Pagina 35 van 132

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 01 apr 2015 11:38
door ted038
amclassic-fan schreef:
TumTumTum schreef:Ik begrijp ook niet waarom het dan een brommerhelm moet zijn.
Misschien vanwege de snelheid?
Als dat het criterium is dat moeten wedstrijdrenners deze ook op ;) ( of gaan we toch niet de kant op van max snelheid voor racefietsers weer omhoog halen? :roll: )

Beter is ze te verbieden, boven de 25 km /uur dan ..... (gelijkstellen aan snorfietsen dus)
Kunnen ze toch harder > afvoeren alszijnde opgevoerd .....

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 01 apr 2015 21:28
door alliance_0
Ik zou willen dat het al 2017 was. Ik hoop van harte dat deze regel gaat stand houden.

elektrische fiets merk motor achterhalen

Geplaatst: 12 apr 2015 22:50
door prowasman
Hallo iedereen,

Alvast excuses als dit niet de juiste plek is om deze vraag te posten.

Ik heb een elektrische fiets op marktplaats gezien waar ik intresse in heb. Ik zou graag willen weten welke motor op deze fiets zit. Ik heb het de eigenaar gevraagd maar hij heeft geen idee, er staat geen logo op de motor.

Het merk is curtis in motion en hij is gekocht eind 2012 bij de Aldi.

Heeft iemand enig idee welk merk motor wordt gebruikt, of hoe ik dit zou kunnen nagaan?
Ik kan niks vinden op internet als ik naar curtis in motion zoek.

Alvast super bedankt,

Prowasman :mrgreen:

Re: elektrische fiets merk motor achterhalen

Geplaatst: 12 apr 2015 22:53
door plantagenet
Mmmm....ik ben bang dat weinigen hier op dit forum je kunnen helpen. De motoren die je hier tegenkomt zijn toch vooral de eigen beenspieren ;)

Re: elektrische fiets merk motor achterhalen

Geplaatst: 12 apr 2015 23:15
door prowasman
plantagenet schreef:Mmmm....ik ben bang dat weinigen hier op dit forum je kunnen helpen. De motoren die je hier tegenkomt zijn toch vooral de eigen beenspieren ;)
Haha ja daar heb je gelijk in maar ik dacht probeer het gewoon even wie weet is hier wel een elektrische fiets expert :mrgreen:

Cancella had ik 2010 ook een flinke motor als je de geruchten mag geloven :P

Re: elektrische fiets merk motor achterhalen

Geplaatst: 12 apr 2015 23:54
door plantagenet
prowasman schreef:Cancella had ik 2010 ook een flinke motor als je de geruchten mag geloven :P
Ja, die sprintte ongenadig hard weg toen....

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 13 apr 2015 13:51
door joeywl
Fiets van de Aldi... Lekker laten staan.

Antwoord op je vraag; Waarschijnlijk een Sanyo motor. Anders google op de grootste motor fabrikant; Bafang.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 28 apr 2015 21:23
door MarcoB
Goede avond,
Ik ben ook bezig om te kijken voor een stromer st2 maar hoe zit het met de storingen die beschreven zijn?
Is dit serieus een probleem? Laat het aub weten ze zijn namelijk nogal prijzig!

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 30 apr 2015 22:38
door geleuken14
MarcoB schreef:Goede avond,
Ik ben ook bezig om te kijken voor een stromer st2 maar hoe zit het met de storingen die beschreven zijn?
Is dit serieus een probleem? Laat het aub weten ze zijn namelijk nogal prijzig!
Zou er niet graag mee rijden als het weer slecht is...
Onderhoudsgevoelige derailleur etc. :?:

Stromer ST2

Geplaatst: 01 mei 2015 11:22
door Lieven ST2
Ik heb sinds onze nationale feestdag (21 juli) een Stromer ST2, met de sterkste batterij. Die geeft ondersteuning tot 45km/u. (je kan bij de ST2 ook kiezen voor een minder zware batterij, de lichtste geeft trapondersteuning tot 25km/u, de medium batterij tot 33 km/u.

Ik heb nu ruim 3000 km op de teller staan en ben -na bijna een jaar- nog altijd wild enthousiast.
De ST2 is ook mijn eerste elektrische fiets, en ik gebruik hem enkel voor woon-werkverkeer. Ik fiets zo'n 125 km per week, en zie m'n fiets als ideale vervanger voor de auto. Bij een zo goed als stedelijke rit van 15 km ben je minstens even snel als met de wagen. En als je thuiskomt is het hoofd leeg. De inspanning -want wat hier ook beweerd wordt, het blijft een inspanning- doet deugd.

