Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 08 okt 2014 13:18

Die kopen na een crash gewoon weer een nieuw Chinees low-budget frame.....

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 08 okt 2014 13:36

Daar heeft Jaap een heel goed punt.

Bij een crash is het zeer onwaarschijnlijk dat alles kapot zal zijn. Hooguit wat onderdelen of het frame. Je moet je afvragen of premie betalen, jaar in jaar uit, opweegt tegen die ene keer schade.

En het dievengilde zal het eerder gemunt hebben op de grote merken dan een no name Chinees, aangezien de eersten makkelijker en voor meer te verpatsen zijn.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 okt 2014 13:45

En daarnaast is verzekeren voor diefstal jezelf een beetje voor de gek houden. De verzekering keert namelijk toch niet uit als de fiets niet goed op slot stond en dat is toch meestal het geval bij een racefiets.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 okt 2014 13:50

Waarom willen Nederlanders toch altijd alles verzekeren? Het is echt zo ontzettend dom om alles te willen verzekeren. Leg het geld zelf opzij en mocht je crashen koop je van dat potje gewoon een nieuw frame. Crash je niet ga je bier drinken in het café.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 08 okt 2014 13:51

De verzekering keert namelijk toch niet uit als de fiets niet goed op slot stond en dat is toch meestal het geval bij een racefiets.
Juist. En als ze dan uitkeren is het niet de nieuwwaarde maar de dagwaarde na een x-periode. Heb ooit eens een telefoon verzekerd, in het tweede jaar betaalde ik meer premie dan de telefoon toen waard was. :cry:

Dus maak voor jezelf een afweging. Wat is de premie vs. wat is het risico.
Previous name Jansen01

Richard
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2014 13:56

Richard 08 okt 2014 14:12

havana schreef:Crash je niet ga je bier drinken in het café.
Nee dan koop je alsnog een nieuw frame :D

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 08 okt 2014 14:24

met een NTFU lidmaatschap ben je standaard voor 1000 euro verzekerd voor alle fietsen die je hebt. Meer dan voldoende lijkt me qua dagwaarde na 2 jaar (kijkend naar de nieuwwaarde van 1250 euro). zoals gezegd, de nieuwwaarde zal je met een goedkope verzekering echt niet terugkrijgen...
Voor mij dus gewoon de NTFU verzekering met bijkomende lidmaatschapvoordeeltjes

DDevil
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 sep 2012 12:54

DDevil 08 okt 2014 15:23

@ havana e.d.: Ik verzeker persoonlijk niet alles, maar nu ik 2x per week flink op de fiets zit en ook bij mindere omstandigheden is dat me wel de eventuele paar euro premie per maand waard. Mijn budget is niet enorm als recent afgestudeerde werkloze, en deze specifieke schade zou ik dus liever afkopen. Ik kan prima rekenen met premies en waarde van geld, dus als ik en jij de afweging dan anders maken, prima toch. Maar bedankt voor het advies hoor, die som had ik zelf al wel gemaakt.

@ rinke: Alle verzekeringen die ik gezien heb vragen bonnetjes, aanschafbewijzen en framenummers e.d. NTFU dus niet? Hoe weet ik zeker dat mijn fiets ondanks het ontbreken van die documentjes en nummers toch gedekt is? Anders is het helemaal betalen voor niets namelijk, dan kan ik idd beter de kroeg in. :lol:

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 08 okt 2014 19:16

zie ook dit topic over verzekeringen

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 08 okt 2014 19:20

Toen in paar jaar gelden in Spanje zowel mijn Cube racefiets als Red Bull cross (c.q. boodschappenfiets) werden gepikt en de reisverzekering met het maximumbedrag van 250€ per geval over de brug kwam heb ik e.e.a toch even herzien. Die voorwaarden waren duidelijk, en de verzekering was goed als je een fiets van een paar honderd euro bij hebt. Bij de Europeesche hebben ze een verzekering die sportartikelen ( en racefietsen niet uitgezonderd) tot een hoger bedrag verzekerd, max 2500€ . Nu heb ik (inmiddels al weer enkele jaren) een mooie Chinees opgebouwd. Deze heb ik laten taxeren bij de plaatselijke fietsenmaker, en met zo'n taxatie rapport is het een stuk gemakkelijker praten met de expert als er wat is. Dat bleek tenminste toen na een crash de NTFU verzekering aangesproken moest worden. Je hebt natuurlijk wel met afschrijving te maken, maar dat is logisch.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 okt 2014 21:08

havana schreef:Waarom willen Nederlanders toch altijd alles verzekeren? Het is echt zo ontzettend dom om alles te willen verzekeren. Leg het geld zelf opzij en mocht je crashen koop je van dat potje gewoon een nieuw frame. Crash je niet ga je bier drinken in het café.
Ik blijf me er ook over verbazen. Bij voorkeur lekker klagen over hoe duur de zorgverzekering is en dan blijkt dat ze het duurste pakket hebben genomen, wat veel duurder is maar nauwelijks extra risico afdekt. Zoals een tandartsverzekering, waar je alles boven de (ik zeg maar wat) €200 alsnog zelf moet betalen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 okt 2014 22:28

Dat is nog niks vergeleken met een uitvaartverzekering...

Plaats reactie