet alleen omdat die mooier en lichter is, maar vooral omdat ik me vergist heb ik de triple. Fiets namelijk het liefst een verzet van 52-19 en kreeg hierdoor een scheve kettinglijn doordat het grote blad bij een triple uiteraard meer naar buiten staat. Kan nu een 50-19 of 50-17 rijden met een vrijwel rechte kettinglijn. Ben zeer tevreden, maar heb nog wel het e.e.a. op mijn verlanglijstje staan zoals een carbon stuur en stuurpen en een Bontrager Discovery zadel, maar dat heeft allemaal geen haast. Vermaak me hier voorlopig wel mee!
Is een Madone 5.2 in Discovery teamkleuren. Heb er bij aanschaf gelijk een setje Bontrager Race X-Lite wielen in titanium uitvoering in laten monteren. Verder is die zo goed als standaard met o.a Ultegra afmontage waaronder in eerste instantie een triple crankstel. Deze echter net vervangen door een Bontrager X-Lite compact carbon crankstel. Niet alleen omdat die mooier en lichter is, maar vooral omdat ik me vergist heb ik de triple. Fiets namelijk het liefst een verzet van 52-19 en kreeg hierdoor een scheve kettinglijn doordat het grote blad bij een triple uiteraard meer naar buiten staat. Kan nu een 50-19 of 50-17 rijden met een vrijwel rechte kettinglijn. Ben zeer tevreden, maar heb nog wel het e.e.a. op mijn verlanglijstje staan zoals een carbon stuur en stuurpen en een Bontrager Discovery zadel, maar dat heeft allemaal geen haast. Vermaak me hier voorlopig wel mee!
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op deze site en nog maar net een jaartje aan het fietsen.
Ik ben begonnen op een Trek 1000 maar al snel had ik door dat fietsen het helemaal is voor mij. Mede door mijn kruisband blessure is hardlopen voor mij te zwaar geworden.
Deze afgelopen lente heb ik een Trek 5200 US postal gekocht.
Tevens heb ik een Selle SMP zadel (speciaal voor de gevoelige prostaat) gekocht. Keihard, maar doet zijn werk uitstekend.
Trek 5200 OCLV110
Ultegra tripple.
Selle SMP saddle
Carbon zadelpen Bontrager
Shimano Flightdeck
Polar Sx725 Tour edition.
Wish list:
Pro1 Carbon stuur
Andere wielen (Eastons?)
Ik ben nieuw op deze site en nog maar net een jaartje aan het fietsen.
Ik ben begonnen op een Trek 1000 maar al snel had ik door dat fietsen het helemaal is voor mij. Mede door mijn kruisband blessure is hardlopen voor mij te zwaar geworden.
Deze afgelopen lente heb ik een Trek 5200 US postal gekocht.
Tevens heb ik een Selle SMP zadel (speciaal voor de gevoelige prostaat) gekocht. Keihard, maar doet zijn werk uitstekend.
Trek 5200 OCLV110
Ultegra tripple.
Selle SMP saddle
Carbon zadelpen Bontrager
Shimano Flightdeck
Polar Sx725 Tour edition.
Wish list:
Pro1 Carbon stuur
Andere wielen (Eastons?)
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole one and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips
- Emo Philips
Trek 5200 is OCLV 120 frame.
Zelf heb ik een 5500 uit 2003 en het frame is ook OCLV 120, de vork is wel OCLV 110.(foto pagina 11 van dit topic)
Ziet er wat spuitschema exact hetzelfde uit, denk daarom dat dit ook een 5500 is, omdat in de 5200 een goedkopere vork zit en geen OCLV 110.
Veel plezier toegewenst met je fiets, ik ben er goed tevreden over.
Zelf heb ik een 5500 uit 2003 en het frame is ook OCLV 120, de vork is wel OCLV 110.(foto pagina 11 van dit topic)
Ziet er wat spuitschema exact hetzelfde uit, denk daarom dat dit ook een 5500 is, omdat in de 5200 een goedkopere vork zit en geen OCLV 110.
Veel plezier toegewenst met je fiets, ik ben er goed tevreden over.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 28 September 2006
Trek 5200 is OCLV 120 frame.Zelf heb ik een 5500 uit 2003 en het frame is ook OCLV 120, de vork is wel OCLV 110.(foto pagina 11 van dit topic)Ziet er wat spuitschema exact hetzelfde uit, denk daarom dat dit ook een 5500 is, omdat in de 5200 een goedkopere vork zit en geen OCLV 110.Veel plezier toegewenst met je fiets, ik ben er goed tevreden over.
Wow, dat is alleen meer beter nieuws toch?
Want inderdaad de vv is OCLV110 en dacht daarom dat dit voor het hele frame gold.
Heb ik vandaag zomaar een stapje hoger......
