Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

21st-century
Forum-lid

21st-century 25 aug 2008 17:12

gerard@cervelo.com schreef:
anniversary schreef: Als dat zo is ligt er toch ergens een voorraad Easton EC90 SLX vorken die ze kwijt willen.

OK, misschien even tijd voor de feiten nu. De Eastonvorken die Veltec op voorraad hebben komen van ons. Die hebben helemaal niets met Veltec's normale Easton-voorraad te maken. Ze zijn bijvoorbeeld anders gelakt (omdat de matte finish niet past bij de Cervelo lak), dus dat is eenvoudig te zien.

Op dit moment zijn er twee vorken die bij ons deze nieuwe test hebben gehaald, de 3T en de Easton. Om de recall snel te kunnen doen, hebben we in zeer korte tijd heel veel vorken nodig. Vandaar dat we niet alles met 3T vorken konden vervangen. Voor bijvoorbeeld de Benelux zijn Easton vorken gestuurd voor de gehele recall. Het is wel grappig dat in sommige landen waar de 3T gebruikt wordt voor de recall, mensen klagen dat ze geen Easton krijgen. Maar ja, zo gaat dat.

Tenslotte, inderdaad is ons doel zo snel mogelijk mensen van de oude vork af te krijgen, dat is uiteindelijk de reden dat we de recall doen, ook al zijn we niet de structurele ontwerpers of producenten van de vork.

Gerard Vroomen zelf hier op het forum. Echt klasse, en de geruchten rondom Veltec/Easton zijn nu wel van de baan denk ik. Duidelijk verhaal ook waarom de vorken nu wel glanzend zijn. Neemt echter niet weg dat er nog steeds een hoop mensen die een SLC bezitten ontevreden achterblijven. Blijft toch jammer. Misschien kunnen de SLC bezitters even contact opnemen met de SLC bezitters uit de andere landen die wel graag een Easton vork in hun SLC willen in plaats van een 3T. Nogmaals wel goed om hier een reactie te lezen van gerard vroomen zelf, het draadje wordt dus wel door alle betrokken partijen gelezen.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC

casran 25 aug 2008 17:15

Gerard, prima en dank voor de uiteenzetting. Ik begrijp 100% dat éérst de veiligheid de zorg is en je mensen zo snel mogelijk van die Wolf SL afwilt... Wat dat betreft dank en respect voor de inspanningen van Cervélo.

Maar daarnaast blijft de vaststelling dat Cervélo een hoop klanten die voor een aerodynamische SLC of SLC-SL kozen plots opgezadeld worden met een totaal andere fiets dan degene waar ze hun dure centen in pompten. Je kan er niet om heen dat de 3T Funda haast als twee druppels water op de Wolf SL lijkt (vanop 10m afstand en zonder decals ziet haast niemand het verschil) en dus de logische vervanging zou zijn van de Wolf SL. Het is dan ook dàt soort fiets dat ik kocht en wou, toen ik een SLC-SL aanschafte... Ik vermoed ook dat u zelf dat soort fiets voor ogen had toen u hem ontwierp!
Ik hoop dus dat we binnen afzienbare tijd door Cervélo over het type vork beschikken waarin we ons geld staken... zoniet laat u ons geen andere keuze dan met de Wolf SL te blijven rijden (wat er de facto op neerkomt dat u uw verantwoordelijkheid niet neemt door garantie te weigeren op een produkt dat u verkocht en tegelijkertijd geen juridisch sluitende oplossing te bieden voor vervanging). Ik begrijp dat u voor een moeilijke situatie staat, maar hoop dat u mensen die volop in u en Cervélo geloven nu niet teleurstelt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ferdi
Forum-lid

ferdi 25 aug 2008 17:18

Misschien wel iets te bot geweest, maar ik vind het echt niet mooi. Ik houd van weinig kleur en strak. Dit is net een kerstboom, zoals ook al werd gezegt.

spook
Forum-lid

spook 25 aug 2008 18:39

Misschien ben ik wat achterdochtig, maar is het echt mr Cevelo, Gerard Vroomen himself hier op het forum? Is dit enigzins te checken?

Als het zo is, grote klasse en prachtige betrokkenheid. Het trekt de onvrede niet weg, maar laat wel zien dat er tot de hoogste top bij Cervelo aandacht is voor de consument.