Je moet er uiteindelijk wel leren mee fietsen. 45km/u haal je enkele op lange rechte stukken op een veilig fietspad. (@de Nederlanders: hier in Belgiƫ zijn de fietspaden soms in erbarmelijke staat, jullie mogen zich echt gelukkig prijzen met jullie fietsbeleid! Ik heb de indruk dat fietspaden hier soms worden aangelegd door ingenieurs die nog nooit op een fiets zaten :-(. Misschien komt er wel beterschap, met de aanleg van enkele fiets-o-strades, maar dat zal enkel tussen enkele grootsteden zijn), maar dit is weer een heel andere discussie)

Ik rijd er dus elke dag mee en laat me niet snel afschrikken door de weersomstandigheden. Enkel bij ijzel en onweersdreiging laat ik de fiets thuis. Toch vind ik de wind een niet te onderschatten factor als je 45 km/u rijdt. Dan moet je echt wel je stuur vasthouden en als ik een vrachtwagen zie naderen die mij op amper 1 meter zal passeren, verminder ik sowieso mijn snelheid om mijn evenwicht beter te kunnen bewaren door het 'windspel'.

Verder alleen maar positieve ervaringen! Ik ben eenmaal gevallen, gelukkig zonder erg dankzij helm (door een ijzelplek, sindsdien fiets ik niet meer bij mogelijke ijzel).

L.

PS Is er ergens een Nederlandstalig forum enkel en alleen voor Stromer gebruikers?

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 01 mei 2015 18:47
door geleuken14
Daar gebruik ik mijn ""Charger van Riese en Muller ook voor...
En,je kan hem bovendien ook uitstekend gebruiken voor recreatieve tochten bij ""normale snelheid !
Ook de Bosch Performance is beresterk,en vooral met de GATES Beltdrive i c m NU-Vinci een onderhoudsvrij geheel.
Ook een gemiddelde van 40/42 km/h is makkelijk te doen.zonder dat je heel veel moet meetrappen.
Bij wind tegen is 35 km/h ook nog snel genoeg !

ebike high speed importeren

Geplaatst: 01 jun 2015 14:03
door borgqueenx
Hallo beste forum leden....ik registreer hier maar eens om te vragen of ik ergens aan de wet kan voldoen of er tussen door kan slippen.
Ik wil namenlijk een ebike die 45km/u kan importeren uit amerika van een crowdfunding project. Nu is dit volgens de wet een brommer en moet er een kenteken op. Dat hoeft daar niet dus komt deze ook per post niet als brommer en zonder kenteken.

Een paar dingen die ik me afvraag zijn het volgende.

- De maker van de fiets kan hem softwarematig een wattage limiet en kilometer limiet opgeven. Dit maakt hem vervolgens legaal voor het importeren. Nu zie ik dat een normale fiets een maximaal vermogen mag hebben van 250 watt....die ik wil importeren is 1000 watt en een peak vermogen van eventjes 2000 watt. Is dit weer een grijs gebied? Want als ik kijk naar ebikes zijn de meeste motors 350 of 500 watt, en zijn deze simpelweg software matig begrensd dus dat mag dan blijkbaar?

- De RDW heeft me vertelt dat deze fiets in de huidige wetgeving niet goedgekeurd kan worden zonder dat ik een certificaat van de fabrikant erbij krijg. Het is een crowdfunding, dus ik krijg geen certificaat. Is er dan geen enkele manier deze goed te laten keuren? Als je er zelf een bouwt dan? Vaag verhaal.

- Geen idee hoe makkelijk of moeilijk het word deze limiet van 25km/u eraf te halen maar als de politie komt zou ik hem weer op 25 kunnen zetten. Flauw? mischien. de wet is helemaal flauw. Maar kan het? ik denk het wel want er is dan geen bewijs...

Ik zou echt graag legaal willen rijden. ik heb geen rijbewijs maar wil dat best halen. Ook de RDW controle van zo'n 200 euro is best. Maar hoe krijg ik een wildvreemde high speed ebike legaal, en zo dat niet kan, kan ik denk ik wel hem importeren en gebruiken met de software limiet?

Bedankt!