Pagina 341 van 669

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 06 okt 2014 16:13
door freek1106
[url]http://waarombegrijpiknogsteedsnietdatfotosvannepfietsennietzijntoegestaanhier.fiets.nl[/url]
Opgebouwd voor de winter .
Met compact crankstel en dura ace
Wielen had ik al maar zijn lage Carbon tube wielen.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 06 okt 2014 20:53
door Rufus Red
CoureurAW schreef:
Rufus Red schreef:Klopt helemaal. Voor het haaks afzagen van de vorkbuis gebruikte ik gewoon een houten verstekbakje.
Het enige wat ik aan gereedschap gekocht heb is een BSA-draadsnijder voor het bracket.
Inmiddels een kleine 2500 tevreden kilometers gefietst met mijn R-022 van Velobuild.

BSA Draadsnijder? Ik begrijp van Chris van Velobuild dat het bracket en draad 'klaar voor gebruik is'. Ik zag dat ook hier op het forum.
Wat voor een gereedschap heb je daar voor gekocht? Lijkt me een eng klusje... Als het fout gaat is het frame weg...
De draad in het frame was niet zuiver en voordat ik de cups er in draaide wilde ik zeker zijn dat het paste. Nasnijden was in dit geval veiliger dan het risico te nemen dat er een cup beschadigd werd.
http://all4bikes.be/ecom/catalog/bracke ... 87147.html
Links in het frame is rechtse draad en rechts is het linkse draad.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 06 okt 2014 20:56
door Fr3ggel
was bij mij niet nodig.
Alle stof die er in zat heb ik met een oude tandenborstel er uit kunnen kunnen borstelen.
Nuttig gereedschap als je het nodig hebt, maar zonde van het geld, als je het niet nodig hebt.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 06 okt 2014 21:01
door Rufus Red
Richard schreef:Invoer rechten; wat moet ik verwachten aan invoer kosten van een frame van zo’n 500 euro? Gelden er nog steeds van die straf invoer rechten vanuit China?
In België is die dumpingtax nog steeds van toepassing.
Mijn rekening bij Velobuild voor een frame R-022 en onderdelen (stuur, zadel, enz..)
$660,76 = €495,53
Invoerkosten: 340,17€ aan de postbode te betalen. Dit is invoertax, dumpingtax en BTW samen.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 06 okt 2014 21:05
door Rufus Red
FranX78 schreef:was bij mij niet nodig.
Alle stof die er in zat heb ik met een oude tandenborstel er uit kunnen kunnen borstelen.
Nuttig gereedschap als je het nodig hebt, maar zonde van het geld, als je het niet nodig hebt.
Ik kreeg de cup er maar een cm diep ingedraaid. Bij controle zag ik dat het frame blijkbaar via het bracket opgehangen was. Zou dat zo in de spuiterij gebeurt zijn?
Liever €85 aan dat gereedschap uitgeven ipv je frame te vernielen. ;)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 06 okt 2014 21:08
door Fr3ggel
Rufus Red schreef: Ik kreeg de cup er maar een cm diep ingedraaid. Bij controle zag ik dat het frame blijkbaar via het bracket opgehangen was. Zou dat zo in de spuiterij gebeurt zijn?
Liever €85 aan dat gereedschap uitgeven ipv je frame te vernielen. ;)
Helemaal mee eens.
Vandaar mijn opmerking:
FranX78 schreef: ................
Nuttig gereedschap als je het nodig hebt, ...............

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 06 okt 2014 22:09
door CoureurAW
FranX78 schreef:
Rufus Red schreef: Ik kreeg de cup er maar een cm diep ingedraaid. Bij controle zag ik dat het frame blijkbaar via het bracket opgehangen was. Zou dat zo in de spuiterij gebeurt zijn?
Liever €85 aan dat gereedschap uitgeven ipv je frame te vernielen. ;)
Helemaal mee eens.
Vandaar mijn opmerking:
FranX78 schreef: ................
Nuttig gereedschap als je het nodig hebt, ...............
Dank weer voor de uitleg; ik wacht even af tot ik het frame heb.

Is er nog een risico dat je iets fout doet met zo'n draadsnijder...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 07 okt 2014 06:08
door Rufus Red
CoureurAW schreef:Is er nog een risico dat je iets fout doet met zo'n draadsnijder...
Niet direct, maar zoals zo vaak moet je eerst denken en dan pas doen.
Zolang je weet dat de draad aan de linkse zijde rechts is en andersom kun je niets fout doen.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 07 okt 2014 15:01
door CoureurAW
Rufus Red schreef:
CoureurAW schreef:Is er nog een risico dat je iets fout doet met zo'n draadsnijder...
Niet direct, maar zoals zo vaak moet je eerst denken en dan pas doen.
Zolang je weet dat de draad aan de linkse zijde rechts is en andersom kun je niets fout doen.

Draad niet aan twee zijden gelijk..? Als ik op deze video kijk zie ik dat niet..?
http://www.youtube.com/watch?v=L1_3smRyk-w

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 07 okt 2014 18:59
door Fr3ggel
CoureurAW schreef: Draad niet aan twee zijden gelijk..? Als ik op deze video kijk zie ik dat niet..?
http://www.youtube.com/watch?v=L1_3smRyk-w
Ik denk dat dat Italiaanse draad is. Meestal (ook bij bij jouw frame) heb je engelse draad.
Bij engelse draad heb je aan één kant "linkse" draad.

Zie onderstaand shimano bottom bsa bracket (op elke cup staan pijlen met de vastdraairichting)

Afbeelding

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 07 okt 2014 22:47
door Rufus Red
CoureurAW schreef:
Rufus Red schreef:
CoureurAW schreef:Is er nog een risico dat je iets fout doet met zo'n draadsnijder...
Niet direct, maar zoals zo vaak moet je eerst denken en dan pas doen.
Zolang je weet dat de draad aan de linkse zijde rechts is en andersom kun je niets fout doen.

Draad niet aan twee zijden gelijk..? Als ik op deze video kijk zie ik dat niet..?
http://www.youtube.com/watch?v=L1_3smRyk-w
Frank heeft gelijk, je hebt een filmpje over een bracket met Italiaanse draad gevonden.
BSA is wel degelijk links aan de rechterzijde.

Je kan beter BSA bracket ingeven als je zoekt. Het merk van onderdelen is even niet belangrijk.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 08 okt 2014 13:12
door DDevil
Ha Fietsers,

Ik rijd inmiddels 2 jaar op een Dengfu FM-029 met zeer veel plezier, maar wil deze verzekeren. Ik fietste 1x per week a 2 weken, nu rij ik minstens 2x per week, sneller en verder. De risico's van een valpartij bij hogere snelheden en langere tochten zijn gewoon aanwezig, dus een verzekering leek me super. Aanschafwaarde schat ik zo rond 1250 euro totaal (met ultegra group en aksium wielen), maar verzekeren is lastig. Ik heb geen framenummer, geen merk, geen type, en geen volledige set bonnetjes en aanschafbewijzen.

Hoe lossen andere chinees-carbonfietsers dat op?