robzie schreef:mashdix schreef:Even een vraagje.. Mijn voorvork is aan beide kanten gescheurd, vlak boven de pads. Meer mensen hier last van? Het lijkt op een carbon scheur, maar gezien de plek is het wellicht gewoon een lakscheurtje.. Baal er in ieder geval wel erg van, omdat ik mijn fiets niet kan missen..
Bel Peter gewoon effe, staat je altijd correct tewoord, wellicht weet je dan gelijk meer. Succes!
Eerste post hier maar vandaag toch voor het eerst niet tevreden met Canyon en vroeg me af of ik hier te star in sta.
Mijn voorvork heeft hetzelfde gehad als Mashdix: 3x inmiddels in de 26 maanden dat ik mijn fiets heb.
Steeds een nieuwe voorvork gekregen, keurig te woord gestaan en netjes afgehandeld door Peter (1x had ik de vork van een maatje 52 gekregen welke niet paste en duurde het 6 weken zonder tijdelijke vork maar goed, daar kon ik meeleven aangezien ik een reservefiets heb).
Echter nu is het weer gebeurd en krijg ik bij mijn wit - zwarte fiets (teamkleuren) een matzwarte vork als garantie: ik zit namelijk buiten de 24 maanden garantietermijn (heb de fiets 26 maanden) en dan hoeven ze volgens DL hem niet te vervangen voor eenzelfde vork en een garantievork is even niet op voorraad. Echter nu lees ik onderstaande op hun website:
Langer dan de wettelijke termijn geven wij vrijwillig een garantie van in totaal 6 jaarop de frames en voorvorken van de race- en triatlon fietsen, alsook ook op Mountainbike frames (behalve lagers en schokbrekers). Onze garantie geldt vanaf factuurdatum en alleen voor de eerste eigenaar van de fiets. Beschadigingen aan de laklaag zijn hiervan uitgesloten. Wij behouden ons het recht voor om defecte frames of voorvorken te repareren of door een vergelijkbaar opvolgmodel te vervangen. Dit is de enige garantie aanspraak, verdere kosten zoals montage, transport etc. worden niet vergoed. Uitgesloten van garantie zijn schades door ondeskundig gebruik resp. niet conform de voorschriften toegepast gebruik, bijvoorbeeld verwaarlozing (ontbrekende zorg en onderhoud), valpartij, overbelasting alsook veranderingen aan het frame of de voorvork door op- of ombouw van aanvullende onderdelen. Bij sprongen of overbelasting van andere aard bestaat eveneens geen garantieaanspraak.
Op alle andere onderdelen bieden wij een twee jarige fabrikanten garantie.
Dat zou toch gewoon betekenen dat ze mij: of een witte vork geven of een zwart frame? Of mis ik hier iets? (wil overigens Peter niets verwijten, hij geeft aan dat DL niet meewerkt maar goed: hij is aanspreekpunt in deze.
Groet