Pagina 341 van 767

Re: Specialized topic

Geplaatst: 31 mar 2014 21:52
door Orlok
TL@ schreef:Met de GP4000S kan je voor 90kg zonder veel problemen 5bar rijden.

Ik heb nog geen snakebites gehad, comfort is goed en je kan als een idioot door de bochten:
http://www.strava.com/segments/4352651?filter=overall

Ik ben op deze afdaling 16de en toen lag het zelfs nog niet helemaal droog en heb ik geen risico's genomen.
??? 5bar ??? 8-)

Re: Specialized topic

Geplaatst: 31 mar 2014 22:46
door racedoc
vvoister schreef:Even een kort vraagje;

Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
Heb een Tarmac SL4 Pro frame uit 2011. De kraakjes die ik heb gehad kwamen voornamelijk van de snelspanners af.
Oplossing: wat vet op de patten smeren.

Verder: even zoeken op het forum naar kraakjes, tikken etc en je krijgt een schat aan informatie!

Heb je reserveonderdelen zoals bv een andere wielset dan kan je door dat wiel tijdelijk te gebruiken ook gaan elimineren (als je het kraakje echt niet kan vinden!)

Re: Specialized topic

Geplaatst: 31 mar 2014 22:55
door Spoiler
vvoister schreef:Even een kort vraagje;

Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
Had ik ook bij mijn Venge. De dealer heeft de cups verlijmd en het probleem is weg. Dat zou het jou ook kunnen zijn. Suc6.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 31 mar 2014 23:18
door MaSa
Ik heb ook een tik in mijn Venge ..... maar alleen als ik staand aanzet. Ik ben er tot op heden niet achter wat t is? Ik dacht in 1e instantie dat het buitenblad van mijn Rotor crank tegen de kooi van de voorderrie liep maar dit lijkt t toch niet te zijn.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 apr 2014 08:31
door jay
vvoister schreef:Even een kort vraagje;

Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.

Hoi vvoister,

Ik heb hier ook last van gehad. Ik heb de voorbladen eraf gehaald, en de boutjes opnieuw ingevet. het was daarna een stuk minder. Ook heetf mijn LBS mijn cups met nieuwe / andere loctite vast gezet (schijnt door Specialized geadviseerd te worden naar LBS'sen). Ik rij nu kraak vrij op mn Tarmac SL4.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 apr 2014 10:34
door bertjefred
Bij tikjes kan het ook zijn dat je cassette niet vast genoeg zit. Om nog maar eens een optie te noemen.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 apr 2014 10:45
door sharkman113
Heeft iemand ervaring met kraakjes/tikjes in een tarmac SL4 frame. Was zondag aan het fietsen. Eerste 100 km geruisloos, maar na een korte pauze zat er ineens een hinderlijk tikje. Het leek vanuit de richting van het bracket te komen. Klonk erg onregelmatig, dus was niet te traceren. Iemand enig idee? Fiets is nog geen 400 KM mee gereden sinds nieuw.
een goed opgebouwde specialized gaat zo snel echt niet tikken.
de Tarmac sl4 is op zich goed gebouwd (mag wel voor die prijs) en werkt met BB30 wat gewoon eerst invetten van de lagers betekend, werkt dat niet dan komt er idd loctite aan te pas.
De S-works heeft pas echt een onnodig kwetsbaar bracket systeem (osbb met delrin bussen) en een bovenbuisdoorvoer (remkabel) voor zowel Tarmac Sl4 en S-works Sl4 gaat zonder een goede mechanicien gegarandeerd voor irritante bijgeluiden zorgen.

Specialized adviseerde voor de delrin bussen een carbon kit (die niet lang hield) en levert inmiddels een twee componentenlijm die beter schijnt te voldoen.
C-Bear heeft een betere constructie voor osbb (persbus) en die voldoet tien keer beter dan het onzinnige osbb dat weer een extra standaard is voor iets dat al jaren terug goed is opgelost

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 apr 2014 14:18
door vvoister
Dank voor jullie uitgebreide antwoorden. Ik hoop dat het niet de cups zijn..
Zou ik ook al erg snel vinden trouwens.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 06 apr 2014 21:38
door Stuntman Mike
Tarmac de bocht in, gave foto...

Afbeelding

Re: Specialized topic

Geplaatst: 07 apr 2014 22:23
door MarcFaFo
vvoister schreef:Dank voor jullie uitgebreide antwoorden. Ik hoop dat het niet de cups zijn..
Zou ik ook al erg snel vinden trouwens.
Gewoon C-Bear bellen. Zeg dat je alleen de cups wilt en geen lagers. Dit scheelt een hoop geld en rijgenot. Ik heb Campa PF30 cups gehad. Kraakte en ik ergerde mezelf enorm. Nu met C-Bears geen problemen. Trouwens heeft C-Bear vaak een betere stijfheid en waterdichtheid.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 08 apr 2014 09:34
door vvoister
C-bear bellen? Wie is dat?

Re: Specialized topic

Geplaatst: 08 apr 2014 09:54
door Jaap Telder
vvoister schreef:C-bear bellen? Wie is dat?

Cees Bear :mrgreen:
TEL : 32 (0)11 603 208
Belgiƫ.