Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Wisselwerking
Forum-lid

Wisselwerking 28 mei 2019 10:17

Deze uitspraak is wel op jou van toepassing!

Afbeelding
Mijn Strava

blurg
Forum-lid

blurg 28 mei 2019 10:27

hehehehe. Goeie! :-)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

DDX
Forum-lid HC

DDX 28 mei 2019 10:34

blurg schreef: 28 mei 2019 09:29 @DDX
Ik heb een mooie Garmin koplamp, maar die houdt het denk ik niet de hele nacht vol. En sws moet ik een reserve lamp meenemen, want als ie faalt, houdt het 's-nachts rijden op. Welk lampje heb jij?

Doe jij overigens in de avond een maaltijd in een restaurant, of ga je 24 uur reepjes eten? :-D
Voor lange tochten heb ik een Lezyne met verwisselbare batterij (18650 batterij)
Maar Lezyne maakt deze variant niet meer.

Ik heb pas deze lamp gekocht omdat ik andere optie zocht icm stuurtas :
https://www.knog.com.au/pwr
En daar dan ook een batterypack bij.
En dan icm de helmet extension mount (die je op gopro mount kan monteren onder k-edge mount)

Iets anders eten dan reepjes is wel zo prettig.
Eten in restaurant heeft niet mijn voorkeur omdat je dan vaak lang zit te wachten.
Op dit soort tochten zijn tankstations, bakkers en mcdonalds erg handig.
Vaak zijn de stempelstops ook bij dit soort zaken dus kan je dan mooi combineren.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 28 mei 2019 12:01

Nouja ik ga je er ook niet (meer) van af praten :-) het besluit is genomen en dan moet je er gewoon voor gaan.

Ik had mijn fiets op deze manier ingericht

Afbeelding

DDX heeft inderdaad gelijk, restaurants zijn wel een fuckup omdat je er al snel TE lang zit. Dan is het heel lastig om daarna weer lekker in je fietsritme te komen. Ik had een extra setje kleding mee. Wat toen scheelde was dat ik kort/kort kon fietsen en de kleding daardoor weinig ruimte in beslag nam. Genoeg powerbanks meenemen en extra lampen. Snickers zijn trouwens perfect om door te trappen :-)

aloisvonesterhazy
Forum-lid

aloisvonesterhazy 28 mei 2019 12:24

Ik zou zeker ook iets anders eten dan alleen maar reepjes. Pas wel op met McDonalds en snacks; soms kan vet voedsel helemaal verkeerd vallen. Op mijn laatste 600 had een fietsgenoot op een terras een broodje gezond (!) genomen waar natuurlijk heel veel mayonaise op zat, en daarvan raakte zijn maag enorm van streek. Probleem is dan dat je geen andere dingen meer kunt eten, terwijl dat wel moet.

jepickx
Forum-lid

Gebruikersavatar jepickx 28 mei 2019 13:07

goed en op tijd eten is een van de belangrijkste dingen. op dit soort afstanden wil je maag-darmkanaal wel eens hevig protesteren. soms krijg je daardoor geen hap meer naar binnen of je krijgt last van je darmen.
en dan helpt een goede conditie niet meer.
maar dit is niet bedoeld als ontmoediging maar gewoon als iets om mee te nemen.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

blurg
Forum-lid

blurg 05 jun 2019 22:58

Zo, daar zit ik dan.

Redelijk klaar, morgen kan de bikepacking beginnen. Even de nieuwe Topeak tassen proberen.
Helaas heb ik geen tijd gehad om mij in te lezen. Iets lezen over mensen die die ritten hebben gedaan.
Over voeding, paklijsten etc. Helaas, dat lukte dus niet.
Ik had een drukke week op het werk en had vorige week vakantie, en toen ook niet zitten lezen.

Morgen de tassen erop, en ik denk dat ik wel aardig een idee heb wat er mee moet. Ik verwacht morgen nog een buitenband en een extra binnenband. Dat moet wel mee.

De route heb ik op de Garmin 1030 geladen, en dat moet ik nog even testen hoe dat werkt.
Ik heb geen idee hoe lang dat ding meegaat als ie een route afwerkt, dus ik neem een set van 2 powerbanks mee.

