Cervélo
Kom je net vakantie,lees je dit..
Nou daar wordt je niet vrolijk van.
Laat ik het effe duidelijk maken,ik weiger dus een EASTON.. Dan laat ik mijn SLC maar even in de stal staan.. Tot dat Cervelo met een juiste oplossing komt.
Zo te lezen, ben ik dus niet de enigste die er zo over denkt.
Dus Cervelo,laat eens zien.. waarom veel mensen voor jullie merk hebben gekozen!
Nou daar wordt je niet vrolijk van.
Laat ik het effe duidelijk maken,ik weiger dus een EASTON.. Dan laat ik mijn SLC maar even in de stal staan.. Tot dat Cervelo met een juiste oplossing komt.
Zo te lezen, ben ik dus niet de enigste die er zo over denkt.
Dus Cervelo,laat eens zien.. waarom veel mensen voor jullie merk hebben gekozen!
mike biker schreef: By the way, dit betekent dus ook dat er in de tour van de afgelopen jaren gruwelijke ongelukken met de mannen van CSC had kunnen gebeuren.....poeh! Gelukkig dat die de vorken het hebben gehouden.
Die rijden met Alpha Q.
Heren
Ik zou gewoon even afwachten hoe Cervelo verder gaat handelen. Ze hebben net all feedback gezien en moeten dat nog bespreken e.d.
Geef ze even tijd.
Feit dat Cervelo hier zelf op het Forum komt geeft wel aan dat ze betrokken zijn en klanten niet verder aan hun lot over laten onder het mom van: 'Je neemt die Easton maar en anders pech voor jou.'
De betrokken heid van Cervelo zelf kan ikzelf als P3C bezitter zeer waarderen ook al zit daar een Wolf CL vork in en heb ik geen last van de huidige actie.
Evengoed is het mooi om te zien dat zelfs een redelijk grote fietsenfabrikant wil weten wat er bij hun klanten leeft en dat doen ze ook niet voor niets.
Klaarblijkelijk heeft Cervelo ook de overtuiging dat als men niet weet wat er bij klanten leeft ze het gevoel met de markt/klanten verliezen. Zeer valide punt imho.
Verkopen is 1 maar om klanten te houden is een ander verhaal.
Veel andere fabrikanten zouden zoiets hebben van: 'Pffff....we bieden toch een oplossing' maar Cervelo lijkt verder te gaan en wie weet luisteren ze echt en komen tegemoet aan de vraag.
Mvg, Zorro
Ik zou gewoon even afwachten hoe Cervelo verder gaat handelen. Ze hebben net all feedback gezien en moeten dat nog bespreken e.d.
Geef ze even tijd.
Feit dat Cervelo hier zelf op het Forum komt geeft wel aan dat ze betrokken zijn en klanten niet verder aan hun lot over laten onder het mom van: 'Je neemt die Easton maar en anders pech voor jou.'
De betrokken heid van Cervelo zelf kan ikzelf als P3C bezitter zeer waarderen ook al zit daar een Wolf CL vork in en heb ik geen last van de huidige actie.
Evengoed is het mooi om te zien dat zelfs een redelijk grote fietsenfabrikant wil weten wat er bij hun klanten leeft en dat doen ze ook niet voor niets.
Klaarblijkelijk heeft Cervelo ook de overtuiging dat als men niet weet wat er bij klanten leeft ze het gevoel met de markt/klanten verliezen. Zeer valide punt imho.
Verkopen is 1 maar om klanten te houden is een ander verhaal.
Veel andere fabrikanten zouden zoiets hebben van: 'Pffff....we bieden toch een oplossing' maar Cervelo lijkt verder te gaan en wie weet luisteren ze echt en komen tegemoet aan de vraag.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
mike biker schreef: By the way, dit betekent dus ook dat er in de tour van de afgelopen jaren gruwelijke ongelukken met de mannen van CSC had kunnen gebeuren.....poeh! Gelukkig dat die de vorken het hebben gehouden.
Van andere merken scheuren er wel meer vorken en daarvan wordt niets terug geroepen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
Volgens het duitse blad Tour-Magazin heeft men in duitsland de keuze uit 3T Funda of een Easton EC90 SLX.
Deze mogelijkheid zou in Nederland dus ook moeten zijn.
Deze mogelijkheid zou in Nederland dus ook moeten zijn.
Ik heb zelf geen Cervelo, maar kijk hier toch regelmatig op deze thread omdat ik de fietsen gewoonweg schitterend vind ogen. De ene na de andere prachtfiets komt hier aan mijn neus voorbij.
Totdat ik de foto tegenkwam van de SLC met Easton vork... Ik ging meteen kijken wat er hier aan de hand was want die combinatie maak je niet zomaar (als een Mini Cooper spoilertje op een Formule 1 wagen). Ik hoop dat dit netjes opgelost gaat worden, want die vork doet echt afbreuk aan de normaal zo prachtige SLC (met alle respect hoor). Kan me echt niet voorstellen dat het merendeel van de SLC bezitters hier blij mee gaat worden.
Een compliment voor Cervelo dat ze zich niet op de achtergrond houden is zeker op zijn plaats trouwens, het is natuurlijk ook een moeilijk verhaal. Maar ik blijf er wel bij dat ik van Cervelo een nettere oplossing verwacht...
Totdat ik de foto tegenkwam van de SLC met Easton vork... Ik ging meteen kijken wat er hier aan de hand was want die combinatie maak je niet zomaar (als een Mini Cooper spoilertje op een Formule 1 wagen). Ik hoop dat dit netjes opgelost gaat worden, want die vork doet echt afbreuk aan de normaal zo prachtige SLC (met alle respect hoor). Kan me echt niet voorstellen dat het merendeel van de SLC bezitters hier blij mee gaat worden.
