de tour heeft het voordeel dat hij voor velen in de vakantieperiode valt waardoor hij ook meer gevolgd wordt (ter plaatse of op TV of...).bever schreef: ↑13 jul 2018 20:03Elk jaar komt op dit forum dezelfde klacht terug; de Tour is saai. Ik ben het daar mee eens (de eerste week). Ik ben het ook eens met bovenstaande dat de NOS beter de Giro kan uitzenden dan de Tour, maar op de een of andere manier heeft de Tour voor het grote publiek toch meer aantrekkingskracht dan de Giro (of de Vuelta). Zelfde geldt voor het WK voetbal (wat overigens vrij vermakelijk is deze episode).
Kunnen we dat veranderen ? Ik denk het niet. Willen we dat veranderen ? Die keus laat ik aan een ieder. Klagen over de onaantrekkelijkheid van de Tour op dit forum heeft mijns inzien weinig nut. Choose your battles...
Tour 2018
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid HC
Wat een sprint zeg, schitterend!
Hij heeft Verstappen trekjes mooie vent! echt een sprinter.
Iedereen weet toch dat je zo,n etappe als deze de laatste 10km alleen het kijken waard is. We hopen natuurlijk altijd op een waaier oid, maar hoe vaak komt zo,n etappe voor? Eens in de vijf jaar? Eerste week ook nog, dus vluchters blijven ook niet weg, allemaal bekend. Alleen het risico, dat je net de etappe van de eeuw mist...……… dat maakt het lastig
Hij heeft Verstappen trekjes mooie vent! echt een sprinter.
Iedereen weet toch dat je zo,n etappe als deze de laatste 10km alleen het kijken waard is. We hopen natuurlijk altijd op een waaier oid, maar hoe vaak komt zo,n etappe voor? Eens in de vijf jaar? Eerste week ook nog, dus vluchters blijven ook niet weg, allemaal bekend. Alleen het risico, dat je net de etappe van de eeuw mist...……… dat maakt het lastig
wat maakt dat nu uit of de tour 5 uur of een half uur op tv komt, als je geen zin hebt kijk je toch niet? Toch nog altijd beter dan een testbeeld.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Als ze bij nos, sporza en eurosport tijdens zo'n uitzending nou af en toe gewoon eens live schakelden naar de Giro Rosa dan hadden de kijkers een prachtige wedstrijd gezien in plaats van een peloton dat doods voortkabbelt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Probleem is dat ze die rechten niet hebben aangekocht. En dat is wel heel jammer. Live schakelen zou niet eens echt nodig zijn als de dames ietsjes eerder zouden starten, wat gezien de warmte niet eens zo'n slecht idee is.
Bijkomend voordeel is dat je dan als wielerfan van pak 'm beet 11:00 tot 17:00 lekker op de bank zou kunnen hangen
Bijkomend voordeel is dat je dan als wielerfan van pak 'm beet 11:00 tot 17:00 lekker op de bank zou kunnen hangen
Bij mijn weten is er geen live feed van de Giro Rosa er is dus geen uitzending. Er zijn geen rechten die je kan kopen. Is waarschijnlijk ook kip ei verhaal. Bij voldoende interesse is het lucratief om een feed te verzorgen cq door broadcaster te laten verzorgen.(RAI doet giro voor productie-fee en organisatie kan die rechten verkopen) Geen interesse betekent geen live beelden. Je kan dan ook niet later instappen als het wel interessant wordt voor jouw uitzendgebied
Allard
Errr.. nee. Etappes zijn juist veel korter geworden. Vroeger hadden we etappes tegen en over de 300km
Was vroeger ook gewoon dood en dood saai (paar uur Thiery Marie die door Frankrijk peddelt... gaaaap). Maar goed, wielrennen kijken is sowieso iets voor mensen die graag verf zien drogen. Er zijn echt memorabele etappes en klassiekers, maar de hoeveelheid saaiheid is helaas veel groter (mening^^).
En betreft materiaal. RANT time.
Ja, vroeger was alles beter. Ik heb noot Champiion Mondial frames spontaan zien breken (let op, niet na valpartij, maar gewoon met 70kmpu terwijl de sprint werd gereden)in een massasprint. Oh wacht,. dat heb ik twee keer gezien (en teveel voorvorken die op de kroon braken). Pedalen die *krak* deden,
Flip flap flauwekul dat vroeger materiaal beter was... renners gingen toen ook kneiterhard tegen de vlakte (met rolstoel of erger tot gevolg, lang leve amateur wielrennen). Zeker het oude staal met de dunne wandjes was errug scheurgevoelig als de "meesterbouwer" (Jaap in de fabriek) net ff een tikkie moe was na 20 frames te hebben gedaan en je lug net een paar seconded te lang verhitte.
En over brekende cranks wil ik het ook maar niet hebben... dat stopte nadat Shimano liet zien dat koud-gesmeed alu voor iedereen bereikbaar was, maar man-man-man wat was dat Europese spul slecht. Of teruglopende commandeurs waardoor je ketting spontaan schakelde en je genadeloos hard tegen de vlakte ging omdat je doortrapte.
Roze bril. Materiaal pech zie je juist veel en veel minder vaak. Alleen heb je nu een integrale uitzending waardoor je ook elk incident voorbij ziet komen. Als er iets wat ik niet mis is die troep die in de jaren 70-80 werd gebruikt als wedstrijd fiets
De Italiaanse media zenden de Giro Rosa wel uit via PMGSports, wat ze ook via de facebookpage live lieten zien. Ook de page van Wielerrevue had deze video live. Als de TV-mensen niet voor ons schakelen, dan moeten we het maar zelf doen, met de laptop op schoot voor de TV
Een hoop gezwam maar weinig houtsnijdends.dc schreef: ↑14 jul 2018 12:55
Ja, vroeger was alles beter. Ik heb noot Champiion Mondial frames spontaan zien breken (let op, niet na valpartij, maar gewoon met 70kmpu terwijl de sprint werd gereden)in een massasprint. Oh wacht,. dat heb ik twee keer gezien (en teveel voorvorken die op de kroon braken). Pedalen die *krak* deden,
Flip flap flauwekul dat vroeger materiaal beter was... renners gingen toen ook kneiterhard tegen de vlakte (met rolstoel of erger tot gevolg, lang leve amateur wielrennen). Zeker het oude staal met de dunne wandjes was errug scheurgevoelig als de "meesterbouwer" (Jaap in de fabriek) net ff een tikkie moe was na 20 frames te hebben gedaan en je lug net een paar seconded te lang verhitte.
En over brekende cranks wil ik het ook maar niet hebben... dat stopte nadat Shimano liet zien dat koud-gesmeed alu voor iedereen bereikbaar was, maar man-man-man wat was dat Europese spul slecht. Of teruglopende commandeurs waardoor je ketting spontaan schakelde en je genadeloos hard tegen de vlakte ging omdat je doortrapte.
Roze bril. Materiaal pech zie je juist veel en veel minder vaak. Alleen heb je nu een integrale uitzending waardoor je ook elk incident voorbij ziet komen. Als er iets wat ik niet mis is die troep die in de jaren 70-80 werd gebruikt als wedstrijd fiets
Ik was van 1976 tot 1990 ongeveer coureur met licentie.
Het enige wat bij mij kapot ging was de eerste Dura Ace achterderailleur, die waren dramatisch slecht.
Er werd, net als nu, veel gevallen, maar zelden of nooit door het materiaal....de enige mij bekende uitzondering was iemand met een titanium Campagnolo Super Record trapas.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Genoeg slap gelul: Groenewegen tweede zege!
Less is bore