Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
06 jul 2012 13:21
eelcoz schreef:Gisteravond werd er gesproken over 'een streep eronder' en 'echt schoon schip maken' etc. Mijns inziens is dat pas mogelijk (als het uberhaupt mogelijk is) als alle mensen die in de jaren '80 en '90 deel uitmaakten van het peloton, als renner, ploegleider, arts, of wat dan ook, van het toneel verdwijnen. Dus zolang Riis, Bruyneel, Breukink, Dekker, en al die andere mannen een rol spelen, geloof ik er helemaal niets van dat het tegenwoordig schoner is dan vroeger. Daarnaast ben ik het met Timo eens dat het zeer hypocriet is dat er telkens maar weer alleen naar de renners wordt gewezen, terwijl iedereen er omheen de dans ontspringt.
precies, dan kan bernard hinault ook weer gewoon op zijn boerderij blijven in plaats van elke dag op zijn podium
Wat Mart in die uitzending ook zei is dat het er niet toe doet wat LA ernaast doet (livestrong, goede doelen, maatschappelijke betekenis), ook al wordt ie schuldig bevonden.
En daar heeft mart het natuurlijk geheel mis. Armstrong heeft Livestrong te danken aan zijn "geloofwaardigheid". Valt dat weg, dan valt alles weg.
Laatst gewijzigd door
WdvB op 06 jul 2012 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
06 jul 2012 13:57
Wat te denken van dit heerschap: Jose Ibarguren Taus
Ploegarts bij Lotto-Mobistar toen Tchmil daar de straatstenen uit het wegdek fietste, via een tussenstop bij Banesto naar Lampre, alwaar hij arts was tijdens de dopingaffaire rond Rumsas en ook Dierckxens, Tonkov, Ballan en Bortolami onder zijn hoede had, daarna door naar Euskatel waar hij de dokter was van ene meneer Heras, daarna trok hij naarj Saunier-Duval alwaar hij de teamarts was toen Ricco, Piepoli en Mayo aan de Cera zaten, mocht gewoon blijven toen de ploeg Fuji-Servetto werd maar vertrok in 2010 naar Omega Pharma-Lotto waar hij dokter was toen Gilbert zijn droomseizoen draaide en Van de Broeck en Vanendert doorbraken, en nu is hij dan met Omega Pharma meegekomen naar Quick Step, waar dit seizoen Boonen uit zijn as is herrezen en ook de andere renners buitengewoon succesvol zijn en dit seizoen veruit de meeste overwinningen boekten (o.a. Terpstra die de Rabos te kijk zet en nog zeven andere nationale titels).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
paulwindtegen
- Forum-lid
paulwindtegen
06 jul 2012 14:09
timo2.0 schreef:Wat te denken van dit heerschap: Jose Ibarguren Taus
Ploegarts bij Lotto-Mobistar toen Tchmil daar de straatstenen uit het wegdek fietste, via een tussenstop bij Banesto naar Lampre, alwaar hij arts was tijdens de dopingaffaire rond Rumsas en ook Dierckxens, Tonkov, Ballan en Bortolami onder zijn hoede had, daarna door naar Euskatel waar hij de dokter was van ene meneer Heras, daarna trok hij naarj Saunier-Duval alwaar hij de teamarts was toen Ricco, Piepoli en Mayo aan de Cera zaten, mocht gewoon blijven toen de ploeg Fuji-Servetto werd maar vertrok in 2010 naar Omega Pharma-Lotto waar hij dokter was toen Gilbert zijn droomseizoen draaide en Van de Broeck en Vanendert doorbraken, en nu is hij dan met Omega Pharma meegekomen naar Quick Step, waar dit seizoen Boonen uit zijn as is herrezen en ook de andere renners buitengewoon succesvol zijn en dit seizoen veruit de meeste overwinningen boekten (o.a. Terpstra die de Rabos te kijk zet en nog zeven andere nationale titels).
