Actuele situatie frankrijk
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, hoop ik ook. In theorie zou dat bij een voldoende hoge vaccinatiegraad moeten kunnen.
Less is bore
Ja, maar Daniël is max. met zijn tweeën. Zijn dochtertje hoeft nog niet. En vanaf 1 juli is het ook gratis on te laten testen in Nederland. Wat nog niet maakt dat zo'n test een feestje is.
Ik las vanmorgen dat Duitsland zonder testen en vaccinatie-bewijs toegankelijk wordt. Misschien moeten we dreigen allemaal naar Duitsland op vakantie te gaan. Dan draaien de fransen ook wel bij. Ik heb Emmanual Macron en monsieur Castex al gemaild
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik vertrek vrijdag naar Frankrijk. Naar de enige regio (buiten Parijs) die nog oranje is. Maar we zitten ook op het platteland. Ik ga er van uit dat mondkapje nog moet op bv. de wekelijkse markt, bij een toeristisch bezoek of als je naar winkels gaat.
Ik en m'n vrouw zijn gevaccineerd en m'n dochter moet woensdag een PCR test.
Binnen exact een week ben ik nu de eerste meters van de Ventoux aan het fietsen
Aftellen...
Aftellen...
Ik ben net terug na een dikke week Frankrijk, in de steden een mondkapje op bij het lopen in een horecagelegenheid/receptie/winkel. Buiten helemaal geen mondkapje, op het platteland en in de bergen geen mondkapje noodzakelijk.
Ik ben er heen gegaan zonder test, vaccinatie of corona paspoort en geen enkele keer een controle of vraag erover gehad.
Op de heenweg bij tolpoortjes wel wat controle gezien, geen idee waarop. Afgelopen zaterdag op de terugweg nergens gendarmerie of douane gezien.
Ik ben er heen gegaan zonder test, vaccinatie of corona paspoort en geen enkele keer een controle of vraag erover gehad.
Op de heenweg bij tolpoortjes wel wat controle gezien, geen idee waarop. Afgelopen zaterdag op de terugweg nergens gendarmerie of douane gezien.
Ik denk dat het voor je dochter nog geen gratis test is: antigeen is genoeg, dus PCR hoeft niet. Als je het zelf moet betalen: scheelt denk ik 70 euro per test.hayes schreef: ↑28 jun 2021 09:57 Ik vertrek vrijdag naar Frankrijk. Naar de enige regio (buiten Parijs) die nog oranje is. Maar we zitten ook op het platteland. Ik ga er van uit dat mondkapje nog moet op bv. de wekelijkse markt, bij een toeristisch bezoek of als je naar winkels gaat.
Aftellen...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.