Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

gandalf
Forum-lid

gandalf 29 mei 2011 01:29

ik heb nog een inschrijving ter overname beschikbaar tegen kostprijs. Stuur maar effe PM.
It is not a lie if you believe it...

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 29 mei 2011 02:28

Vraagje, Heb zelf ooit 2008 de marmotte (route) gefietst (niet de officiele dag maar in mijn vakantie) en ga dit van de zomer nogmaals doen, maar vinden jullie echt dat de route op die dag de echte meerwaarde geeft tov. de route fietsen op een andere dag?
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mei 2011 08:01

Natuurlijk.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 29 mei 2011 09:07

[quote="Gekke_Henkie"]Vraagje, Heb zelf ooit 2008 de marmotte (route) gefietst (niet de officiele dag maar in mijn vakantie) en ga dit van de zomer nogmaals doen, maar vinden jullie echt dat de route op die dag de echte meerwaarde geeft tov. de route fietsen op een andere dag?
[/quote]

Jazeker!!!
Heb zelf mee gedaan met de 2010 edite. Hele mooie ervaring.
Ondanks dat het (vooral in het begin) druk is vind ik het heel gaaf om met zo'n super groot peleton te starten. Bijzonder te zien dat er mensen vanaf de start onwijs hard naar de voet van de Glandon racen. Vervolgens heb ik er honderden tijdens de klim ingehaald. Uiteindelijk 'goud' gereden.
Wat ik ook leuk vind is om na dit evenement toe te leven. En om achteraf ervaringen te delen.

Maar als je niet de gelegenheid hebt (of geen startbewijs kon bemachtigen) om mee te doen is het zelf fietsen natuurlijk ook heel mooi!
Het is zoiezo heel gaaf om in het hooggebergte te fietsen.

Gekke Henkie, succes in ieder geval!
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 29 mei 2011 23:59

Als je die paar bochten in de Glandon afdaalt en je kijkt dan neer op die gekleurde sliert die op dat steile stuk zit dan vind ik dat alleen al een reden om op de dag zelf te rijden.
Bevoorradingen vind ik ook steeds goed verzorgd, je hoeft niets mee te zeulen onderweg. Die koude echte coca-cola aan de voet van Alpe d'Huez en dan hup nog een dik uur, is ook zo iets wat je niet wil missen.

Wat zie je nog oa die dag zelf: die donkere kleurling van ik schat 130 kg die net op dat lange rechte stuk naar Alpe d'Huez toekomt als je al met de wagen terug wegrijdt. Die kerel met één been op de Télégraphe, dat nederlands dametje van ongeveer 70 dat net tegenover je op de camping staat en nog uitrijdt ook, dat knap grietje waar je even een praatje mee maakt en je 3 keer die dag voorbijsteekt omdat jij niet durft dalen en zij blijkbaar wel, dat ook al op leeftijd zijnde italiaans heertje met een passoni titanium en FRM wieletjes waar je ook even een praatje maakt. Kortom zoveel mensen die dag dat je dat echt niet allen wil rijden.

Ik ben ook een echte marmotte-fan en misschien niet echt neutraal maar ik kan je maar vertellen wat je de dag zelf meemaakt.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

forcevelo
Forum-lid

forcevelo 30 mei 2011 15:59

Met wat voor wielen rijden jullie?
Tubes of Draad en hoeveel binnenbandjes gaan er dan mee tijdens de Marmotte?
Ik las dat de wegen redelijk "schoon" zijn, klopt dit?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mei 2011 17:40

Draadbandjes, neem zoals altijd 1 biba mee. Mocht ik lekrijden, kun je bij een bevoorrading een nieuwe oppikken.

fietspraat
Forum-lid
Contact

fietspraat 30 mei 2011 17:47

bij dat soort tochten heb ik altijd 2 biba bij me. mocht je er meer nodig hebben, dan is er iets aan de hand. Misschien heel slecht weer, maar dan koop je onderweg maar nieuwe. Tijd is dan toch van ondergeschikt belang geworden.
Bij mooi weer heb je op 170 km eigenlijk weinig kans op twee lekke banden.
fiets,fiets,fiets en verder niets.

dommelvallei
Forum-lid

dommelvallei 31 mei 2011 10:11

wat is handig?... we komen aan op de maandag middag voor de marmotte, dinsdag een leuke tocht rijden, woensdag alpe dhuez, donderdag niks, en vrijdag weer de alpe ?

pinarello
Forum-lid

pinarello 31 mei 2011 10:18

[quote="dommelvallei"]wat is handig?... we komen aan op de maandag middag voor de marmotte, dinsdag een leuke tocht rijden, woensdag alpe dhuez, donderdag niks, en vrijdag weer de alpe ?
[/quote]

Kun je beter donderdag wat doen ipv vrijdag denk ik. Rondje Ornon , L2Alpes of la Berarde bv.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2011 10:31

Ik zou donderdag en vrijdag niks meer doen.

Ben zelf van plan om op zondag de Ornon nog even te doen (mits we een beetje op tijd aankomen). Maandag de Madeleine (even met de auto de Glandon over), dinsdag de koninginnerit Izoard & Granon. Woensdag de Sarenne op om startnummer te halen.

Do/vrij rust; pasta stapelen, boekje lezen en fiets poetsen, het bekende hangen.

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 31 mei 2011 10:42

[quote="havana"]Woensdag de Sarenne op om startnummer te halen. [/quote]

kun je op woensdag, donderdag en vrijdag startnummer ophalen?
zo ja op welke plekken?

Plaats reactie