Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2012
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 10 apr 2014 20:00

Is zo'n Allez Smartweld frameset wat?

Ik heb nu, naar volle tevredenheid, een Trek 2.5. Maar dit seizoen is al het 4e seizoen dat ik er mee koers en na een tijdje wil je wat anders. Ik ben niet zo gecharmeerd van het merk Specialized als van Trek (ik vind Specialized altijd wat arrogant in de marketing en voor fanboys), maar vind dit echt wel een mooie fiets.

En niet al te duur. Dat dit een goed frame is om mee te koersen lijkt me evident, dat gaat nu op m'n Trek ook prima. Maar is zo'n Specialized veel beter? En hoe verhoudt zich die tot bijvoorbeeld Canyon en Rose?

timetoride
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mei 2004 22:48

timetoride 10 apr 2014 20:39

Inmiddels rij ik alweer een paar weken op mij Specialized Tarmac Pro SL4. Uitgevoerd met Ultegra Di2. Erg fijne, strakke fiets met goede balans tussen stijfheid en comfort!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 10 apr 2014 20:50

Jaap Telder schreef:
vvoister schreef:C-bear bellen? Wie is dat?

Cees Bear :mrgreen:
TEL : 32 (0)11 603 208
België.
Je kunt ook naar Bart vragen.
Via hem heb ik rechtstreeks de cups kunnen krijgen.
Geen tussenhandel, snelle service
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 10 apr 2014 21:02

tommeke14 schreef:Is zo'n Allez Smartweld frameset wat?

Ik heb nu, naar volle tevredenheid, een Trek 2.5. Maar dit seizoen is al het 4e seizoen dat ik er mee koers en na een tijdje wil je wat anders. Ik ben niet zo gecharmeerd van het merk Specialized als van Trek (ik vind Specialized altijd wat arrogant in de marketing en voor fanboys), maar vind dit echt wel een mooie fiets.

En niet al te duur. Dat dit een goed frame is om mee te koersen lijkt me evident, dat gaat nu op m'n Trek ook prima. Maar is zo'n Specialized veel beter? En hoe verhoudt zich die tot bijvoorbeeld Canyon en Rose?
Ik proef hier dat je alleen wat bevestiging nodig hebt. Het is een goed en in mijn ogen mooi frame. Het is bedoeld om te koersen, en door de smalle zadelpen nog voldoende comfortabel. Hij is goed licht en niet geschikt voor Di2. Verder is de prijs met € 799,- ook comfortabel te noemen echter is en blijft de fiets een exclusieve verschijning aangezien mensen nu eenmaal liever carbon hebben. Voordeel mijns inziens is ook het feit dat hij van aluminium is, vallen wordt (en de angst hiervoor) minder erg.

Voor mijzelf zou het de roze worden... ;)

Afbeelding

Afbeelding

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2012
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 10 apr 2014 22:04

Haha, misschien heb ik die bevestiging wel nodig ;)

Feit is dat ik stiekem geen afstand kan doen van m'n Trek omdat ie gewoon nog goed is en ik 'm zo mooi vind haha: http://i45.tinypic.com/xvcjp.jpg

Voor die prijs hoef je het idd niet te laten, ik kan 'm zelfs nog wel iets goedkoper krijgen dan die 799 euro. Ik vind trouwens zelf de matzwarte mooier en tijdlozer.

Gebruikersavatar
vvoister
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:14

Gebruikersavatar vvoister 10 apr 2014 22:31

@tommeke14 haha grappig. Ik heb exact dezelfde trek. Ook soortgelijke modificaties gedaan ( o.a. stuurpen) Rijdt inderdaad lekker,,maar ik ben toch overstapt naar Specialized. Mijn trek is nu voor de wintermaanden. Zo geniet ik van allebei.
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2012
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 10 apr 2014 22:37

Haha, wat grappig. Ik heb van die Trek toendertijd het frame gekocht en opgebouwd met spulletjes die ik mooi vind ;)

Dat wil ik met zo'n Specialized ook doen. Heb ook nog niet echt een fiets voor slecht weer. Kan ik dan die Trek mooi voor gebruiken.

Voorlopig is de Specialized uitverkocht. Even wachten dus nog ;)

Gebruikersavatar
vvoister
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:14

Gebruikersavatar vvoister 10 apr 2014 23:02

Onze fietsen lijken erg op elkaar. Zelfde soort wielen, ook zwart stuurlint (was oorspronkelijk wit) , zelfde bidonhouders, zelfde zadelpen, ook nieuw zwart zadel. Ultegra was standaard en zit er bij mij ook nog op.
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 11 apr 2014 13:21

Stuntman Mike schreef:
Voor mijzelf zou het de roze worden... ;)
Dat moet ook wel als je maar 799,00 uit wil geven (hoewel er is ook een zwarte) want die S-works die je laat zien kost 2000,00 (is ook lichter en stijver)

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 11 apr 2014 23:06

feddek schreef:
Stuntman Mike schreef:
Voor mijzelf zou het de roze worden... ;)
Dat moet ook wel als je maar 799,00 uit wil geven (hoewel er is ook een zwarte) want die S-works die je laat zien kost 2000,00 (is ook lichter en stijver)
Hij is er voor dat bedrag ook in het zwart volgens mij. Dit is ook een non s-works:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 12 apr 2014 09:10

Even wat iPhone foto's van de mijne.
Het begon als idee voor een Venge Pro frame set met SRAM Force groep, maar het werd uiteindelijk een een S-Works met Red :?
De wielen zijn (helaas) even tijdelijk, daar komen binnenkort Zipp 60's in.
Sinds gisteren 'af', dus heb er pas 30km op gereden, maar hij rijdt super. Heb alleen nog wat twijfels over het stuur en hoe het lintje nu zit, maar daar gaan we maar wat mee experimenteren.
Eerst maar eens kilometers maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

d.s.
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 25 jul 2006 15:41

d.s. 12 apr 2014 09:52

Neem eens een duidelijke foto van de rib cage op uw fiets.
Zou deze wel eens willen zien

Plaats reactie