Ik was ook al van plan aan te pikken vanavond.raven14 schreef:Wat die stickiness betreft: het is natuurlijk kwestie van balans tussen in iemands wiel blijven plakken vs ervoorbij gaan dmv extra vermogen. Ik vind het op dit moment wel ok.
Vanavond is er de georganiseerde groepsrit van de Vlaamse Zwifters, TK.BE Flanders Classic ride. Daar wordt het opgegeven tempo (2-2.5W/kg) netjes gehandhaafd en voor wie wenst kan de laatste 10km/paar rondjes nog even voluit racen. Heel leuk concept. http://zwift.com/events/view/5079 . Ook zit er redelijk wat volk van ons op Discord dus kan er zo nog wat cafépraat worden verkocht.
Ik heb toch een paar bemerkingen die Zwift op het racevlak zouden kunnen verbeteren (waarbij ik toch wil aanstippen dat wat vandaag kan t.o.v. een aantal jaren terug, al fantastisch is):
- Als je een race meerijdt, zouden enkel de racedeelnemers op het parcours zichtbaar mogen zijn. Al degenen die trainen, zouden in een 'andere wereld' moeten zitten. Het moet ook mogelijk zijn om een duidelijker overzicht te geven van waar bepaalde groepen zich bevinden. Het zou gewoon al een verbetering zijn als hij zou aangeven hoeveel renners er in totaal voor je zitten.
- Ik heb al meermaals gelezen dat het 'draft'effect in Zwift te gering is t.o.v. de werkelijkheid. Dit merk ik zelf ook. Als je tegen 45 km/u uit iemands wiel komt, moet je in werkelijkheid volgens mij quasi 100 Watt erbij doen, wat in Zwift absoluut niet zo is. Als ze het te trappen wattage duidelijk opvoeren wanneer je naast iemand komt, ga je zeker niet meer zo snel voorbijvliegen.
- De snelheid die je in Zwift krijgt in ruil voor de wattages die je trapt, liggen veel te hoog.