Hoewel ik je punt meer dan begrijp snap ik niet dat je blijft kijken met zo'n berg achterdocht.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
-
perik
- Forum-lid
perik
06 jul 2012 14:17
En intussen wist Telegraaf-columnist Johan Bruyneel blijkbaar dat deze storm op deze manier zou oplaaien. We hebben in ieder geval één kandidaat voor wie die 'betrouwbare bron' kan zijn, waarop dezelfde krant zich baseert. In zijn column:
Telegraaf.nl schreef:"Alle rumoer die ontstaan is rond het Usada-verhaal in onder andere deze krant, bewijst nogmaals dat het een goede keuze is geweest dat ik niet naar deze Tour ga. Door zelf een stap op zij te zetten, hou ik de ploeg in de luwte van het onderzoek dat naar onder meer Lance Armstrong en mij loopt."
"Over de mogelijke deal die Usada met vijf voormalige ploeggenoten van Lance heeft gemaakt, kan ik vrij weinig zeggen. Ik vond het heel vreemd dat de vier renners zichzelf onlangs afmeldden voor de Olympische Spelen. Voor Amerikaanse sporters zijn de Olympische Spelen iets heiligs. Die vormen het hoogtepunt van hun carrière. Of deze zaak er iets mee te maken heeft, kan ik moeilijk zeggen. Al is deze kwestie te delicaat voor mij om hier diep op in te gaan."
-
perik
- Forum-lid
perik
06 jul 2012 14:18
*hier ging iets mis*
Laatst gewijzigd door
perik op 06 jul 2012 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
06 jul 2012 14:27
WdvB schreef:
Wat Mart in die uitzending ook zei is dat het er niet toe doet wat LA ernaast doet (livestrong, goede doelen, maatschappelijke betekenis), ook al wordt ie schuldig bevonden.
Volgens mij bedoelde hij het net andersom: bottom line was dat als hij Schuldig is dan moet hij veroordeeld worden en niet ontzien omdat hij vanalles voor het goede doel betekend.
Wat mij betreft is mag er liever gisteren dan vandaag een streep onder worden gezet voor ALLE renners: en dan gewoon alles van voor 2010 helemaal wegstrepen, wat het dan ook is. Ze mogen van mij best urine of bloed samples een bepaalde tijd bewaren maar om nu onderzoek te gaan doen naar wat 10 jaar geleden heeft plaatsgevonden dat is complete verspilling en dat lijdt nooit tot iets positiefs. Ik geloof niet dat L.A. alles clean heeft gedaan, wat ik wel weet is dat hij destijds niet te pakken was en als winnaar op het schavot stond. Wat hebben we er aan als in 2050 iemand door middel van Higgs-Boson analyse kan bewijzen dat hij in 2001 met 0.0000001 promille Clenbuterol in zijn bloed rondreed? De enige mensen die hiervan profiteren zijn de zogenaamde onderzoeksrechters die hun anoniem bestaan kunnen verrijken met televisie optredens.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
06 jul 2012 14:30
LOL, dus nu moet ik mij opeens verdedigen? Ik blijf kijken hoewel met beduidend minder interesse dan vroeger. Waar ik vooral op doel is dat het wielrennen zo graag een nieuw, schoon imago wil maar dat dat naar mijn mening niet mogelijk is zolang alleen renners die gepakt worden gestraft worden maar ondertussen de oude medische garde uit het EPO-tijdperk actief blijft bij zoveel ploegen. Want Ibarguren is bij lange niet de enige dubieuze dokter in het profpeloton. Pedro Celaya zit bij Radioshack, Emilio Magni bij Liquigas, Max Testa werkt voor BMC, Joost De Maeseneer (TVM en CSC) zit bij Team Saxo Bank, Jesus Hoyos, Giampaolo Benini en Carlo Guardascione zijn er ook nog, enzovoort. Maar bij Quickstep hebben ze alles bij elkaar wel buitengewoon "opvallende" doktoren. Niet alleen Ibarguren, ook Helge Riepenhof (ex-T-mobile arts) en Yvan van Mol (Mapei) behoren daar tot de medische staf.