Verder heb ik mij dus niet echt voorbereid op zo'n rit. Geen idee hoe het gaat verlopen, maar we gaan het zien.
Het weer lijkt wel okay te gaan worden. Ik heb in elk geval een korte wielerbroek en dan losse broekspijp stukken. Dan 2 shirts en een windjack. Daar moet k de nacht wel mee doorkomen. Overschoenen ook maar mee, indien toch regen.

Toen ik vorige week op de camping stond met het gezin, benik op de fiets gegaan. Ik wilde wel wat oefenen:
Kijken of ik de trip, 130km vanuit mijn werk naar de camping, rustig in een stuk kon fietsen, zonder te stoppen.

Dat was goed gelukt, Ik ben in een ruk, zonder te pauzeren daarheen gefietst.
Wat merk ik dan? Mijn benen eigenlijk niet, dat gaat lekker. In mijn rug ga ik het wel voelen, ik ging op het eind toch regelmatig even rechtop zitten en wat strekken.
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat als je dan nog honderden kilometers verder moet.... :-S

Verder ben ik er denk ik wel klaar voor. Ik weet het niet. Wat kan ik nog doen?

De zorgen die ik eigenlijk nog heb:

Hoe gaat dat met die Garmin, als ie een route moet volgen. Ik heb daar geen ervaring mee, ik hoop dat ie dat goed doet. Het navigeren van dat ding is namelijk niet zo best. De route naar Friesland, werd ik door die Garmin namelijk over Almere-Nijkerk gestuurd vanuit Amsterdam. Dat is behoorlijk om als je naar Boijl (nabij Oldemarkt) moet. Daag! Heb die navi dus maar uitgezet en en langs de westkant van Flevoland omhoog gefietst naar de Ketelbrug. Veel korter.
Mega lange einden trwns.

Dan de andere onzekerheid: Hoe snel moet ik fietsen? Hoe ga je van start? Wat houd ik vol?
Ik heb niets gedaan met trainingen en hartslagmetingen. Duurtrainingen en metingen van hartslag doe ik eigenlijk nooit. Ik doe het op het gevoel.
Maar met zo'n afstand heb ik geen ervaring.
Laatst gewijzigd door blurg op 05 jun 2019 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

DDX
Forum-lid HC

DDX 05 jun 2019 23:09

Waarom ga je een buitenband meenemen ?
Kans dat die kapot gaat onderweg is redelijk klein.
Neem ook paar gelletjes mee, als je lichaam klaar is met vast voedsel is dat wel prettig om als backup mee te hebben.

En navigatie: gpx inladen en herberekenen uitzetten.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 05 jun 2019 23:21

Als je de kans ziet zet er dan 2 schwalbe durano plus banden onder. Blijf je lekvrij en hoef je geen buitenband mee te slepen. En zet Strava op je telefoon aan als extra rit registratie (soort van back up) voor het geval de Garmin het laat afweten

Wisselwerking
Forum-lid

Wisselwerking 06 jun 2019 09:02

Er vanuitgaande dat de huidige buitenbanden nog geen canvas laten zien, zou ik een buitenland lekker thuis laten. Doe dan wat extra binnenbandjes in de tas.

Ik denk (ook geen ervaring) dat je rustiger (waarschijnlijk te rustig voor jouw eigen gevoel) dan je normaal gesproken fietst (wat al snel kan in jouw geval). Dat kan prima op gevoel. Die 600km is echt een behoorlijke afstand en als je te hard van stapel gaat, dan ga je dat uiteraard merken en dan worden die "laatste" kilometers heel zwaar.
Mijn Strava

waterkip
Forum-lid

waterkip 06 jun 2019 10:53

Ik ben er zaterdag ook bij en hoop je voor de start nog even te zien. :winkthumb:

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 06 jun 2019 21:06

Ik zou kijken wat of je nog energie besparende functies hebt op je Garmin. Bluetooth kan wel uit lijkt mij.

Dat scheelt ook weer in verbruik.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie