Wielerseizoen 2016
Op Vanmarcke na was heel het voorjaar van Lotto Jumbo dramatisch. Vroeger werd er geklaagd dat ze daar teveel kopmannen hadden maar nu zijn er gewoon te weinig die potten kunnen breken.
Het is te hopen dat Kelderman, Gesink en Kruiswijk de komende maanden wel hun niveau kunnen halen.
Het is te hopen dat Kelderman, Gesink en Kruiswijk de komende maanden wel hun niveau kunnen halen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja leuk, tot hij per ongeluk in de eerste bergrit in de top 10 staat en dan wordt het toch klassement verdedigen.EmPeHa schreef:Gesink gaat niet voor het algemeen klassement in de tour. Hij wil voor een etappe meedoen, hoe moeilijk dat ook is.
Ik snap niet dat die jongen niet een keer zijn geluk elders gaat zoeken. Andere omgeving, andere trainingen; als echte topsporter wil je dat toch proberen lijkt mij?
Less is bore
Om top 10 in de bergen te zitten, zal je in de vlakke etappes elke dag heel alert moeten zijn. Ik denk dat hij daar al tijd gaat verliezen. Mollema is er niet zo heel veel mee opgeschoten dat hij is overgestapt. Hoewel het wel als een impuls overkwam in eerste instantie. Wout Poels heeft het wel wat gebracht. Ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen dat je na een paar moeilijke jaren kiest voor het vertrouwde binnen je bestaande ploeg.
Ik denk dat het succes van Poels (naast zijn enorme talent natuurlijk) vooral zit in geldingsdrang. Met zoveel concurrentie in de ploeg en de ambitie van een kopman moet je echt heel goed zijn om je plekje op te eisen. In de LottoJumbo ploeg ontbreekt het een beetje aan concurrentie onderling. Gesink en Kelderman zijn wel zeker van hun plekje en status in belangrijke wedstrijden, Kruijswijk vecht ervoor en dat zie in zijn uitslagen. Ze kakken een beetje in lijkt het wel, al is het makkelijk roepen van de zijlijn natuurlijk... Vanmarcke is overigens een positieve uitzondering, die was op de afspraak dit voorjaar.
Sommige renners zijn al heel jong goed en blijven dan hangen op dat niveau of zakken wat weg wegens persoonlijke of fysieke problemen (Gesink, Kelderman)
Sommige hebben wel het talent maar moeten het hebben van beter worden in de loop der jaren (Poels, ook flink geremd door zijn crash in 2012)
Ik denk zelf dat Gesink en Kelderman beter zijn in het rondewerk dan etappes winnen, je ziet ze eigenlijk zelden echte uitschieters hebben.
Mollema geef ik meer kans om een etappe te winnen, maar dan moet ie het klassement laten varen en daar wordt ie waarschijnlijk voor betaald.
Gisteren zou hij volgens berichten verklaard hebben dat ie heel goed was en op de laatste klim nog naar de favorieten zat te kijken i.p.v. weg of mee te springen met Albasini & co., hij reed dus teveel als ronderenner.
Kruiswijk is me helemaal een raadsel maar ik hoop dattie weer een goede Giro rijdt....
Sommige hebben wel het talent maar moeten het hebben van beter worden in de loop der jaren (Poels, ook flink geremd door zijn crash in 2012)
Ik denk zelf dat Gesink en Kelderman beter zijn in het rondewerk dan etappes winnen, je ziet ze eigenlijk zelden echte uitschieters hebben.
Mollema geef ik meer kans om een etappe te winnen, maar dan moet ie het klassement laten varen en daar wordt ie waarschijnlijk voor betaald.
Gisteren zou hij volgens berichten verklaard hebben dat ie heel goed was en op de laatste klim nog naar de favorieten zat te kijken i.p.v. weg of mee te springen met Albasini & co., hij reed dus teveel als ronderenner.
Kruiswijk is me helemaal een raadsel maar ik hoop dattie weer een goede Giro rijdt....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Terpstra zit ook bij een ploeg waar meer onderlinge strijd is lijkt mij.
Maar sowieso: zit veel meer vuur in die jongens. Terpstra bloedfanatiek en op het arrogante af, Poels tot op het bot gemotiveerd. Zie ook zijn statements over de Spelen waar hij heel graag heen wil.
Die drive en passie stralen ze bij LJ slechts zelden uit. En wat dat kan doen zie je beetje terug in de Tour van Bau&Lau; toen zag je wel de drive en passie in hun ogen.
Maar sowieso: zit veel meer vuur in die jongens. Terpstra bloedfanatiek en op het arrogante af, Poels tot op het bot gemotiveerd. Zie ook zijn statements over de Spelen waar hij heel graag heen wil.
