Garmin Edge 800 topic deel 2
-
- Forum-lid
- Contact
BC ziet bij de Edge SD kaart een SD kaart een geen edge!
Daarom bij de Edge niet naar de SD kaart sturen, maar naar de Edge zelf. Ruimte intern is geen argument
De \garmin\gpx folder is standaard voro outdoor, motor en sd kaarten voro BaseCamp, een SD in een Edge is een losse SD kaart een geen Edge SD kaart, anders zou BaseCamp het wel in de newfiles plaatsen.
Er is 1 extra probleempje, als je meer dan 1 route of spoor via BC naar de Edge zend dan slaat de edge alles over of doet de eerste wel, maar de rest niet. Via Bestand - Export - .... - als TCX formaat gaat het dan meestal wel goed (tenzij de opslaan als tcx bug er nog in zit). Ik gebruik daarom meestal RTWtool om GPX naar TCX direct in het toestel te converteren.
Daarom bij de Edge niet naar de SD kaart sturen, maar naar de Edge zelf. Ruimte intern is geen argument
De \garmin\gpx folder is standaard voro outdoor, motor en sd kaarten voro BaseCamp, een SD in een Edge is een losse SD kaart een geen Edge SD kaart, anders zou BaseCamp het wel in de newfiles plaatsen.
Er is 1 extra probleempje, als je meer dan 1 route of spoor via BC naar de Edge zend dan slaat de edge alles over of doet de eerste wel, maar de rest niet. Via Bestand - Export - .... - als TCX formaat gaat het dan meestal wel goed (tenzij de opslaan als tcx bug er nog in zit). Ik gebruik daarom meestal RTWtool om GPX naar TCX direct in het toestel te converteren.
Marco
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Volg nu, om te beginnen, eens gewoon de werkwijze zoals beschreven en kom dan even melden "gelukt".
Ik schrijf op pagina 31 voor de .. maal de juiste werkwijze.
Havana, en als je dit topic en het vorige even doorleest dan weet je wie dit is , schrijft op pagina 32 letterlijk "de enige juiste methode"
Pagina 32 van dit topic
Ik schrijf op pagina 31 voor de .. maal de juiste werkwijze.
Havana, en als je dit topic en het vorige even doorleest dan weet je wie dit is , schrijft op pagina 32 letterlijk "de enige juiste methode"
Pagina 32 van dit topic
Pagina 31 van dit topichavana schreef:
Voor werkende aanwijzingen moet je de methode van Lcsmet gebruiken. Dat is de enige juiste methode en als je snapt hoe het werkt ook de enige logische.
Lcsmet schreef:
Als ik aanwijzingen wil dan download ik NOOIT rechtstreeks van het net op mijn toestel.
Als je een turn by turn wil zonder fouten moet je de track/route downloaden op je PC.
De map op je PC moet identiek zijn als de map op je Garmin.
Dan deze track/route openen in Mapsource (anderen gebruiken BaseCamp) overtrekken met het "routetool".
Dan de track in het bestand verwijderen zodat je alleen de route overhoud.
Route opslaan als gpx bestand en in de map "new files slepen met windows verkenner.
Er zijn ongetwijfeld nog andere manieren maar deze werkt perfect.
Met onze club zo al 100-en routes gereden in Benelux, Frankrijk en Italië zonder ook maar 1 keer mis te zijn gereden.
Behalve bij onvoorziene omstandigheden (wegenwerken/straatfeesten) dan moet je een beetje improviseren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik haak af.gene schreef:Vanuit BC verzend/exporteer ik nu de track of route naar de Edge (sd). Dan open ik Garmin map op sd en vind ze daar terug onder GPX. Vervolgens versleep ik ze naar new files.
Met mijn outdoor toestel (Dakota) gaat dit met één klik. Garmin maakt het soms toch onnodig moeilijk.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Haha,
Een andere vraag. Is er een truc om zonder laptop, maar met ipad, iphone of android-toestel de garmin uit te lezen en online te posten (strava)? Ik vrees van niet, maar wellicht weten de Garmin-orakels hier wel een methode.