Een compliment voor Cervelo dat ze zich niet op de achtergrond houden is zeker op zijn plaats trouwens, het is natuurlijk ook een moeilijk verhaal. Maar ik blijf er wel bij dat ik van Cervelo een nettere oplossing verwacht...
-
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 11 apr 2007 16:17
Deze zomer had ik, na een scheurtje in de lak van de wolf voorvork, de keuze uit een vervangende easton of 3t vork. Heb toen voor de 3t vork gekozen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
Zie onder www.tour-magazin.de/?p=3082
Hier staat dat men in Duitslan de keuze heeft uit 3T of easton.
Hier staat dat men in Duitslan de keuze heeft uit 3T of easton.
http://www.biketechreview.com/aerodynam ... _forks.htm
Redenen waarom ik indertijd voor een SLC koos waren oa. de aero eigenschappen.
(Elk klein beetje telt , al is het psychisch).
Service lees, de garantie.
Het uiterlijk.
Bovenstaande link toont aan dat een aero vork wel degelijk iets uitmaakt al is het verschil klein.
De fiets vindt ik er met de Easton lelijk uitzien..
Blijft alleen nog over de service?
Ik hoop dan ook dat " het probleem" op een juiste manier opgelost wordt.
Want tot nog toe ben ik verder uitermate tevreden met mijn Cervelo.
Redenen waarom ik indertijd voor een SLC koos waren oa. de aero eigenschappen.
(Elk klein beetje telt , al is het psychisch).
Service lees, de garantie.
Het uiterlijk.
Bovenstaande link toont aan dat een aero vork wel degelijk iets uitmaakt al is het verschil klein.
De fiets vindt ik er met de Easton lelijk uitzien..
Blijft alleen nog over de service?
Ik hoop dan ook dat " het probleem" op een juiste manier opgelost wordt.
Want tot nog toe ben ik verder uitermate tevreden met mijn Cervelo.
ik had dit ook in de topic "wat ik laatst op marktplaats zag" kunnen plaatsen, maar gezien het ebay is, toch maar hier
ik moet zeggen dat deze persoon creatief omgegaan is met het zoeken naar een goede zithouding :p
maar wel zonde van zo'n mooie fiets
klik!
ik moet zeggen dat deze persoon creatief omgegaan is met het zoeken naar een goede zithouding :p
maar wel zonde van zo'n mooie fiets
klik!
Wellicht het verkeerde Topic gekozen voor je 'leuke link' aangezien ik daar gewoon een P2C te koop zie.
Mis ik wellicht een klein en leuk detail? Breng het anders wat duidelijker of post het in het Cafe.
Wacht......begrijp ik je humor correct en gaat het om de lage zadelstand en veel spacers?
Dat zou echt de moeite zijn om een serieus Topic te vervuilen ja.
Zorro
Mis ik wellicht een klein en leuk detail? Breng het anders wat duidelijker of post het in het Cafe.
Wacht......begrijp ik je humor correct en gaat het om de lage zadelstand en veel spacers?
Dat zou echt de moeite zijn om een serieus Topic te vervuilen ja.
Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Tja voor een fabrikant die zo prat gaat op z'n technologische input in het ontwikkelen van fietsen vind ik dit hele verhaal op z'n zachts gezegd een blamage.
Blijkbaar zijn ze beter in marketing dan in techniek.
Vreemd ook dat ze zelf geen goede vork hebben kunnen ontwikkelen.
Overigens is dit ook niet de eerste recall van één van hun producten.
Dat verteld niet direct dat het een slecht merk is maar het zegt dat gezien het verleden ze nu een goed draaiboek zouden moeten hebben voor hoe te handelen in recall gevallen. Blijkbar niet echt dus.
Klein stukje uit hun eigen tekst:
Als ik een Cervelo zou bezitten met de probleemvork dan zou ik een speciaal voor dit doel blog openen en een gedegen goeddoordachte uniforme brief opstellen en dat tot een downloadable model maken. Dit model kan iedereen gebruiken en een ieder hoeft alleen maar z'n eigen persoonlijke gegevens in te voegen en te verzenden naar Cervelo.
Lijkt mij toch een stuk efficienter dan al jullie individuele acties.
Blijkbaar zijn ze beter in marketing dan in techniek.
Vreemd ook dat ze zelf geen goede vork hebben kunnen ontwikkelen.
Overigens is dit ook niet de eerste recall van één van hun producten.
Dat verteld niet direct dat het een slecht merk is maar het zegt dat gezien het verleden ze nu een goed draaiboek zouden moeten hebben voor hoe te handelen in recall gevallen. Blijkbar niet echt dus.
Klein stukje uit hun eigen tekst:
Wil de Cervelo's niet teveel afzeiken want ik reed er nooit een maar ik zie vooral een massaproduct wat flink gehyped in de markt is gezet."Cervelo uses the best design tools, they even develop some of their own software for carbon lay-up analysis, but most importantly we have the best engineers using those tools."
Als ik een Cervelo zou bezitten met de probleemvork dan zou ik een speciaal voor dit doel blog openen en een gedegen goeddoordachte uniforme brief opstellen en dat tot een downloadable model maken. Dit model kan iedereen gebruiken en een ieder hoeft alleen maar z'n eigen persoonlijke gegevens in te voegen en te verzenden naar Cervelo.
Lijkt mij toch een stuk efficienter dan al jullie individuele acties.