Die drive en passie stralen ze bij LJ slechts zelden uit. En wat dat kan doen zie je beetje terug in de Tour van Bau&Lau; toen zag je wel de drive en passie in hun ogen.
Less is bore
Begreep dat hij dit jaar ook al verandering had, nu ook zijn gezin naar spanje meeverhuisd is. Eerst maar eens kijken hoe dat uitpakt, Gesink lijkt een echte familyman te zijn, dus mogelijk reflecteert dit "gelukkiger" zijn ook in zijn fietsprestaties.Benito schreef:Voor Gesink zou verandering van ploeg wel eens gezond zijn. Hij zit al bijna z'n hele carrière bij deze ploeg, maar ik zie dat hij nog een contract heeft tot en met 2018, dus het zal er wel niet in zitten.
En sommigen kunnen prima fietsen maar kunnen (op voorhand) de druk van kopmanschap niet aan : ook prima uiteraard , alles naar de mogelijkheden van de renner
Niet de eerste keer dat Gesink meegaat naar grote ronde zonder officiële klassementaspiraties ( maar als het zo uitkomt toch wel meedoet ...)
En de vraag is hoeveel Gesink moet inleveren ( en niet alleen in geld) als hij van team wisselt ?
Ook Wout Poels zou daar ook mogelijk tot horen ( eerder kopmanschap in niet nader te herinneren ronde ging hem toen niet goed af) , zelfs met 4de plek afgelopen woensdag was hij voor LBL nog geen kopman "officieel" ( terwijl "achter de schermen bij Sky" hij dit wellicht wel was ? Om de druk eraf te houden)
-
- Forum-lid
Poels wist dondersgoed dat hij sterk was. Kwiatkowski moest ook al passen in de amstel dus ik denk dat achter de schermen wel het één en ander was afgesproken. Hier in Nederland word je als je een beetje kan klimmen meteen tot de nieuwe Zoetemelk gebombardeerd. Dumoulin lijkt me daar goed tegen kunnen en Poels ook(hij is ook al wat ouder). Gesink en Kelderman lijken me daar minder tegen bestand, die fietsen beter in de rol van underdog.
Sky is wel een goed team denk ik voor hem(Poels), hij fietst een erg mooie erelijst me elkaar en laat zien wat hij kan, dus er is nog ruimte in de toekomst. Verdiend goed geld en word erg gewaardeerd wat ook belangrijk is. Terpstra wil altijd winnen lijkt het en heeft schijt aan alles en iedereen, dit heb je of je hebt het niet, Gesink is rustiger en hij ziet het wel. Maar als hij ergens zijn zinnen op zet lukt het ook zie bijvoorbeeld de tour afgelopen jaar.
Sky is wel een goed team denk ik voor hem(Poels), hij fietst een erg mooie erelijst me elkaar en laat zien wat hij kan, dus er is nog ruimte in de toekomst. Verdiend goed geld en word erg gewaardeerd wat ook belangrijk is. Terpstra wil altijd winnen lijkt het en heeft schijt aan alles en iedereen, dit heb je of je hebt het niet, Gesink is rustiger en hij ziet het wel. Maar als hij ergens zijn zinnen op zet lukt het ook zie bijvoorbeeld de tour afgelopen jaar.
Maak joe woar
Probleem van Gesink is ook dat hij geen jump of eindschot heeft. Dus ook al behoort hij in een bergrit tot de beste klimmers, winnen zal hij zelden.... Poels heeft al meermaals aangetoond dat hij wél een jump in zich heeft.
- daniel1975
- Forum-lid HC
IK denk dat Poels de komende 2 jaar wel goed zit; kopmanschap in kleinere rittenkoersen en dagritten en een van de meesterknechten in de Tour. Volgens mij doe je het dan gewoon goed en tegen waarschijnlijk een fraai salaris.
Less is bore
Zijn overwinning in Quebec (of was het Montreal) waar hij o.a. Van Avermaet eruit sprint zegt toch iets anders. Als ie écht goed is kan het dus wel. Maar explosief is ie inderdaad niet, zal het tactisch dus anders moeten aanpakken, want je kunt moeilijk beweren dat het een prutser is met zijn uitslagen op een rijtje. Ik hoop in ieder geval dat ie het weer een beetje op de rit krijgt, want dit lijkt nergens op.havana schreef:Probleem van Gesink is ook dat hij geen jump of eindschot heeft. Dus ook al behoort hij in een bergrit tot de beste klimmers, winnen zal hij zelden.... Poels heeft al meermaals aangetoond dat hij wél een jump in zich heeft.
Kelderman laat al wel wat meer zien dit voorjaar, maar echt goed is het ook nog niet. Ben benieuwd wat ie morgen in Romandië laat zien...