If not, wat ik echt niet hoop, is het wel een hele slechte grap.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

casran
Forum-lid HC

casran 25 aug 2008 18:52

Dat is echt wel Gerard Vroomen hoor, spook. Hij is iemand die idd wel van heel nabij fora en internet volgt, en mij reeds al mailde nav. artikels die ik op mijn persoonlijke site schreef. ;)

Neemt niet weg dat ik hoop dat er nog 3T vorken komen en dit op een normale manier kan opgelost worden. Tot op heden blijf ik sterk op mijn honger (en op mijn Wolf SL vork) zitten!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

foosho
Forum-lid

foosho 25 aug 2008 19:12

't Kan toch niet zo lastig zijn voor Cervelo dit gewoon professioneel op te lossen?
Je biedt gewoon de Easton vork aan en mensen die op de 3T vork willen wachten, die kunnen er op wachten.
In de tussentijd neem je alle Wolf vorken gewoon in (en biedt als 't heel erg lang gaat duren een vervangende vork aan).
Als mensen er toch zolang op willen doorrijden laat je ze een formulier ondertekenen waarin staat dat dat geheel op eigen risico is.

Een beetje onderling met de verschillende afdelingen van Cervelo communiceren lijkt me ook een kleine moeite. Als in het ene land mensen allemaal een Easton willen en in 't andere land een 3T weet ik wel een oplossing....

spook
Forum-lid

spook 25 aug 2008 20:20

Welk land zou dat eigenlijk zijn, waar ze allemaal een Easton willen...? :)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 25 aug 2008 20:44

gerard@cervelo.com schreef: OK, misschien even tijd voor de feiten nu. De Eastonvorken die Veltec op voorraad hebben komen van ons. Die hebben helemaal niets met Veltec's normale Easton-voorraad te maken. Ze zijn bijvoorbeeld anders gelakt (omdat de matte finish niet past bij de Cervelo lak), dus dat is eenvoudig te zien.

Dan snap ik toch nog niet hoe dat met die vorken zit. Ik heb namelijk een MATTE SLX gekregen!!
:rolleye:
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

luctoretemergo
Forum-lid

luctoretemergo 25 aug 2008 21:42

Het doet me in ieder geval goed dat Gerard zich laat horen. Wat hij laat horen doet me echter nog niet juichen.

Ik heb dus inderdaad toch goed geconcludeerd dat het probleem ligt bij de levertijd van de 3T. Nou Gerard, in dat geval heb ik er echt geen probleem mee om een tijd(je) te moeten wachten. Alles beter dan een Easton in de SLC-SL waar iedereen het unaniem over eens is. Komt die Ridley van mij ook nog eens buiten...

Wat betreft mensen die liever een Easton hebben dan een 3T: die ben ik nog op geen enkel forum tegengekomen (ook de vele forums in het buitenland). Misschien dat Gerard even kan aangeven waar hij dat vandaan haalt?

anniversary
Forum-lid

anniversary 25 aug 2008 21:50

Zou de Benelux op wereldvlak de grootste afnemer zijn van cervelo frames ??
Omdat de andere landen wel een 3T vorken krijgen.
Groetjes

slc-sl
Forum-lid

slc-sl 25 aug 2008 21:53

Ben blij dat ik mijn vermoedens niet op waarheid berusten.

Toch kan ik er inderdaaad nog niet bij, dat ons niet de optie wordt geboden te wachten op de vork van onze keuze.

Zelf heb ik nog wel een fietsje staan en als ik zou moeten wachten dan ben ik daartoe bereid (als het maar binnen de perken blijft).

Zoals door de meerdeheid al aangegeven bij de R3's past de Eason wel.
Als nu de SLC's eerst van 3T's zouden worden voorzien zou er wellicht een betere verdeling komen.
Nu zijn er wellicht mensen met een R3 die liever een Easton zouden willen of wie het niks uitmaakt, terwijl SLC bezitters juist op die vork zitten te wachten.

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 25 aug 2008 22:11

spook schreef:Welk land zou dat eigenlijk zijn, waar ze allemaal een Easton willen...? :)

.....oostblok??:p

By the way, dit betekent dus ook dat er in de tour van de afgelopen jaren gruwelijke ongelukken met de mannen van CSC had kunnen gebeuren.....poeh! Gelukkig dat die de vorken het hebben gehouden.
Groet,
Mike

Plaats reactie