Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)
Wielerteam Belkin en schaatsploeg BrandLoyalty gaan definitief samenwerken de komende twee jaar. De Lotto wordt de hoofdsponsor van de ploeg, die TEAMLottoNL gaat heten.
Zowel Belkin als BrandLoyalty bevestigt maandagmiddag dat de contracten zijn ondertekend. Eind juli zetten alle partijen al hun handtekening onder een intentieverklaring.
De Lotto wordt al vanaf 1 oktober de nieuwe hoofdsponsor van de schaatsploeg van coach Jac Orie en schaatsers als Sven Kramer en Stefan Groothuis.
Per 1 januari zal het huidige Belkin Pro Cycling Team ook verdergaan als TEAMLottoNL. Voor dat wielerteam zullen onder meer Wilco Kelderman, Laurens ten Dam en Robert Gesink gaan fietsen.
BrandLoyalty zal als subsponsor gaan fungeren van de gecombineerde formatie.
Zowel Belkin als BrandLoyalty bevestigt maandagmiddag dat de contracten zijn ondertekend. Eind juli zetten alle partijen al hun handtekening onder een intentieverklaring.
De Lotto wordt al vanaf 1 oktober de nieuwe hoofdsponsor van de schaatsploeg van coach Jac Orie en schaatsers als Sven Kramer en Stefan Groothuis.
Per 1 januari zal het huidige Belkin Pro Cycling Team ook verdergaan als TEAMLottoNL. Voor dat wielerteam zullen onder meer Wilco Kelderman, Laurens ten Dam en Robert Gesink gaan fietsen.
BrandLoyalty zal als subsponsor gaan fungeren van de gecombineerde formatie.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Supermarktketen Jumbo wordt naast De Lotto de tweede hoofdsponsor van de gecombineerde schaats- en wielerploeg waarin de huidige schaatsploeg BrandLoyalty en het wielerteam Belkin opgaan.
Jumbo zal jaarlijks ongeveer 3,5 miljoen euro steken in het project.
Bron: http://www.nu.nl/sport/3891877/supermar ... ttonl.html
Jumbo zal jaarlijks ongeveer 3,5 miljoen euro steken in het project.
Bron: http://www.nu.nl/sport/3891877/supermar ... ttonl.html
Ik ben al lang blij dat ze een groot deel van hun huidige rennersbestand overboord kieperen. Nu hopelijk eindelijk eens focussen op klassementen en de voorjaarsklassiekers. (en stoppen met een sprinttrein voor bos met een 6de plek)
Huh? Als Bos al een sprinttrein meekreeg, dan was dat niet in de belangrijkste wedstrijden, die hij bovendien ook nog wel eens wist te verzilveren. Dat focussen op klassementen doet Rabo/Blanco/Belkin m.i. juist veel te veel. Liever etappeoverwinningen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ben ik met je eens maar je MOET op de klassementen mikken vanwege de UCI punten.
En Bos fietst volgend jaar bij MTN, dus sprinttrein voor Bos is niet meer nodig
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ja, helaas is dat waar. Een top 10 klassering in een GT levert meer punten op dan een dagzege laat staan een ere plaats.havana schreef:Ben ik met je eens maar je MOET op de klassementen mikken vanwege de UCI punten.
Het hele UCI Pro Tour punten systeem is de reden waarom het wielrennen zo defensief is de laatste jaren en ere plaatsen ooik opeens zo belangrijk zijn. Als kijker zie je liever een dagzege, als team wil je punten en dan zijn klassementen een stuk interessanter.
Dat is de realiteit.
http://www.procyclingstats.com/rankings ... int-Scales
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Niet alleen kopstukken Bauke Mollema en Lars Boom verlaten Team Belkin, met een waslijst aan vertrekkers ondergaat de ploeg in de nieuwe kleuren van TEAMLottoNL straks een ware transformatie. De vraag is: hoe ziet de nieuwe ploeg er straks uit en wat wordt het budget?
Je ziet de tendens dat alle ploegen afbouwen en zich langzaam voorbereiden op aankomende veranderingen. Zo lijkt het erop dat er vanaf 2017 nog maar met 22 man per ploeg gekoerst wordt.