-
ever
- Forum-lid
ever
06 jul 2012 14:34
WdvB schreef:Wat Mart in die uitzending ook zei is dat het er niet toe doet wat LA ernaast doet (livestrong, goede doelen, maatschappelijke betekenis), ook al wordt ie schuldig bevonden. En daar heeft mart het natuurlijk geheel mis. Armstrong heeft Livestrong te danken aan zijn "geloofwaardigheid". Valt dat weg, dan valt alles weg.
Volgens mij bedoelde Smeets dat precies andersom: sommige mensen zeggen dat het er niet meer toe doet dat Lance doping heeft genomen, want hij doet zo ontzettend veel goeds voor de kankerbestrijding. Wat Smeets duidelijk wilde maken is: als bewezen wordt dat je doping hebt gebruikt, ben je net zo goed schuldig als iedere andere renner die dat gedaan heeft. En dan maakt het niet uit of je nu wel of niet heel veel goeds voor de maatschappij doet (Livestrong). Het zou niet moeten gelden als verzachtende omstandigheid. Dat Smeets dit bedoelde volgt ook uit zijn laatste column voor nusport:
http://www.nusport.nl/mart-smeets/28487 ... chuld.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
06 jul 2012 14:39
Klopt, hij reageerde ook op die Telegraaf-journalist die een heel betoog begon af te steken over het maatschappelijk belang van Lance Armstrong en toen viel Smeets hem in de rede met de opmerking dat er allemaal niets toe doet als hij schuldig blijkt te zijn. Schuldig is schuldig in zijn ogen (en terecht).
Wat ik veel interessanter vind is dat Smeets daarmee opzichtig zijn handen aftrekt van Armstrong, waar hij in het verleden toch graag koketteerde met zijn "vriendschap" met "The Boss".
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
06 jul 2012 15:14
timo2.0 schreef:Klopt, hij reageerde ook op die Telegraaf-journalist die een heel betoog begon af te steken over het maatschappelijk belang van Lance Armstrong en toen viel Smeets hem in de rede met de opmerking dat er allemaal niets toe doet als hij schuldig blijkt te zijn. Schuldig is schuldig in zijn ogen (en terecht).
Wat ik veel interessanter vind is dat Smeets daarmee opzichtig zijn handen aftrekt van Armstrong, waar hij in het verleden toch graag koketteerde met zijn "vriendschap" met "The Boss".
Zo had ik het inderdaad niet begrepen. Maar ik maak me wel "zorgen" om die Livestrong foundation. Dat is een enorm grote beweging/organisatie geworden, daar werken ook vele mensen aan mee met goede intenties, terwijl naamsbekendheid is opgebouwd met een mogelijke frauduleuze acteur (of was ie ook ooit nog talentvol, hardwerkend en wilskrachtig?). Zelfs vandaag de dag nog zie je mensen (mart) rondlopen met die gele polsbandjes. Zoiets draag je toch ook uit respect voor de overlevingsdrang van armstrong, mensen halen er hoop uit dat je van kanker kunnen genezen (als je maar net zo gezond, sportief en wilskrachtig leeft als de Lance). Het heeft Lance messiaanse trekjes gegeven. "Alsof Fignon ook kanker had kunnen overleven als ie maar net zo'n goed mens als Lance was" hoor ik het texaanse conservatieve bible-belt gepeupel al denken (en ja, het schijnt dat lance ooit voor het gouverneurschap wil gaan, zoals ooit die anabolen slikkende ex-oostenrijker in californie). Topsport? Afschaffen die onzin, zet op de komende olympische spelen maar mooi een delegatie hardwerkende huisvrouwtjes en uitslapende ambtenaren in. En het geld dat in topsport wordt gestoken (inclusief al die brallende bestuurders), zet dat maar in om die 50% overgewichtige medelanders te doen afvallen en blijvend aan het sporten te krijgen. De commerciele media-aandacht voor al die topsport houdt het gepeupel toch alleen maar langer met bier en chips op de bank en zet de sporters aan tot bocht afsnijden....
Zo, denk dat ik maar een blokje moet gaan fietsen ofzo, hoewel die helikopterbeelden van frankrijk me nog even gekluisterd houden (en morgen en overmorgen)....
.