Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 01 aug 2014 15:53

havana schreef:Wedstrijdt? Mensen kinderen het wort steets erger...
"Mensen kinderen"...mensenkinderen! :D

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 aug 2014 16:01

Misschien was het iemand anders: hij wedstrijdt, of wacht, verleden tijd dus: hij wedstreed!
Afbeelding

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 01 aug 2014 16:24

Is het eigenlijk al mogelijk momenteel om gewoon een Course/track te kunnen rijden zonder navigatie etc? (geen route dus) En wat zijn de beste instellingen daarvoor?
Nog een vraagje, de edge zegt dat de cadans meter gekoppeld is maar ik kan die gegevens op Garmin connect niet oproepen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 aug 2014 18:35

Vizionary schreef:Is het eigenlijk al mogelijk momenteel om gewoon een Course/track te kunnen rijden zonder navigatie etc? (geen route dus) En wat zijn de beste instellingen daarvoor?
Nog een vraagje, de edge zegt dat de cadans meter gekoppeld is maar ik kan die gegevens op Garmin connect niet oproepen.
Als er nog geen nieuwere firmware dan 3.0 is dan werkt dit alleen met een van de workarounds. Deze komen er allen op neer dat je na het starten van een koers de navigatiemethode terug moet zetten naar "directe route" voordat de Edge de route heeft berekend. Dat staat op dit forum meerdere malen uitgelegd.
Afbeelding

P_Roeske
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 apr 2014 08:15

P_Roeske 06 aug 2014 00:03

Beste mede-fietsers,

Ik heb sinds kort ook een edge810 in mijn bezit, maarloop tegen het volgende probleem.

Wanneer in in basecamp een track maak en vervolgens verzend naar de Edge810, krijg ik deze niet te zien onder 'Courses' op de Garmin. De OSM-kaarten gaan wel gewoon goed en deze zijn tevens hetzelfde als waarop de route is berekend.

Wat ik nu doe (Basecamp):
- track maken
- [rechts klikken]
- 'verzenden naar...'
- [locatie garmin geheugenkaart] -> gebruikersgegevens

Dan is te zien dat hij de track opslaat op de Geheugenkaart, maar ik krijg hem niet te zien op de Garmin. Deze methode heb ik eerder op een andere Garmin gps gebruikt en toen werkte het wel naar behoren.

Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Ps. Klopt het dat, wanneer ik een Kaart selecteer van bijvoorbeeld Bourg d'Oisans (OSM), terwijl ik hier in NL zit, dat ik deze niet te zien krijg? Is een OSM-kaart, evenals bijvoorbeeld de Benelux-kaart die er op staat. Die laatste is wel gewoon zichtbaar.

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 06 aug 2014 00:14

Als je track vanaf BC wil verzenden moet je dit naar toestel doen ipv sd kaart. Sd kaart wordt niet herkend.
Wil je de track toch absoluut op sd, dan zul je dit handmatig moeten doen en het bestand in de map "new files" plaatsen.

P_Roeske
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 apr 2014 08:15

P_Roeske 06 aug 2014 10:12

Oke, bedankt voor het advies. Nog een paar vragen:

- Over het maken van routes. Wat is het handigste om te gebruiken voor de 810? Een Track (navigeerbaar?) of een Route (Breadcrumps, niet navigeerbaar?)?

- Zit er bij de 810 nog een bepaald maximum aantal punten dat in een track gebruikt kan worden (sommige gps-en is dit beperkt tot 50)?

- Hoe groot is het intern geheugen van de Garmin en hoeveel routes kunnen hier ongeveer op gezet worden?

- De kaarten heb ik op de SD-kaart geplaatst. Het lijkt echter dat deze zeer langzaam laden. Is het beter om ook de kaarten op het intern geheugen te plaatsen?

Wederom alvast bedankt.

