Frank VDB
Corniel schreef:... Persoonlijk ben ik niet rauwig (in rauw) om zijn dood. ...
Ik weet niet of je 't beseft, maar de uitdrukking "ik ben niet rouwig om" is normaal het synoniem voor "ik juich toe"... bijzonder raar in deze context en je drukt je dus wat ongelukkig uit. Ik begrijp dat je geen grote fan van VDB was, en daar kan ik inkomen.
Het is jammer dat hij er niet meer is. Ik vond het een renner met veel klasse en flair, maar ook met evenveel zwaktes, en was er daarom geen vurige fan van. Voor z'n zwakheden kon je natuurlijk wel de nodige sympathie opbrengen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Dat heb je keurig geformuleerd!
En ik ben het helemaal met je eens.
En Fidoo: wat de middelen betreft; dat is allemaal te lezen om teletekst en daarnaast, het was maar gein want nadat ik afgesloten had met dr. Murray, heb ik het volgende ingetypt: =
En ik ben het helemaal met je eens.
En Fidoo: wat de middelen betreft; dat is allemaal te lezen om teletekst en daarnaast, het was maar gein want nadat ik afgesloten had met dr. Murray, heb ik het volgende ingetypt: =
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid
voor mij was VDB een Rock n Roll ster op de fiets, bewonderd en tevens verguisd
komen Rock n Roll sterren niet altijd zo en veel te jong aan hun eind?
komen Rock n Roll sterren niet altijd zo en veel te jong aan hun eind?
danoontje schreef:Persoonlijk vind ik het echt jammer. Wat zat die kerel mooi op de fiets!
RIP!
[img=http://img201.imageshack.us/img201/8468/vdb.jpg]
Ook wel een erg mooie fiets natuurlijk.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1 voor Edwin en Gerard.
Voor mij absoluut onbegrijpelijk waarom bij hem alles steeds weer werd vergeven. Maar goed le roi est mort, vive le roi*
*vrij vertaald: VDB is door, lang leve TD...
Voor mij absoluut onbegrijpelijk waarom bij hem alles steeds weer werd vergeven. Maar goed le roi est mort, vive le roi*
*vrij vertaald: VDB is door, lang leve TD...
Less is bore
fiedoo schreef:Josebã schreef:Corniel schreef:Longembolie kan ontstaan als het bloed stroperig is. Maar dit terzijde.
"Bij het aanprikken van een bloedvat kan per ongeluk lucht in het vat gespoten worden. Er is dan sprake van een luchtbel die zich gedraagt als embolus"
Maar eigenlijk doet het er allemaal geen zier toe natuurlijk... te vroeg.
Uit de krant:
Het is erg uitzonderlijk dat iemand van Vandenbroucke's leeftijd een longembolie krijgt. Maar: het kan. Vorige week stierf nog een voetballer van 15 aan een longembolie. Er is ook dit: een longembolie kan het gevolg zijn van interne bloedingen opgelopen bij bijvoorbeeld een auto-ongeval, zoals VDB er onlangs nog eentje had.
Bij mij gaan in ieder geval alle Epo bellen rinkelen. Een sporter krijgt in het algemeen een lager HB/HT, daarnaast is een sporter actief en zij roken niet erg vaak. 3 hele grote redenen om geen embolie te krijgen.
Ik vind mijn gedachtengang niet vreemd want er is inmiddels wel duidelijk dat er bovengemiddeld veel epo gebruikt wordt door wielrenners.
En een hoog hematocriet geeft je nou eenmaal meer "recht' op een embolie.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog een paar andere risicofactoren en aandoeningen die ook mee zouden kunnen spelen.
Daniel1975 schreef:+1 voor Edwin en Gerard.
Voor mij absoluut onbegrijpelijk waarom bij hem alles steeds weer werd vergeven. ...
Normaal voor iets dat al 10 jaar voorbij was en eigenlijk is hij ook nooit positief bevonden.
Ik denk ook dat veel mensen begonnen sympathiseren met hem omdat het gerecht hem al die jaren ( in tegenstelling tot andere gladjanussen) blijven vervolgen is. Ook zijn ontwapenende eerlijkheid omtrent doping ,de laatste jaren toch ( hij ontkende niet meer zoals veel van zijn collega's blijven doen), dat alles samen zal wel zijn rol gespeeld hebben.
Misschien is er ook wel het feit dat mensen er zich zelf in herkenden: dat hij echt iemand van veel goede wil was maar ook enorm zwak kon zijn, het proberen terugvechten na iedere donkere periode.
Tevens is hij wschlk vinden velen hem ook een slachtoffer van zijn jeugd. Van jongsaf aan een god in eigen streek, bij zijn overstap naar de profs gebeurde dit langs de grote poort en dan de teloorgang, het niet kunnen omgaan met nederlagen en mindere periodes, "de terugval op aarde uit de hemel".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Corniel schreef:... Persoonlijk ben ik niet rouwig (in rouw) om zijn dood. ...
C a s r a n schreef:Ik weet niet of je 't beseft, maar de uitdrukking "ik ben niet rouwig om" is normaal het synoniem voor "ik juich toe"... bijzonder raar in deze context en je drukt je dus wat ongelukkig uit.
Ik weet niet of jij je het beseft, maar er staat heel nadrukkelijk (in rouw) achter. Dat jij dat wenst te lezen als "ik juich toe", is volledig voor jouw rekening. Ik ben niet verantwoordelijk voor misinterpretaties van derden. Als ik blij zou zijn met zijn dood had ik dat echt wel geschreven, of was uit de context van het stuk duidelijk geworden dat mijn eerste zin een eufemisme was.
Ik heb de man niet gekend, noch een van zijn dierbaren. Geen aanleiding dus om rouwig te zijn. Kennelijk geldt dit wel voor veel leden hier, gezien al die persoonlijke wensen die worden uitgesproken...
Edwin01 schreef:Even vooropgesteld dat de dood van om het even wie treurig is en over de doden niets dan goeds, vind ik het toch vreemd.... Iedere pakhaas wordt op dit forum aan de schandpaal gezet, afgemaakt en in de vuilbak gedumpt, maar op één of andere manier blijft VDB voor sommigen toch een held......
Maar de nabestaanden uiteraard veel sterkte toegewenst en ik hoop dat Frank nu rust heeft.
Op één of andere manier pikte ik die fratsen ook wel van hem. Gek he?