Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 04 sep 2012 10:47

scepticus schreef:Rit van vanochtend
:shock: En hoeveel stoplichten heb je dan?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 04 sep 2012 11:07

Redelijk wat, maar via de busbaan kom je vlot door de Potterstraat, Nobelstraat etc heen hoor :mrgreen:
Ik neem ook wel eens de landelijke route maar af en toe dwars door Utrecht heen is ook wel eens leuk.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 sep 2012 13:24

scepticus schreef:Redelijk wat, maar via de busbaan kom je vlot door de Potterstraat, Nobelstraat etc heen hoor :mrgreen:
Ik neem ook wel eens de landelijke route maar af en toe dwars door Utrecht heen is ook wel eens leuk.
Ik fiets wel eens na een overleg in Amersfoort of in Zwolle terug naar WAddinxveen. Om de een of andere reden kom ik dan altijd zo uit dat ik dwars door utrecht moet in plaats van er om heen te kunnen fietsen, ik word daar niet zo vrolijk van. Als je de stad goed kent dan is een busbaan natuurlijk wel een optie.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 04 sep 2012 13:36

Ik heb een tijd in Zeist gewoond dus inmiddels ken ik redelijk de weg in Utrecht, maar toen ik daar net woonde belandde ik regelmatig in Kanaleneiland als ik van Zeist naar Nieuw Vennep wilde fietsen. :oops:

In het centrum van Utrecht (Nobelstraat, Burg. Reigerstraat, Nachtegaalstraat, Biltstraat, Voorstraat, Janskerkhof, Potterstraat, Vredeburg etc) loop je op het fietspad vast tussen de slingerende stadsfietsers en suïcidale voetgangers, dus daar moet je een beetje bijdehand zijn om er in een redelijk tempo door te komen: stoepjes, busbaan of weg pakken en niet teveel aantrekken van stoplichten dus! Ik vind dat altijd wel een leuk spelletje, maar als je de weg niet zo goed kent kan ik met voorstellen dat het irritant is.
Als je liever 'buiten' fietst kun je via Bilthoven, Maarsseveen en Breukelen om Utrecht heen, maar da's wel 9 km verder dan dwars door het centrum.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 04 sep 2012 13:55

Als je van Zwolle naar W'veen moet kan je ook zonder extra kms via Elburg, de Flevopolder, het Gooi, Kortenhoef en Vinkeveen zie ik trouwens Kaart

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 04 sep 2012 20:13

... en weer terug

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 sep 2012 20:57

scepticus schreef:Als je van Zwolle naar W'veen moet kan je ook zonder extra kms via Elburg, de Flevopolder, het Gooi, Kortenhoef en Vinkeveen zie ik trouwens Kaart
Die optie heb ik inderdaad ook al eens bekeken en ik denk dat ik die de volgende keer pak. overigens kan je beter 9 km omfietsen dan dwars door een (onbekende) stad ben ik wel achter.

Volgende week heb ik een bespreking in Roermond. Als ik dan weer werkende navigatie (ben nog in conclaaf met Garmin zie ander topic daarvoor) heb overweeg ik om vanaf daar weer naar huis te fietsen. Maar als de Garmin het niet doet begin ik er niet aan ik heb globaal de route bekeken en er zit in een standaard route wel veel omwegen en steden, dus die route moet ik echt uitzetten. Verder deze hele week gewoon de retourtjes Den Haag + wat extra km's voor overleggen in de omgeving.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

jopieklep
Forum-lid

jopieklep 07 sep 2012 07:48

Hoe nemen jullie je spullen (brood/schone kleding ed.) eigenlijk mee? Ik heb nu altijd een rugtas om maar dat begint erg vervelend te worden. Nu zie ik hier de plaatselijke wout op zijn mtb rondsturen met zo'n Topeak tas achterop. Bij wat navraag blijken die dingen een zee aan ruimte te verbergen en kun je ze met een redelijk eenvoudig systeem (zo'n soort buis die je aan je zadelpen bevestigd ipv een bagagedrager) ophangt aan je zadelpen. Maar of een carbon zadelpen dat nou zo leuk vind...

corniel
Forum-lid HC

corniel 07 sep 2012 08:02

@jopieklep: ik ga ook met de auto naar mn werk. Op die dagen neem ik schone (en vuile) kleren mee. Andere dingen probeer ik ook op die dagen te verslepen.

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 07 sep 2012 08:04

jopieklep schreef:Hoe nemen jullie je spullen (brood/schone kleding ed.) eigenlijk mee?
Ik zat een jaar geleden met een soort gelijk probleem nl hoe neem ik mijn laptop mee?. In dit draadje staan veel zaken genoemd. Uiteindelijk rijd ik nu WW (24 km enkele reis) met een goede Deuter rugzak. En dat bevalt prima.

Inhoud rugzak:
- laptop
- kleding (behalve schoenen)
- handdoek
- brood

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 07 sep 2012 10:29

Ik zorg vaak dat ik niet al teveel mee neem door op dagen dat met de auto ga of carpool schone kleding e.d. mee te nemen.

soms moet of wil ik meer meenemen en dan heb ik een paar rugzakken van een kleine Camel back MULE tot een 30-40 liter Nomad waarin ook een laptop mee kan. De laptop gaat trouwens maar zelden mee omdat ik dan de bestanden wel op skydrive zet of op een USB stick/mobiele externe harde schijf zoals op mijn smart phone. Het meeslepen van een laptop is gewoon niet prettig omdat het toch aardig wat gewicht is en daarbij fiets ik deur tot deur 60km of korter als ik de auto op de route weg zet. 8-)

Als ik er niet onderuit kom om de laptop mee te nemen doe ik hem wel een plastic zak als er maar een kleine kans is op regen.

Naar een Top Peak bagagedrager en tas heb ik ook gekeken, het wordt alleen wel afgeraden om deze op een carbon zadelpen te bevestigen. Op zich moet het wel kunnen zolang de klem maar goed om hele pen zit de druk netjes verdeelt om de hele zadelpen, de klem op de top peak racks lijken dat wel te doen als je de klemmen bekijkt. Het blijft alleen dan wel zaak de zadelpen met enige regel maat controleren op gebruiksschade.
Voordeel van het gebruik van een dergelijke bagage drager is dat het gelijk ook als spatbord dienst doet op dagen met slechtweer
enjoy the ride

jopieklep
Forum-lid

jopieklep 11 sep 2012 22:09

Ik denk dat ik er maar een aparte woon werk zadelpen bij moet kopen oid. De lbs raadde het ten zeerste af, mede omdat mijn zadelpen ook nog eens zo'n zertz inzetrubber heeft.

Plaats reactie