Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
De draad in het frame was niet zuiver en voordat ik de cups er in draaide wilde ik zeker zijn dat het paste. Nasnijden was in dit geval veiliger dan het risico te nemen dat er een cup beschadigd werd.CoureurAW schreef:Rufus Red schreef:Klopt helemaal. Voor het haaks afzagen van de vorkbuis gebruikte ik gewoon een houten verstekbakje.
Het enige wat ik aan gereedschap gekocht heb is een BSA-draadsnijder voor het bracket.
Inmiddels een kleine 2500 tevreden kilometers gefietst met mijn R-022 van Velobuild.
BSA Draadsnijder? Ik begrijp van Chris van Velobuild dat het bracket en draad 'klaar voor gebruik is'. Ik zag dat ook hier op het forum.
Wat voor een gereedschap heb je daar voor gekocht? Lijkt me een eng klusje... Als het fout gaat is het frame weg...
http://all4bikes.be/ecom/catalog/bracke ... 87147.html
Links in het frame is rechtse draad en rechts is het linkse draad.
In België is die dumpingtax nog steeds van toepassing.Richard schreef:Invoer rechten; wat moet ik verwachten aan invoer kosten van een frame van zo’n 500 euro? Gelden er nog steeds van die straf invoer rechten vanuit China?
Mijn rekening bij Velobuild voor een frame R-022 en onderdelen (stuur, zadel, enz..)
$660,76 = €495,53
Invoerkosten: 340,17€ aan de postbode te betalen. Dit is invoertax, dumpingtax en BTW samen.
Ik kreeg de cup er maar een cm diep ingedraaid. Bij controle zag ik dat het frame blijkbaar via het bracket opgehangen was. Zou dat zo in de spuiterij gebeurt zijn?FranX78 schreef:was bij mij niet nodig.
Alle stof die er in zat heb ik met een oude tandenborstel er uit kunnen kunnen borstelen.
Nuttig gereedschap als je het nodig hebt, maar zonde van het geld, als je het niet nodig hebt.
Liever €85 aan dat gereedschap uitgeven ipv je frame te vernielen.
Helemaal mee eens.Rufus Red schreef: Ik kreeg de cup er maar een cm diep ingedraaid. Bij controle zag ik dat het frame blijkbaar via het bracket opgehangen was. Zou dat zo in de spuiterij gebeurt zijn?
Liever €85 aan dat gereedschap uitgeven ipv je frame te vernielen.
Vandaar mijn opmerking:
FranX78 schreef: ................
Nuttig gereedschap als je het nodig hebt, ...............
Dank weer voor de uitleg; ik wacht even af tot ik het frame heb.FranX78 schreef:Helemaal mee eens.Rufus Red schreef: Ik kreeg de cup er maar een cm diep ingedraaid. Bij controle zag ik dat het frame blijkbaar via het bracket opgehangen was. Zou dat zo in de spuiterij gebeurt zijn?
Liever €85 aan dat gereedschap uitgeven ipv je frame te vernielen.
Vandaar mijn opmerking:FranX78 schreef: ................
Nuttig gereedschap als je het nodig hebt, ...............
Is er nog een risico dat je iets fout doet met zo'n draadsnijder...
Niet direct, maar zoals zo vaak moet je eerst denken en dan pas doen.CoureurAW schreef:Is er nog een risico dat je iets fout doet met zo'n draadsnijder...
Zolang je weet dat de draad aan de linkse zijde rechts is en andersom kun je niets fout doen.
Rufus Red schreef:Niet direct, maar zoals zo vaak moet je eerst denken en dan pas doen.CoureurAW schreef:Is er nog een risico dat je iets fout doet met zo'n draadsnijder...
Zolang je weet dat de draad aan de linkse zijde rechts is en andersom kun je niets fout doen.
Draad niet aan twee zijden gelijk..? Als ik op deze video kijk zie ik dat niet..?
http://www.youtube.com/watch?v=L1_3smRyk-w
Ik denk dat dat Italiaanse draad is. Meestal (ook bij bij jouw frame) heb je engelse draad.CoureurAW schreef: Draad niet aan twee zijden gelijk..? Als ik op deze video kijk zie ik dat niet..?
http://www.youtube.com/watch?v=L1_3smRyk-w
Bij engelse draad heb je aan één kant "linkse" draad.
Zie onderstaand shimano bottom bsa bracket (op elke cup staan pijlen met de vastdraairichting)
Frank heeft gelijk, je hebt een filmpje over een bracket met Italiaanse draad gevonden.CoureurAW schreef:Rufus Red schreef:Niet direct, maar zoals zo vaak moet je eerst denken en dan pas doen.CoureurAW schreef:Is er nog een risico dat je iets fout doet met zo'n draadsnijder...
Zolang je weet dat de draad aan de linkse zijde rechts is en andersom kun je niets fout doen.
Draad niet aan twee zijden gelijk..? Als ik op deze video kijk zie ik dat niet..?
http://www.youtube.com/watch?v=L1_3smRyk-w
BSA is wel degelijk links aan de rechterzijde.
Je kan beter BSA bracket ingeven als je zoekt. Het merk van onderdelen is even niet belangrijk.
Ha Fietsers,
Ik rijd inmiddels 2 jaar op een Dengfu FM-029 met zeer veel plezier, maar wil deze verzekeren. Ik fietste 1x per week a 2 weken, nu rij ik minstens 2x per week, sneller en verder. De risico's van een valpartij bij hogere snelheden en langere tochten zijn gewoon aanwezig, dus een verzekering leek me super. Aanschafwaarde schat ik zo rond 1250 euro totaal (met ultegra group en aksium wielen), maar verzekeren is lastig. Ik heb geen framenummer, geen merk, geen type, en geen volledige set bonnetjes en aanschafbewijzen.
Hoe lossen andere chinees-carbonfietsers dat op?
Ik rijd inmiddels 2 jaar op een Dengfu FM-029 met zeer veel plezier, maar wil deze verzekeren. Ik fietste 1x per week a 2 weken, nu rij ik minstens 2x per week, sneller en verder. De risico's van een valpartij bij hogere snelheden en langere tochten zijn gewoon aanwezig, dus een verzekering leek me super. Aanschafwaarde schat ik zo rond 1250 euro totaal (met ultegra group en aksium wielen), maar verzekeren is lastig. Ik heb geen framenummer, geen merk, geen type, en geen volledige set bonnetjes en aanschafbewijzen.
Hoe lossen andere chinees-carbonfietsers dat op?