Een andere vraag. Is er een truc om zonder laptop, maar met ipad, iphone of android-toestel de garmin uit te lezen en online te posten (strava)? Ik vrees van niet, maar wellicht weten de Garmin-orakels hier wel een methode.
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl
Enige fout die ik maakte was naar sd kaart verzenden ipv interne geheugen van de Edge.
Heb gps vandaag een beetje uitgetest ttz een track van GPSies gedownload Is perfect verlopen, beste instelling imo is automodus en zoom op uit. Met BNL lite is schem ook minder druk.
Heb gps vandaag een beetje uitgetest ttz een track van GPSies gedownload Is perfect verlopen, beste instelling imo is automodus en zoom op uit. Met BNL lite is schem ook minder druk.
Heb m zelf altijd op 120m staan maar ieder z'n meug natuurlijk!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En wat zijn je instellingen, opslaan op........gene schreef:Enige fout die ik maakte was naar sd kaart verzenden ipv interne geheugen van de Edge.
En dan stel je weer de vraag, aanwijzingen zijn niet juist......
En........
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb hier toch geen vraag gesteld!?Lcsmet schreef:En wat zijn je instellingen, opslaan op........gene schreef:Enige fout die ik maakte was naar sd kaart verzenden ipv interne geheugen van de Edge.
En dan stel je weer de vraag, aanwijzingen zijn niet juist......
En........
Succes.
Last van de warmte?
Maar ik heb Mapsource (hoewel verouderd) toch eens geïnstalleerd om uit te testen. En idd, vanuit MS kun je bestanden opslaan op je PC. Met BC kan dit duidelijk niet. Je veralgemening was dus niet correct.
-
- Forum-lid HC
Dat ligt aan het toestel, zodra zo een toestel een USB stick kan lezen dan zou het mogelijk moeten zijn maar dan moet het Android toestel ook voldoende mA kunnen leveren om de Edge in USB mode te krijgen.bnijssen schreef:Haha,
Bij een IOS toestel zou dat eventueel met de Camera connectie kit moeten kunnen.
Hou daarbij rekening dat je misschien ook een andere browser dan de standaard browser nodig hebt en dat alleen manual upload kan werken.
[edit] ik heb dat laatste net geprobeerd met een Ipad retina. Je zult daarbij een USB kabel met externe voeding moeten gebruiken. De Edge 800 wordt wel herkend maar dan direct daarna wordt de communicatie uitgeschakeld met de melding "this device requires too much power"
Laatst gewijzigd door ericpeters op 20 jul 2014 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Contact
Meeste telefoons en tablet sluiten de power af na aansluiten van een Garmin device vanwege het hoge stroom verbruik.
Dit is een methode: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=867
En bij OTG verbindingen bij Android kun je ook een active USB hub ertussen plaatsen die voor de benodigde stroom zorgt.
Dit is een methode: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=867
En bij OTG verbindingen bij Android kun je ook een active USB hub ertussen plaatsen die voor de benodigde stroom zorgt.
Marco
Ik heb het voor elkaar gekregen met een gejailbreakte iPad. Uiteindelijk gewoon door de microSD via een hulpstuk uit te lezen. Met een Android device moet dat eenvoudig lukken. Geen jailbreak enzo nodig. Je moet dan wel zorgen dat de training op de microSD wordt opgeslagen.
Mijn verslag vind je hier
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... 0-amp-iPad
[edit]
Ik zie in het bovenstaande topic dat er inmiddels ook methoden zijn die het mogelijk maken ZONDER jailbreak.
Mijn verslag vind je hier
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... 0-amp-iPad
[edit]
Ik zie in het bovenstaande topic dat er inmiddels ook methoden zijn die het mogelijk maken ZONDER jailbreak.
-
- Forum-lid HC
I rest my case, scheelt veel uitzoekwerk: met Icab Mobile en de sd card reader van de connectie kit kan het dus rechtstreeks vanaf de telefoon.
(Dat is dan toch iets wat op de 810 meestal makkelijker is)
(Dat is dan toch iets wat op de 810 meestal makkelijker is)