Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

edwin01
Forum-lid

edwin01 06 jul 2012 11:52

eelcoz schreef:Mijn God, Harmeling bij de Avondetappe. Wat een naieve, irritante schreeuwer. Heb de neiging om 'm alleen daarom al af te zetten. Heeft die man iets gesnoven, ofzo? :roll: :roll: Er valt echt geen zinnig woord mee te wisselen.
Nounounou.... ik verbaas me over een aantal zure reacties op het optreden van Rob Harmeling. Op dit forum heeft men de mond vol van echt en gepassioneerd wielrennen. Zit er een keer een gepassioneerd en open iemand, is het weer niet goed...
Harmeling mag dan misschien het wiel niet hebben uitgevonden en de toenmalige LTS met moeite of misschien wel helemaal niet hebben afgemaakt, hij is een man en oud-coureur met passie die geen blad voor de mond neemt. Wat mij betreft een echt mens en een echte liefhebber.
Ik weet dat het scholingsniveau op dit forum iets hoger ligt dan het landelijk gemiddelde, maar om iemand op deze manier af te serveren..... :?
Bovendien is naïviteit is nog steeds geen misdaad.

eelcoz

eelcoz 06 jul 2012 12:12

Als je roept dat 'het gros van het peloton gewoon schoon rijdt' dan vind ik dat ernstig naief. Dat is inderdaad geen misdaad, maar ik verbaas me er wel over, zeker voor een oud-prof.

Verder heb ik niets gezegd over z'n opleidingsniveau. Ik vond het gewoon tenenkrommend om te zien hoe hij weigerde deel te nemen aan een serieuze discussie en er steeds doorheen schreeuwde dat het 'allemaal onzin' was.

jansen01
Forum-lid

jansen01 06 jul 2012 12:13

Je slaat de plank aardig mis: je haalt zijn scholingsniveau op een bijzondere wijze aan ("Harmeling mag dan misschien het wiel niet hebben uitgevonden en de toenmalige LTS met moeite of misschien wel helemaal niet hebben afgemaakt (...)) Daarbij wordt er niemand afgeserveerd, althans niet persoonlijk, evenals het feit dat men zelf kiest om in een praatprogramma plaats te nemen. Zijn reactie heeft niks met scholingsniveau te maken eerder met zijn EQ.
Addict R1

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 06 jul 2012 12:18

Het bevreemdt me toch ook wel dat 5 nooit-betrapte (?) renners kennelijk dopinggebruik hebben toegegeven, en daar nauwelijks enige aandacht aan geschonken wordt. Daarbij kan ik me dan niet voorstellen dat ze doodleuk kunnen doorfietsen tot het einde van het seizoen, en vervolgens pas geschorst worden.

En wat daarna? Worden dan alle uitslagen van deze renners alsnog geschrapt, en vanaf welke datum dan eigenlijk? Enig idee ook wat b.v. de Tour-organisatie ervan vindt, dat deze nog niet bestrafte ‘pakkers’ vrijelijk in hun Tour de France rondrijden, en wellicht nog gehuldigd worden? Wat een vreemd verhaal, zeg.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jul 2012 12:21

Het geniet van de passie van een Harmeling maar erger me er aan om hem uitgesproken in DIE uitzending in te zetten.
Overigens denk ik dat Harmeling misschien wel meer het collectief gevoel vertegenwoordigd dan je in eerste instantie zou denken.
Veel mensen zijn de dopingdiscussie gewoon zat.

Ik nog niet :oops:
buzz schreef: Wat een vreemd verhaal, zeg.
+1 Daarom was het aardig geweest als er wat meer was doorgepakt in het betreffende programma. Net iets meer gevoel krijgen hoe serieus de bron is.

WdvB
Forum-lid

WdvB 06 jul 2012 12:43

Gastheerg schreef:Het geniet van de passie van een Harmeling maar erger me er aan om hem uitgesproken in DIE uitzending in te zetten.
Overigens denk ik dat Harmeling misschien wel meer het collectief gevoel vertegenwoordigd dan je in eerste instantie zou denken.
Veel mensen zijn de dopingdiscussie gewoon zat.

Ik nog niet :oops:
buzz schreef: Wat een vreemd verhaal, zeg.
+1 Daarom was het aardig geweest als er wat meer was doorgepakt in het betreffende programma. Net iets meer gevoel krijgen hoe serieus de bron is.
Harmeling viel aan het eind van de uitzending even opvallend stil toen hem werd gevraagd of het in zijn tijd ook gewoon de normaalste zaak van de wereld was om "niet uit de school te klappen". Je zag hem toen zelfs even slikken en sputteren dat hij niet ziet wat een collega doet. Haha, mijn god, daar zat ie even klem hoor, over lichaamstaal gesproken. Dat ie "er zich niet mee bezig wil houden" zegt ook wel voldoende over zijn generatie.