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 06 aug 2014 12:07

Je verwart route en track. Route is navigeerbaar. Ik verkies tracks: route laat soms steken vallen, geen vervelende biepjes. Een track kun je ook op GPSies of Bike Route Toaster maken, werkt vlotter en je hebt ook een hoogteprrofiel.
Max aantal waypoints is 200 meen ik, viapunten is onbeperkt.
Intern geheugen is eerder beperkt (100MB), je kunt dit zien als je toestel aan pc koppelt. Je ziet dan ook hoeveel ruimte je beschikbaar hebt.
Kaarten zet je best op sd kaart. Normaal moet dit vlot werken, welke kaarten heb je er op gezet? Ook enkel de kaart activeren die je gebruikt.

franksteenvoorden
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2013 08:37

franksteenvoorden 06 aug 2014 16:27

Beste Gene,

Moet je bij GPSies nog iets speciaals doen ome en track daarvan te maken? Ik heb bv een route gemaakt die ik zou na willen fietsen maar niet als navigatie zijnde. Vorige keer wel zo gedaan maar dat beviel niet helemaal. En hoe kan je deze dan selecterne in je 810 als track en niet als route? Want ze komen in dezelfde map te staan?

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 06 aug 2014 17:24

franksteenvoorden schreef:Beste Gene,

Moet je bij GPSies nog iets speciaals doen ome en track daarvan te maken? Ik heb bv een route gemaakt die ik zou na willen fietsen maar niet als navigatie zijnde. Vorige keer wel zo gedaan maar dat beviel niet helemaal. En hoe kan je deze dan selecterne in je 810 als track en niet als route? Want ze komen in dezelfde map te staan?
Een route moet je in BC of MS maken en kaart moet dezelfde zijn als in je toestel, dan werkt een route vrij goed.
Je kunt je route op GPSies overzetten als track tcx naar je toestel. Vanuit GPSies doe je het best altijd zo.
Nog een mogelijkheid is de route importeren in BC of MS en daar omzetten in een track.
En als je gewoon afslagbegeleiding uitzet, werkt een route dan niet als een track? (heb ik nog niet geprobeerd)

lange1971
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2013 12:02

lange1971 09 aug 2014 10:37

lange1971 schreef:
Lcsmet schreef:
lange1971 schreef:Kleine vraag is het normaal dat een reparatie van een garmin 810 meer dan 15 werkdagen duurt voordat het behandeld wordt? Dit was het antwoordmail dat ik kreeg van de klanten service. De boven laag van het scherm is aan het los laten, ik weet alleen dat het hoogstwaarschijnlijk geen garantie is omdat het alleen cosmetisch is want het scherm werkt (voorlopig) nog.....Ik denk dat dit mijn laatste Garmin is.

MVG Pieter
15 Dagen in volle vakantieperiode, niets mis mee denk ik zo.
Waarom zou dat geen garantie zijn?

En als het wel garantie is, wordt je volgende dan wel terug een Garmin?
Hoi Lcsmet,



Misschien wel ligt er aan wat er dan in de handel is wat betreft alternatieven. Want ik hoop zodra de garmin terug is dat ik er nog lang gebruik van kan maken.... Nog niks gehoord trouwens. :(

MVG PIeter
Eindelijk heb ik antwoord van garmin en gelijk goed, UPC stond onverwacht aan de deur met een omruil edge 810. Zonder extra kosten. Onnodig bang gemaakt door de helpdesk want die had het over een eigenbijdrage van 96 euro.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16439
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 aug 2014 13:42

lange1971 schreef:
lange1971 schreef:.Ik denk dat dit mijn laatste Garmin is.

MVG Pieter

Eindelijk heb ik antwoord van garmin en gelijk goed, UPC stond onverwacht aan de deur met een omruil edge 810. Zonder extra kosten. ...
Top, Garmin wordt dikwijls, naar eigen ervaring ten onrechte, in een slecht daglicht gesteld.
Dat zal de tol zijn van de "grootste" te zijn zeker.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie