Pagina 35 van 57
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 11 jun 2019 11:33
door Jaap Telder
Jaap Telder schreef: ↑31 mei 2019 22:10
Harry Jacques schreef: ↑30 mei 2019 21:45
Op de beurs in utecht begin maart heb ik van swett gehoord dat hun frames, ik dacht in ieder geval 2 van de 4 modellen, afkomstig zijn van een een ander erg bekend europees merk. De naam ervan zal ppz je ongetwijfeld zelf willen geven. Het zijn dus absoluut niet de goedkoopste chineese open mouldjes.
Dat denk ik niet.
Kom ik per ongeluk deze ook nog tegen, als open-mold:

Re: Swett Cycles
Geplaatst: 11 jun 2019 12:14
door Harry Jacques
ja, da's wel dezelfde .....
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 11 jun 2019 12:22
door Jaap Telder
Ja hoor, en nog een als huismerk van een fietsenwinkel:

Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 14:26
door Jaap Telder
De Val-Dieu is dus (ook) een Yishunbike.(com) of als Java Falco2:
( Er staat R004 maar het is de R007).

Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 14:55
door EmPeHa
Het logo van de Triple EEE zit nog op de chainstay..........
edit:
Sterker nog: de A staat nog op de seat tube.
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 15:16
door Harry Jacques
Mooi speurwerk van jullie. Inderdaad dus chinees (zoals bijna alle frames) en open mould, maar wel een mooie vind ik. Helemaal als je hem custom kunt opbouwen met afmontage, wielkeuze en vooral kleuren(stelling). Wel opvallend dat Yishunbike zelf spreekt van een racing geometrie, terwijl de Val Dieu bij Swett neergezet wordt als de enduranceracer van het merk.
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 15:21
door Jaap Telder
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 15:29
door Ernie C.
Harry Jacques schreef: ↑12 jun 2019 15:16
Mooi speurwerk van jullie. Inderdaad dus chinees (zoals bijna alle frames) en open mould, maar wel een mooie vind ik. Helemaal als je hem custom kunt opbouwen met afmontage, wielkeuze en vooral kleuren(stelling). Wel opvallend dat Yishunbike zelf spreekt van een racing geometrie, terwijl de Val Dieu bij Swett neergezet wordt als de enduranceracer van het merk.
Er zijn nauwelijks endurance frames te vinden als open mold, vandaar dat handelaren vaak het hoogste/kortste model met dunne seat stays dat ze kunnen vinden in de markt zetten als endurance ook al heeft het er in praktijk weinig mee te maken.
Daar komt dan ook meteen het 'gevaar' van het kopen van een dergelijke fiets om de hoek kijken. Eigenlijk zijn het allemaal redelijk generieke middle of the road fietsen maar vanwege de marketing worden er allerlei eigenschappen aan toegedicht. Zo hebben die aero frames ook nooit in een windtunnel gestaan e.d.
Een heel groot probleem is het allemaal niet want de meeste mensen kunnen prima met een middle of the road frame uit de voeten alleen weten ze dat vaak zelf niet omdat de marketingafdelingen van de grote merken ze graag anders wil doen geloven.
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 15:33
door EmPeHa
Maar Jeff_dh schreef toch al dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat dit frame als "open mould" te koop kwam. Dus Jaap, ik begrijp niet wat je het doel hier van is.
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 15:42
door Harry Jacques
Ernie C. schreef: ↑12 jun 2019 15:29
Er zijn nauwelijks endurance frames te vinden als open mold, vandaar dat handelaren vaak het hoogste/kortste model met dunne seat stays dat ze kunnen vinden in de markt zetten als endurance ook al heeft het er in praktijk weinig mee te maken.
Thanks, weer wat geleerd vandaag, dat wist ik niet. Dat gaat mij wel helpen bij het vinden van een echte endurance

....
.....Wel natuurlijk de rest van je verhaal dat het ook vaak erg verkooppraatjes zijn (die wij zelf als consument ook maar al te graag willen horen vaak).
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 15:47
door Viersnaar
In mijn zoektocht naar een nieuwe Gravelbike kwam ik het merk Swett tegen, en niet veel later ook dit forum. Ik begrijp de argumenten wel een beetje wat hier worden genoemd. Ik ben zelf niet handig genoeg om een fiets in elkaar te zetten, dus een bedrijfje als Swett, wat dit voor me doet, en daar ook nog een mooi laklaagje bij doet... ideaal!
Swett heeft één gravelbike, de Smockelaer, een aluminium frame:
Smockelaer.
Waar ik nu [na het lezen van 37 pagina's over carbon frames] wel benieuwd naar ben: hoe zit dit met een alu frame? Is dat dan waarschijnlijk ook een frame gebouwd in China, en zo ja; maakt dat iets uit in kwaliteit? Is 2.000,- euro voor een [merkloos?] alu frame met 105 montage netjes?
Re: Swett Cycles
Geplaatst: 12 jun 2019 15:58
door MarkVeenstra
Viersnaar schreef: ↑12 jun 2019 15:47
...en zo ja; maakt dat iets uit in kwaliteit? Is 2.000,- euro voor een [merkloos?] alu frame met 105 montage netjes?
kwaliteit is lastig te zeggen, maar moet je Swett maar op geloven dat ze een goed frame inkopen.
Die 2.000 euro is lang niet gek toch.. Een vergelijkbaar alu Canyon fiets met 105 en (schijf?)remmen kost al 1100 of 1200 euro of daar omtrent.
Danklinkt 2.000 vrij veel, maar bedenk dat je keuze krijgt in je kleur, afmontage, wat persoonlijke touches, en dat iemand dat allemaal voor jou doet en meedenkt (service). Dan denk ik dat t niet gek is.
Tuurlijk kan je voor 2.000 euro vast ook af fabriek fietsen krijgen van carbon met 105 afmontage, of aluminium met ultegra afmontage etc. Maar dan weer alleen in de standaard kleur, standaard afmontage zadel/stuur/wielen etc.