Pagina 35 van 38
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 sep 2024 21:11
door Jans
daniel1975 schreef: ↑20 sep 2024 15:24
Geen mens neemt toch specifiek zijn oude kleding mee op vakantie?
Denk dat de mode gewoon een beetje achterloopt in Frankrijk
Dat zal het zijn, er zijn bijna geen buitenlanders in de Vaucluse tijdens de vakantieperiode. Of toch misschien wel. Trouwens Fransen hebben als ze geen verenigingskleding aan hebben wel vaak Ekoi.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 21 sep 2024 08:18
door nijkie
Peter243 schreef: ↑20 sep 2024 21:06
daniel1975 schreef: ↑20 sep 2024 08:54
De groep die het geld er kwakkeloos aan uitgeeft is groot genoeg om die merken bestaansrecht te geven.
Zie ook de hoeveelheid Sworksen of Dogma F op de weg.
Misschien zijn dit juist de connaisseurs….
Klakkeloos is de vraag, er zijn SWorks bezitters die zeker hebben nagedacht over hun aankoop.
Zou een leuk topic kunnen worden.2 dezelfde frames ander carbon 50gram verschil €2000,- verschil, andere naam Sworks- Specialized of Dogma-Pinarello. Trek bv heeft geen andere naam.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 21 sep 2024 08:40
door pino
nijkie schreef: ↑21 sep 2024 08:18
Trek bv heeft geen andere naam.
SL SLR, maar staat er niet groot op. Bij SLR wel de Project One optie.
Mij was het een hoop waard om niet groot Specialized op het frame te hebben, in dezelfde orde van grootte als over laten spuiten. De 50 gram gewichtsverschil ga ik niet merken.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 21 sep 2024 08:58
door scottwilko
2.000 verschil is natuurlijk overdreven dan, maar ook Scott doet dat al jaren met de RC frames.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 21 sep 2024 20:15
door fietsslak
Zo’n topic bestond ooit al:
viewtopic.php?t=99571
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 23 sep 2024 08:32
door rikkert
daniel1975 schreef: ↑20 sep 2024 15:24
Geen mens neemt toch specifiek zijn oude kleding mee op vakantie?
Denk dat de mode gewoon een beetje achterloopt in Frankrijk
Ik denk dat Rapha nog steeds veel verkocht wordt. Alleen niet meer aan de hipsters, want die willen exclusief en hoppen dus naar het volgende exclusieve merk, omdat de vorige exclusieve niet meer exclusief is. Als ik ermee ga rijden, dan is het niet hip meer (als het bij Mantel wordt verkocht is het niet hip meer
). En de hippere fietser houdt zich indien op reis denk ik op in Girona, Calpe en die oorden. De Vaucluse is voor oude niet hippe mensen (sorry Jans
), ik kom er graag overigens als oud en niet hip.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 sep 2024 10:57
door Philippos
Kreeg net een email vanuit Veloflex dat ze ermee stoppen.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 sep 2024 11:54
door daniel1975
Ingehaald door tubeless?
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 sep 2024 12:47
door mhr-zip
daniel1975 schreef: ↑24 sep 2024 11:54
Ingehaald door tubeless?
Ze maken prima tubeless bandjes.
Dus ergens wel zonde.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 sep 2024 13:44
door JPAR
Philippos schreef: ↑24 sep 2024 10:57
Kreeg net een email vanuit Veloflex dat ze ermee stoppen.
Hebben ze ook een reden gegeven?
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 sep 2024 14:51
door Philippos
Business taal. Mijn vertaling: we kunnen niet opboksen tegen de grote merken qua ontwikkeling en kosten/baten en marketing verhaal. Dat ze niet in de winkels hangen helpt ook niet mee.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 sep 2024 15:09
door JPAR
Dat is toch spijtig. Helaas blijft het moeilijk om met een nieuw product/ merk de markt te betreden en een marktaandeel te verwerven.