Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
Deemes
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 07 jan 2014 15:38

Gebruikersavatar Deemes 05 mar 2014 19:08

Vraagje betreffende de standaardstuur(pen)houders die meegeleverd (die met de colsonbandjes) worden.
Ik hoor links en rechts dat er wel eens van die houdertjes een lipje afbreekt waardoor de Mio op de straatstenen terecht komt. Is dit eerder uitzondering dan regel of moet ik er mij aan verwachten dat mij dit straks veel kans ook overkomt?

Dirk

barmic
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:00

barmic 05 mar 2014 20:02

Hallo Dirk,

Bedankt voor je antwoord,

Weet iemand toevallig ook of er een alternatief is voor de snelheids/cadanssensor?

Groet,
Michael
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 06 mar 2014 19:01

@Michael en Dirk,
Enige nuance is wel op zijn plaats. Je kunt inderdaad instellen dat je niet over onverharde paden wilt maar dat geeft geen garantie. De Mio gebruikt osm kaarten waarop het onderscheid tussen verhard en onverhard niet consequent wordt aangegeven. Kan Mio dus niks aan doen maar het feit blijft.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 mar 2014 19:45

Deemes schreef:Vraagje betreffende de standaardstuur(pen)houders die meegeleverd (die met de colsonbandjes) worden.
Ik hoor links en rechts dat er wel eens van die houdertjes een lipje afbreekt waardoor de Mio op de straatstenen terecht komt. Is dit eerder uitzondering dan regel of moet ik er mij aan verwachten dat mij dit straks veel kans ook overkomt?

Dirk
Bij ons in de club is er 1 iemand met een Mio en die heeft het voorgehad.
Lipje afgebroken op de achterkant van de Mio.
Bij de overgang van de ene betonplaat op de andere Mio op de straatstenen en in eerste instantie "geen garantie" want eigen schuld, je moet het maar vaster zetten.
Na een inmenging van zijn fm bij Mio toch hersteld onder "coulance" (is goodwill zonder fout te erkennen)

Als je de achterkant van een Garmin met een Mio vergelijkt dan zie je dat de "lipjes" van de Garmin merkelijk groter en steviger zijn.

Een perfect alternatief voor een Mio is een garmin Edge Touring, daar staan de kaarten ook al op en deze heeft veel minder toeters en bellen dan de Edge 800/810 serie.

Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 mar 2014 19:48

kobro schreef:Heeft iemand ervaring met de folie die te koop is op de MIO 305
Dit wat betreft touch screen en aflezing cq spiegeling?
Ik wil dit aanschaffen maar zit te twijfelen
Op mijn Garmin 800 heb ik zo'n folie zitten.
Werkt perfect.

Tip: kijk eens op e-bay om zo'n folie aan te schaffen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 mar 2014 19:53

barmic schreef:Hallo Dirk,

Bedankt voor je antwoord,

Weet iemand toevallig ook of er een alternatief is voor de snelheids/cadanssensor?

Groet,
Michael
Michael,

Kijk eens op deze site naar compatibele producten
=> http://www.thisisant.com/directory/mio-cyclo-305

Hier de overzichtspagina voor andere fabrikanten
=> http://www.thisisant.com/directory/
I know myself like no one else
Nothing to defend

barmic
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:00

barmic 07 mar 2014 20:09

Bobels schreef:@Michael en Dirk,
Enige nuance is wel op zijn plaats. Je kunt inderdaad instellen dat je niet over onverharde paden wilt maar dat geeft geen garantie. De Mio gebruikt osm kaarten waarop het onderscheid tussen verhard en onverhard niet consequent wordt aangegeven. Kan Mio dus niks aan doen maar het feit blijft.
Bobels,
bedankt voor de aanvulling, ik denk dat alle navigatiesystemen die gebruik maken van OSM kaarten er wel last van hebben.

Ik had vorige week een route van fietsknooppunten gemaakt over de Posbank... op sommige momenten dacht ik echt was ik maar op de MTB.
Mag hopen dat het met de Mio wel wat beter gaat.

Icsmt,
bedankt voor de link prima site.
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

Gebruikersavatar
Deemes
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 07 jan 2014 15:38

Gebruikersavatar Deemes 07 mar 2014 20:15

Enige nuance is idd zeker in acht te nemen maar ik heb nu een 1000-tal Mio-Surprice-me-km op de teller en heb er nog maar twee keer 'last' van gehad, het traject ging telkens een kleine km over een grindfietspad dewelke ik probleemloos heb omzeild en binnen de kortste keren past het toestel zich aan en zet je in no time weer op 'het juiste pad'!

Dirk

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 07 mar 2014 20:23

Ik heb een paar tracks van mijn Mio account op mijn 305 geladen
Om de te navigeren ( ik heb ze dus al gereden)
Nu zie ik ze nergens op mijn Mio
Ik heb ze in de map tracks gedaan
Dit is toch de map waar ze in moeten?
Kan iemand mij verder helpen?
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 10 mar 2014 23:11

Kobro:
Ik wil je best helpen maar snap je vraag niet. Wat is het probleem?
Je hebt de track al gereden dus dat is het probleem niet. Wat dan wel?

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 11 mar 2014 06:51

Bobels schreef:Kobro:
Ik wil je best helpen maar snap je vraag niet. Wat is het probleem?
Je hebt de track al gereden dus dat is het probleem niet. Wat dan wel?
Dank je wel Bobbels maar ik ben er al uit
Het probleem was
Ik had vorig jaar een rit gereden, die staat op mijn MIO account, nu wilde ik hem weer rijden
dus op mijn Mio laden
Dan zet ik hem in de map Dodge-tracks en verwacht ik dat ik de track kan gaan navigeren.
Maar dan verscheen hij niet op het scherm
Nu blijkt ik moet hem opnieuw downloaden dan converteren in bv GPSies en dan ik de map zetten
En dan werkt hij wel

Nogmaals in ieder geval bedankt
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

renejanssen
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 jul 2008 21:51

renejanssen 19 mar 2014 11:11

Ik ben van plan een GPS toestel te kopen en twijfel tussen de mio cycle 305 en de 315.

Ik heb deze thread helemaal gelezen en een hoop is me al duidelijk geworden. Toch heb ik toch nog een aantal vragen; in volgorde van belangrijkheid.
- Is de leesbaarheid in zonlicht van de mio cycle 310 serie merkbaar beter dan de 300 serie.

- Zit er verschil in snelheid tussen de 310 en 300 serie mbt. het navigeren (instructies geven) en het zoeken naar 3 routes met de surprise me functie.

- Wat is de meerwaarde van de optionele snelheid-sensor. Wordt bij gebruik van die sensor, de informatie (gemiddelde snelheid, tijdsduur, afstand, etc.) bepaalt op basis van de sensor-data of blijven die afgeleid uit de gps-data?

- Is de touchscreen van de 310 serie ook te bedienen met handschoenen aan?

- Misschien een rare vraag, maar is de GPS-functie ook uit te zetten en de 310/315 alleen als fietscomputer te gebruiken? Als je een rondje al vaker gefietst hebt en dat rondje dus precies kent is navigatie niet nodig. Ik zou hem dan alleen willen rijden en opnemen en dan naderhand de grafieken (hartslag, snelheid, etc.) willen bekijken en eventueel willen vergelijken met een eerder gereden rondje.

groet,
René

Plaats reactie