Het vertrek van Nederlanders Bauke Mollema (Trek), Lars Boom (Astana), Stef Clement (IAM Cycling) en Theo Bos (MTN) was al eerder bekend. Naast het gedwongen vertrek van Jetse Bol heeft echter ook Dennis van Winden vorige week te horen gekregen dat er voor hem na acht jaar bij dezelfde werkgever geen contractverlenging meer in zit.
Daarnaast vertrekt een groot deel van de buitenlanders. Team Sky maakte gisteren bekend dat de Noor Lars-Petter Nordhaug na twee jaar in Nederlandse dienst weer terugkeert op het oude nest en de Fransman Jonathan Hivert doet noodgedwongen een stapje terug naar het pro-continentale Bretagne-Séché.
Van Juan-Manuel Garaté was na een contractconflict eerder dit jaar al duidelijk dat hij na zes seizoenen op zoek moest naar iets nieuws en ook van de Australiërs David Tanner en Jack Bobridge wordt na twee seizoenen alweer afscheid genomen. Onduidelijk is nog het lot van Graeme Brown (Aus) en Robert Wagner (Dui).
Beter nieuws kreeg Rick Flens. Hij behoort tot de kern die kan blijven. TeamLottoNL bestaat naast Flens straks uit Gesink, Goos, Hofland, Keizer, Kelderman, Kruijswijk, Leezer, Markus, Tankink, Ten Dam, Van Emden, Van der Lijke, de Duitser Martens en de Belgen Vanmarcke en Wynants. Ook Maarten Tjallingii lijkt te kunnen blijven, de routinier moet echter nog wel een krabbel zetten. Nieuwkomers zijn Mike Teunissen en Bert-Jan Lindeman, die overstappen van Rabo Development.
Wie de overige zeven á acht plaatsen opvullen, hangt sterk af van een mogelijke verruiming van het werkbudget. Naast hoofdsponsor Lotto en subsponsor Brand-Loyalty wordt nog gezocht naar een tweede naamsponsor. Die zou zo'n vier miljoen euro extra in de ploeg moeten pompen.
In de eerste plaats om op sporttechnisch en innovatief gebied 'in de voorhoede' mee te kunnen blijven rijden op hetzelfde niveau als Belkin (budget circa twaalf miljoen) deed. 'Maar is dat budget voorhanden, dan kan meer kwaliteit binnenhalen op persoonlijk gebied ook een mogelijkheid zijn', legt manager Richard Plugge uit.
Het aantal van dertig renners die dit jaar actief waren, wordt in 2015 echter sowieso niet meer gehaald. 'De UCI schrijft als minimum 23 man voor,'' aldus Plugge, die op zo'n 25 man lijkt af te koersen. 'Je ziet de tendens dat alle ploegen afbouwen en zich langzaam voorbereiden op aankomende veranderingen. Zo lijkt het erop dat er vanaf 2017 nog maar met 22 man per ploeg gekoerst wordt.'
Met een kleinere jas (financieel en qua bezetting) wordt ook gesneden in de programma's. 'We gaan nóg meer focussen op de World Tour, dat is het belangrijkste platform om te scoren', aldus Plugge, die echter benadrukt dat kleinere wedstrijden in eigen land wel altijd aantrekkelijk blijven. 'Maar koersen in Verweggistan die we nu vooral rijden om jongens beter te laten worden, moeten we heroverwegen.'
Je ziet de tendens dat alle ploegen afbouwen en zich langzaam voorbereiden op aankomende veranderingen. Zo lijkt het erop dat er vanaf 2017 nog maar met 22 man per ploeg gekoerst wordt.
Het vertrek van Nederlanders Bauke Mollema (Trek), Lars Boom (Astana), Stef Clement (IAM Cycling) en Theo Bos (MTN) was al eerder bekend. Naast het gedwongen vertrek van Jetse Bol heeft echter ook Dennis van Winden vorige week te horen gekregen dat er voor hem na acht jaar bij dezelfde werkgever geen contractverlenging meer in zit.
Daarnaast vertrekt een groot deel van de buitenlanders. Team Sky maakte gisteren bekend dat de Noor Lars-Petter Nordhaug na twee jaar in Nederlandse dienst weer terugkeert op het oude nest en de Fransman Jonathan Hivert doet noodgedwongen een stapje terug naar het pro-continentale Bretagne-Séché.
