??? 5bar ???TL@ schreef:Met de GP4000S kan je voor 90kg zonder veel problemen 5bar rijden.
Ik heb nog geen snakebites gehad, comfort is goed en je kan als een idioot door de bochten:
http://www.strava.com/segments/4352651?filter=overall
Ik ben op deze afdaling 16de en toen lag het zelfs nog niet helemaal droog en heb ik geen risico's genomen.
Specialized
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Heb een Tarmac SL4 Pro frame uit 2011. De kraakjes die ik heb gehad kwamen voornamelijk van de snelspanners af.vvoister schreef:Even een kort vraagje;
Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
Oplossing: wat vet op de patten smeren.
Verder: even zoeken op het forum naar kraakjes, tikken etc en je krijgt een schat aan informatie!
Heb je reserveonderdelen zoals bv een andere wielset dan kan je door dat wiel tijdelijk te gebruiken ook gaan elimineren (als je het kraakje echt niet kan vinden!)
Had ik ook bij mijn Venge. De dealer heeft de cups verlijmd en het probleem is weg. Dat zou het jou ook kunnen zijn. Suc6.vvoister schreef:Even een kort vraagje;
Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
Ik heb ook een tik in mijn Venge ..... maar alleen als ik staand aanzet. Ik ben er tot op heden niet achter wat t is? Ik dacht in 1e instantie dat het buitenblad van mijn Rotor crank tegen de kooi van de voorderrie liep maar dit lijkt t toch niet te zijn.
vvoister schreef:Even een kort vraagje;
Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
Hoi vvoister,
Ik heb hier ook last van gehad. Ik heb de voorbladen eraf gehaald, en de boutjes opnieuw ingevet. het was daarna een stuk minder. Ook heetf mijn LBS mijn cups met nieuwe / andere loctite vast gezet (schijnt door Specialized geadviseerd te worden naar LBS'sen). Ik rij nu kraak vrij op mn Tarmac SL4.
-
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26 jul 2009 15:50
Bij tikjes kan het ook zijn dat je cassette niet vast genoeg zit. Om nog maar eens een optie te noemen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
een goed opgebouwde specialized gaat zo snel echt niet tikken.Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
de Tarmac sl4 is op zich goed gebouwd (mag wel voor die prijs) en werkt met BB30 wat gewoon eerst invetten van de lagers betekend, werkt dat niet dan komt er idd loctite aan te pas.
De S-works heeft pas echt een onnodig kwetsbaar bracket systeem (osbb met delrin bussen) en een bovenbuisdoorvoer (remkabel) voor zowel Tarmac Sl4 en S-works Sl4 gaat zonder een goede mechanicien gegarandeerd voor irritante bijgeluiden zorgen.
Specialized adviseerde voor de delrin bussen een carbon kit (die niet lang hield) en levert inmiddels een twee componentenlijm die beter schijnt te voldoen.
C-Bear heeft een betere constructie voor osbb (persbus) en die voldoet tien keer beter dan het onzinnige osbb dat weer een extra standaard is voor iets dat al jaren terug goed is opgelost
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Tarmac de bocht in, gave foto...
Gewoon C-Bear bellen. Zeg dat je alleen de cups wilt en geen lagers. Dit scheelt een hoop geld en rijgenot. Ik heb Campa PF30 cups gehad. Kraakte en ik ergerde mezelf enorm. Nu met C-Bears geen problemen. Trouwens heeft C-Bear vaak een betere stijfheid en waterdichtheid.vvoister schreef:Dank voor jullie uitgebreide antwoorden. Ik hoop dat het niet de cups zijn..
Zou ik ook al erg snel vinden trouwens.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
vvoister schreef:C-bear bellen? Wie is dat?
Cees Bear
TEL : 32 (0)11 603 208
België.