Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 01 nov 2011 20:49

hier is de download link, helemaal onderaan aanvinken en downloaden
http://www.gps-freeware.de/Download.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan gewoon installeren
En dan kun je de Bryton site je geuploade ronde converteren naar GPX (via Playground track, staat rechts boven je kaartje Export GPX)
dan kun je het gpx bestandje ergens opslaan, open dan GPS track analyse en haal je bestandje op.
selecteer dan een reeks van de grafiek en klik steigungsdiagram aan, en dan heb je de hele helling in procenten aangegeven
dan kun je onderstaande afbeeldingen maken
http://www.wieshofer.at/gps/Visualisier ... lyse.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

laat me weten of het allemaal gelukt is

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 02 nov 2011 10:42

Bedankt ziet er goed uit!

Gianni
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2011 00:52
Locatie: België

Gianni 02 nov 2011 23:00

Ik heb nog een klein vraagje ivm routes plannen, ik heb de bryton nu 2 weken en routes plannen loopt perfect (is niet moeilijk ook niet) maar als ik ze op mijn bryton zet staan deze er op zonder naam.
Er komt dan een selectievak op zonder letters in, weet iemand wat ik verkeerd doe?

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 02 nov 2011 23:25

Gisteren de Bryton 50 gekocht via een Britse internetshop (Wiggle). Op zich niets mis mee maar achteraf realiseer ik me dat er slechts alleen een UK-map wordt meegeleverd. Weet iemand of ik ergens een kopie of goedkope versie van de Eueopese kaart (of in ieder geval de benelux) kan downloaden of kopieren?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

majortdm
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:30

majortdm 03 nov 2011 05:59

Extra stuurhouder. Iemand enig idee waar extra stuurhouders voor de Rider 50 te koop zijn, hetzij in een tradionele winkel of via internet

omit
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2008 21:54

omit 03 nov 2011 07:40

majortdm schreef:Extra stuurhouder. Iemand enig idee waar extra stuurhouders voor de Rider 50 te koop zijn, hetzij in een tradionele winkel of via internet
Via http://www.brytonsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik al een keer bij besteld, ging prima. Kreeg nog wel inklaringskosten er overheen.

omit
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2008 21:54

omit 03 nov 2011 07:43

Gianni schreef:Ik heb nog een klein vraagje ivm routes plannen, ik heb de bryton nu 2 weken en routes plannen loopt perfect (is niet moeilijk ook niet) maar als ik ze op mijn bryton zet staan deze er op zonder naam.
Er komt dan een selectievak op zonder letters in, weet iemand wat ik verkeerd doe?
Plan je de routes via de bryton site? Zo ja, als je bij het plannen zowel een naam en een omschrijving geeft dan komt het bij mij met omschrijving in de Bryton.

Als je via een andere site routes maakt dan kan je de naam wijzigen bij 'mijn routes'

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 nov 2011 10:38

De Bryton producten zijn inmiddels al bij heel veel FM in Nederland verkrijgbaar. Daar hebben ze ook de accessoires. Neem anders even contact op met de Nederlandse importeur http://www.rivosports.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Op pagina 20 van dit topic is een link te vinden waar de Bryton producten te verkrijgen zijn. Daar zullen er inmiddels wel al weer een paar bij gekomen zijn.

Gebruikersavatar
pmx
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jun 2011 13:51
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar pmx 03 nov 2011 13:23

je kan wel meerdere kaarten tegelijk hebben, dan koop de duitsland erbij voor 35 euro ofzo in de webshop. maar dat europa kaartje is veel voordeliger voor die 70 euro.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 04 nov 2011 18:54

Misschien ook nog even mijn positieve Bryton ervaring delen:

Ik zocht al jaren een gps, maar die Garmins vond ik gruwelijk duur en wat ze voor kaarten vragen leek mij pure afzetterij. Als ik dan nog zag dat er 500 pagina's forum worden volgeschreven met allerlei theorieën over file-extensies en meer van dat fraais, dan moest het voor mij niet meer. Ooit zou er wel eens een concurrent komen met betere prijzen en wie weet, ook nog vriendelijker voor iemand die niet eerst 3 u wil programmeren voor-ie kan starten. Toen ik vorig jaar de Bryton op het spoor kwam, ben ik hem blijven volgen en de stap gezet toen de eerste kleine softwareprobleempjes opgelost bleken. Ik heb er wel de Europakaart volledig nog bijgekocht (voor 80 euro ofzo dacht ik).

Van die keuze heb ik nog geen minuut spijt gehad. Ik heb al heel erg mooie tochtjes van gps-fietssites gehaald en nagereden (pas nog de Adrie Van der Poel classic over de Zeelandbrug) en plande ik zelf een rit tot bijna in het zuiden van België (Houffalize). Het narijden gaat eigenlijk vlekkeloos en de batterij, die gaat zeker een uur of 10 mee, dus goed voor elke rit.

Ook nog dit: vlak nadat ik hem gekocht heb, brak de stuurhouder af. Dit bleek een meer voorkomend probleem bij de eerste generatie houders. Ik schreef Bryton aan en kreeg als antwoord dat ze ondertussen ook een beter type houder hadden en dat ik dit kon regelen via de verdeler waar ik mijn Bryton gehaald had. Het was toen vrijdagmiddag en toen ik met de verdeler belde (Collishop), liet ik horen wat ontstemd te zijn over dat snelle afbreken. Die vrijdagavond stond er een courier aan mijn deur die (uiteraard gratis) 2 nieuwe houders voor mij bij had. Die houden het intussen al een 1.000 km uit. Een mooie service lijkt mij zo. Ik zie echt niet in waarom iemand nog een Garmin zou kopen. Just my opinion en hopelijk ziet Garmin dan in dat hun prijzen een factor 2 te hoog zijn.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 nov 2011 19:12

Misschien moet je 1e eens de actuele prijzen vergelijken voordat je je mening klaar hebt. Zoveel duurder is Garmin helemaal niet, City Navigator heb je ook al voor minder dan <€90.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 04 nov 2011 19:20

De Bryton Rider 50 bundel (incl. hartslagmeter) en kaart van Europa vind je nieuw ongeveer voor 300 euro. Graag jouw prijs dan voor Garmin voor ik mijn mening aanpas.

Wie weet heeft Garmin intussen de prijzen aangepast omdat ze ook de concurrentie voelen. Het grote verschil waarover ik spreek dateert van een jaar geleden en toen was dat op de Rider zonder hartslagmeter en de Garmin edge 800 zonder hartslagmeter toch een 150 euro verschil. Misschien voor u niet veel maar ik vind dat nog altijd 50 %.

Plaats reactie