Trek 5200 is OCLV 120 frame.Zelf heb ik een 5500 uit 2003 en het frame is ook OCLV 120, de vork is wel OCLV 110.(foto pagina 11 van dit topic)Ziet er wat spuitschema exact hetzelfde uit, denk daarom dat dit ook een 5500 is, omdat in de 5200 een goedkopere vork zit en geen OCLV 110.Veel plezier toegewenst met je fiets, ik ben er goed tevreden over.
Wow, dat is alleen meer beter nieuws toch?
Want inderdaad de vv is OCLV110 en dacht daarom dat dit voor het hele frame gold.
Heb ik vandaag zomaar een stapje hoger......
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole one and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips
- Emo Philips
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01 okt 2006 21:02
Gisteren heb ik mijn eerste kilometers op de racefiets afgelegd wat dus inhoud dat ik nieuw ben alhier.
Ik heb voor een heel leuke prijs een Trek 5500 frame met vork kunnen aanschaffen en dat was voor mij de uitnodiging om eens een racefiets voor mijzelf te gaan bouwen. Ik heb al heel veel fietsen gebouwd en daarbij ook heel veel racefietsen maar nooit voor mijzelf, vandaar.
Ik heb voor mijzelf altijd MTB's gebouwd met zeer uitlopende technieken, volgeveerd of star voor en achter, downhill of zo licht als mogelijk, alles. Maar dit was toch ook heel leuk om te bouwen.
Ik heb gekozen voor een simpele opbouw, geen carbon delen . Het eerste wat ik heb aangeschaft was een Ultegra 9 speed groep in triple. Gebruikt maar in zeer nette staat, het enige was 1 van de shifterkapjes maar dat was zo opgelost. Juiste maat trapas erbij en het begin was er.
Vervolgens een setje wielen opgedoken. Beschadigd bij een TV opname en daarom voor een prikke een setje Dura Ace wielen. Past met de stickers ook nog eens super bij het frame. Stuurpen, bocht en zadelpen heb ik vervolgens gekozen van Pro uit de Pilot serie. Mooi in het polished silver wat ook weer heel mooi bij het frame past.
Het balhoofd is van Chris King omdat ik die nog had liggen en het is gewoon een perfect balhoofd.
Topping on the cake is een Selle San Marco Ponza zadel, niet de lichtste maar wel comfortabel, en bontrager Select banden.
Op de foto staat een setje Eggbeater MTB pedalen wat ik natuurlijk nog ga aanpassen maar op dit moment gebruik ik mijn MTB kleding en schoenen. Komt vanzelf goed, ik heb de pedalen al in huis.
De eerste kilometers voelden wat onwennig vanwege de banden en smallere zit maar al snel voelde het beter aan.
ik heb maar een uurtje weggetrapt maar het was meer een soort van installatie ronden; possitie van stuur, shifters en zadelhoogte en punt waren het belangrijkste wat ik moest doen. Vandeweek maar eens even wat echte meters wegtrappen.
Keep you updated!
Ik heb voor een heel leuke prijs een Trek 5500 frame met vork kunnen aanschaffen en dat was voor mij de uitnodiging om eens een racefiets voor mijzelf te gaan bouwen. Ik heb al heel veel fietsen gebouwd en daarbij ook heel veel racefietsen maar nooit voor mijzelf, vandaar.
Ik heb voor mijzelf altijd MTB's gebouwd met zeer uitlopende technieken, volgeveerd of star voor en achter, downhill of zo licht als mogelijk, alles. Maar dit was toch ook heel leuk om te bouwen.
Ik heb gekozen voor een simpele opbouw, geen carbon delen . Het eerste wat ik heb aangeschaft was een Ultegra 9 speed groep in triple. Gebruikt maar in zeer nette staat, het enige was 1 van de shifterkapjes maar dat was zo opgelost. Juiste maat trapas erbij en het begin was er.
Vervolgens een setje wielen opgedoken. Beschadigd bij een TV opname en daarom voor een prikke een setje Dura Ace wielen. Past met de stickers ook nog eens super bij het frame. Stuurpen, bocht en zadelpen heb ik vervolgens gekozen van Pro uit de Pilot serie. Mooi in het polished silver wat ook weer heel mooi bij het frame past.
Het balhoofd is van Chris King omdat ik die nog had liggen en het is gewoon een perfect balhoofd.
Topping on the cake is een Selle San Marco Ponza zadel, niet de lichtste maar wel comfortabel, en bontrager Select banden.
Op de foto staat een setje Eggbeater MTB pedalen wat ik natuurlijk nog ga aanpassen maar op dit moment gebruik ik mijn MTB kleding en schoenen. Komt vanzelf goed, ik heb de pedalen al in huis.
De eerste kilometers voelden wat onwennig vanwege de banden en smallere zit maar al snel voelde het beter aan.
ik heb maar een uurtje weggetrapt maar het was meer een soort van installatie ronden; possitie van stuur, shifters en zadelhoogte en punt waren het belangrijkste wat ik moest doen. Vandeweek maar eens even wat echte meters wegtrappen.
Keep you updated!