Canyon
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mooie fiets! Wielen passen er erg goed bij! Da's een mooi karretje om over die lange rechte polderwegen te rijden.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
-
- Forum-lid
Kan mij iemand eens uitleggen hoe ik de vork uit mijn canyon ultimate slx neem om de balhoofdlagers te smeren?
Ik dacht zelf stuurpen los ,dan kleine boutje om spanning lagers te lossen ? Hoeveel lagers zitten er precies in en komen die mee als je de vork losneemt of zitten die er in geperst?
Alvast bedankt v reacties
Ik dacht zelf stuurpen los ,dan kleine boutje om spanning lagers te lossen ? Hoeveel lagers zitten er precies in en komen die mee als je de vork losneemt of zitten die er in geperst?
Alvast bedankt v reacties
Stuurpen eraf. I-lock systeem eraf halen. Compressiering eruit halen (Dit is die plastic ring met opening die om de vorkbuis zit en in het bovenste lager. Je kunt deze eruit wippen met een kleine platte schroevendraaier). Vervolgens kun je de voorvork eruit halen, mits de voorremkabel lang genoeg is. Anders moet je die ook even loshalen. Nu kun je bij de lagers. Deze kunnen niet makkelijk uit het frame, want ze zitten er in vast geperst.
Monteren; alles in omgekeerde volgorde. Alleen dan dus even balhoofd afstellen met I-lock systeem.
Succes!
Monteren; alles in omgekeerde volgorde. Alleen dan dus even balhoofd afstellen met I-lock systeem.
Succes!
-
- Forum-lid
Ga ik eens proberen thx jasperr
-
- Forum-lid
Heb vandaag opgemerkt dat bij mijn canyon het moertje waar ge het schroefje van de bidonhouder indraait los zit in de schuine aflopende buis.Dit doet de bidonhouder wat bewegen .Heeft er hier nog al iemand dit voor gehad.?
Heb mail n Canyon gestuurd en moet nu wat foto's doorsturen en zou daarna met het frame moeten langsgaan . Probleem is nu dat ik 5 weken voor de Marmotte zit en mijn frame niet echt ga kunnen missen tenzij ze dadelijk herstellen of omruilen .
Zou dit kwaad kunnen als je er verder mee fietst zou die moer er volledig kunnen uitvliegen zodat de bidonhouder los komt te hangen?
Heb mail n Canyon gestuurd en moet nu wat foto's doorsturen en zou daarna met het frame moeten langsgaan . Probleem is nu dat ik 5 weken voor de Marmotte zit en mijn frame niet echt ga kunnen missen tenzij ze dadelijk herstellen of omruilen .
Zou dit kwaad kunnen als je er verder mee fietst zou die moer er volledig kunnen uitvliegen zodat de bidonhouder los komt te hangen?
@ Enrique2012: als het slechts 1 moer is zou je tijdelijk een tie-wrap door de bidonhouder kunnen halen en deze dan om de buis doen. Het is geen fraai zicht maar als je de fiets echt niet kunt missen zou ik dit even als voorlopige oplossing gebruiken. Als het seizoen dan op z'n einde is zou je het frame alsnog op kunnen sturen.
Canyon Ultimate CF SL 2016
-
- Forum-lid
@Bonocross inderdaad had ik ook al in gedachten .Denk wel niet dat die moer eruit kan want heb hetzelfde probleem met mijn ridley ook en daar fiets ik ook al jaren mee .Denk dat een volle bidon deze ook wel op z'n plaats houd .Het is alleen als de bidon leeg is dat het lawaai maakt op slechte weg