Van Juan-Manuel Garaté was na een contractconflict eerder dit jaar al duidelijk dat hij na zes seizoenen op zoek moest naar iets nieuws en ook van de Australiërs David Tanner en Jack Bobridge wordt na twee seizoenen alweer afscheid genomen. Onduidelijk is nog het lot van Graeme Brown (Aus) en Robert Wagner (Dui).
Beter nieuws kreeg Rick Flens. Hij behoort tot de kern die kan blijven. TeamLottoNL bestaat naast Flens straks uit Gesink, Goos, Hofland, Keizer, Kelderman, Kruijswijk, Leezer, Markus, Tankink, Ten Dam, Van Emden, Van der Lijke, de Duitser Martens en de Belgen Vanmarcke en Wynants. Ook Maarten Tjallingii lijkt te kunnen blijven, de routinier moet echter nog wel een krabbel zetten. Nieuwkomers zijn Mike Teunissen en Bert-Jan Lindeman, die overstappen van Rabo Development.
Wie de overige zeven á acht plaatsen opvullen, hangt sterk af van een mogelijke verruiming van het werkbudget. Naast hoofdsponsor Lotto en subsponsor Brand-Loyalty wordt nog gezocht naar een tweede naamsponsor. Die zou zo'n vier miljoen euro extra in de ploeg moeten pompen.
In de eerste plaats om op sporttechnisch en innovatief gebied 'in de voorhoede' mee te kunnen blijven rijden op hetzelfde niveau als Belkin (budget circa twaalf miljoen) deed. 'Maar is dat budget voorhanden, dan kan meer kwaliteit binnenhalen op persoonlijk gebied ook een mogelijkheid zijn', legt manager Richard Plugge uit.
Het aantal van dertig renners die dit jaar actief waren, wordt in 2015 echter sowieso niet meer gehaald. 'De UCI schrijft als minimum 23 man voor,'' aldus Plugge, die op zo'n 25 man lijkt af te koersen. 'Je ziet de tendens dat alle ploegen afbouwen en zich langzaam voorbereiden op aankomende veranderingen. Zo lijkt het erop dat er vanaf 2017 nog maar met 22 man per ploeg gekoerst wordt.'
Met een kleinere jas (financieel en qua bezetting) wordt ook gesneden in de programma's. 'We gaan nóg meer focussen op de World Tour, dat is het belangrijkste platform om te scoren', aldus Plugge, die echter benadrukt dat kleinere wedstrijden in eigen land wel altijd aantrekkelijk blijven. 'Maar koersen in Verweggistan die we nu vooral rijden om jongens beter te laten worden, moeten we heroverwegen.'
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Die is er dus gevonden, zie het bericht hier net boven. Jumbo betaalt echter 3 miljoen, geen 4. En het totale budget wordt zo'n 10 miljoen en niet de genoemde 12 (zie berichtgeving in Telegraaf van gisteren).JPAR schreef: Wie de overige zeven á acht plaatsen opvullen, hangt sterk af van een mogelijke verruiming van het werkbudget. Naast hoofdsponsor Lotto en subsponsor Brand-Loyalty wordt nog gezocht naar een tweede naamsponsor. Die zou zo'n vier miljoen euro extra in de ploeg moeten pompen.
Andere media spreken weer van 3.5 miljoen. Maar dat is dus allemaal om het even. Feit blijft dat ze een redelijk klein budget hebben. Sky heeft bijvoorbeeld rond de 22 miljoen te besteden per jaar. Het zou goed zijn als de ploegleiding eens wat spartaanser wordt en niet iedereen de hand boven het hoofd houdt.ever schreef:Die is er dus gevonden, zie het bericht hier net boven. Jumbo betaalt echter 3 miljoen, geen 4. En het totale budget wordt zo'n 10 miljoen en niet de genoemde 12 (zie berichtgeving in Telegraaf van gisteren).JPAR schreef: Wie de overige zeven á acht plaatsen opvullen, hangt sterk af van een mogelijke verruiming van het werkbudget. Naast hoofdsponsor Lotto en subsponsor Brand-Loyalty wordt nog gezocht naar een tweede naamsponsor. Die zou zo'n vier miljoen euro extra in de ploeg moeten pompen.