Overigens heb ik liever 10x Rob Harmeling dan een halve keer die druktemaker van een testoron slikkende clown Jacobs.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 jul 2012 12:48

WdvB schreef:Harmeling viel aan het eind van de uitzending even opvallend stil toen hem werd gevraagd of het in zijn tijd ook gewoon de normaalste zaak van de wereld was om "niet uit de school te klappen". Je zag hem toen zelfs even slikken en sputteren dat hij niet ziet wat een collega doet. Haha, mijn god, daar zat ie even klem hoor, over lichaamstaal gesproken. Dat ie "er zich niet mee bezig wil houden" zegt ook wel voldoende over zijn generatie.
Tsja, Harmeling was TVM en die hebben een paar jaar na zijn stoppen ook een aardige dopingaffaire doorgemaakt. Overigens is de toenmalige TVM-teamarts Andrei Mikhailov - die met EPO in de Tour rondreed maar de wereld bezwoer dat het voor een Russisch kinderziekenhuis bestemd was - tegenwoordig de arts van Team Katusha.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

WdvB
Forum-lid

WdvB 06 jul 2012 12:51

timo2.0 schreef:
WdvB schreef:Harmeling viel aan het eind van de uitzending even opvallend stil toen hem werd gevraagd of het in zijn tijd ook gewoon de normaalste zaak van de wereld was om "niet uit de school te klappen". Je zag hem toen zelfs even slikken en sputteren dat hij niet ziet wat een collega doet. Haha, mijn god, daar zat ie even klem hoor, over lichaamstaal gesproken. Dat ie "er zich niet mee bezig wil houden" zegt ook wel voldoende over zijn generatie.
Tsja, Harmeling was TVM en die hebben een paar jaar na zijn stoppen ook een aardige dopingaffaire doorgemaakt. Overigens is de toenmalige TVM-teamarts Andrei Mikhailov - die met EPO in de Tour rondreed maar de wereld bezwoer dat het voor een Russisch kinderziekenhuis bestemd was - tegenwoordig de arts van Team Katusha.
Wat moeten we met al die artsen in de wielercaravaan?? Dries van Wijhe reed toch ook gewoon op bruine bonen?

Al die artsen in wielerploegen s toch gewoon een teken dat het gebruik van dope en het frauderen gewoon doorgaat, alleen dan gecontroleerd en net onder de grens van het formeel toelaatbare.

JFKE
Forum-lid

JFKE 06 jul 2012 12:56

In eerste instantie hadden ze andere gasten geregeld voor die uitzending, volgens Smeets op Radio 1's morgens. Waaronder een trainingspartner van Goris. Deze had afgebeld. Ik weet niet of de Harmeling ook al vooraf gepland hadden.
Persoonlijk vond ik zijn optreden beschamend en had het niets te maken met gepassioneerdheid, intelligentie, opleidingsniveau enz. Was het geen live-uitzending geweest dan hadden ze het er uitgeknipt.

Vond het ronduit onbeschoft om geen enkele keer een tafelgenoot uit te laten spreken zonder er tussen door te blèren.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 jul 2012 13:01

Al die artsen vind ik nog tot daar aan toe, maar dat er nog zoveel artsen in het peloton zitten die verbonden waren aan hele pelotons dopinggebruikers doet de wielerwereld geen goed. Maar dat is onderdeel van de "omerta", als een renner gepakt wordt blijkt altijd weer dat hij het alleen gedaan heeft en wordt meteen ontslagen, jaja. Maar ook in de media is dit een punt waar weinig aandacht aan wordt besteed. Renners bezondigen zich aan dopinggebruik maar hun artsen gaan altijd vrijuit en vinden telkens weer werk bij nieuwe ploegen. Terwijl, als een ploeg echt wil volhouden dat er geen sprake is van georganiseerd gebruik binnen de ploeg dan zou je verwachten dat de dokter er onmiddellijk uitvliegt na een paar dopinggevallen, want de medische staf heeft da hoegenaamd niet doorgehad dat de renners in kwestie gebruikten (iets waar ik mij, vanwege de uitgebreide medische begeleiding die renners tegenwoordig krijgen, sowieso niet kan voorstellen trouwens maar dat is wel het verhaal dat de ploegen naar de buitenwereld willen verkondigen).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

zorba
Forum-lid

zorba 06 jul 2012 13:04

JFKE schreef:Persoonlijk vond ik zijn optreden beschamend en had het niets te maken met gepassioneerdheid, intelligentie, opleidingsniveau enz. Was het geen live-uitzending geweest dan hadden ze het er uitgeknipt. Vond het ronduit onbeschoft om geen enkele keer een tafelgenoot uit te laten spreken zonder er tussen door te blèren.
+1 Al had hij wel een mooi punt over het verblijf van de tourdirectie in hetzelfde hotel. Dat werd wel degelijk voorgeschoteld alsof deze "op bezoek" waren geweest bij Garmin.
Over manipulatie gesproken, afgekeken van de FIFA denk ik....
Do not CROSS the road!

eelcoz

eelcoz 06 jul 2012 13:19

Gisteravond werd er gesproken over 'een streep eronder' en 'echt schoon schip maken' etc. Mijns inziens is dat pas mogelijk (als het uberhaupt mogelijk is) als alle mensen die in de jaren '80 en '90 deel uitmaakten van het peloton, als renner, ploegleider, arts, of wat dan ook, van het toneel verdwijnen. Dus zolang Riis, Bruyneel, Breukink, Dekker, en al die andere mannen een rol spelen, geloof ik er helemaal niets van dat het tegenwoordig schoner is dan vroeger. Daarnaast ben ik het met Timo eens dat het zeer hypocriet is dat er telkens maar weer alleen naar de renners wordt gewezen, terwijl iedereen er omheen de dans ontspringt.

Plaats reactie