foto van je fiets
Hoop dat ik hier niet ondersneeuw...Mag ik voorstellen... mijn eerste en nog steeds huidige renfiets... een Koga-Miyata Gents-Luxe uit '78!
Gekocht door mijn broer en begin jaren 80 overgenomen. Midden/eind jaren 80 eerste "restauratie": nieuwe aero 105-slr remgrepen, nieuw balhoofdlager, kleiner binnenkettingblad voren, 5 -> 6-speed.
De laatste 10..15 jaar geen meter meer ge(ren)fiets... totdat dit najaar het vuur weer begon te branden. Tacx gekocht, gezien van mijn 30 jaar oude Rivat schoenen met toeclips de zolen toch wel erg slap begon te worden nieuwe schoentjes & SPD-SL pedalen, binnen- & buitenbandjes en ermee de weg op. Aangezien inmiddels 17 (rechter)nippels in de achtervelg begonnen uit te scheuren deze maar laten vervangen door een Open-Pro. O ja, een helm had ik ook nog nooit op, deze dus ook nog maar.
De schroefcassette is een eigenlijk verhaal apart... Wordt vervolgd.
Gekocht door mijn broer en begin jaren 80 overgenomen. Midden/eind jaren 80 eerste "restauratie": nieuwe aero 105-slr remgrepen, nieuw balhoofdlager, kleiner binnenkettingblad voren, 5 -> 6-speed.
De laatste 10..15 jaar geen meter meer ge(ren)fiets... totdat dit najaar het vuur weer begon te branden. Tacx gekocht, gezien van mijn 30 jaar oude Rivat schoenen met toeclips de zolen toch wel erg slap begon te worden nieuwe schoentjes & SPD-SL pedalen, binnen- & buitenbandjes en ermee de weg op. Aangezien inmiddels 17 (rechter)nippels in de achtervelg begonnen uit te scheuren deze maar laten vervangen door een Open-Pro. O ja, een helm had ik ook nog nooit op, deze dus ook nog maar.
De schroefcassette is een eigenlijk verhaal apart... Wordt vervolgd.
-
- Forum-lid
@wevergo, jij had toch net een nieuwe trek?
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Om nog eens op mijn kogaatje terug te komen.... als ik mag... een iets betere foto, helaas sorry voor de rommel, op dit moment kom ik niet aan toe een fatsoenlijke foto buiten te maken...
Zoek de 10 verschillen!
in '78 uit de folder:
vanavond in de schuur:
Als er bij een retro-rit een prijs te winnen valt monteer ik zelfs nog de originele remgrepen en pedalen *lach* !
Zoek de 10 verschillen!
in '78 uit de folder:
vanavond in de schuur:
Als er bij een retro-rit een prijs te winnen valt monteer ik zelfs nog de originele remgrepen en pedalen *lach* !
[quote="kauw vot"]
vanavond in de schuur:
[/quote]
Wat voor crankstel is dat ?
vanavond in de schuur:
[/quote]
Wat voor crankstel is dat ?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
ik vind wel dat de tacx en de vouwfietsen en de keukentrap een beetje misstaan bij de retro fiets, retro grasmaaier en het houten kastje
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
[quote="rhalff"][quote="kauw vot"]Wat voor crankstel is dat ? [/quote]
Volgens de folder/specificatieblad, die ik onlangs tot mijn "vreugde" nog gevonden heb (nee geen verzamelwoede):
"SR-Apex, 5 LA-SL 5 arm-type, Duralmin 52 x 44 tands x 170 mm, kettingwielen speciaal uitgeboord Duralmin, Levin cups"
Binnenblad heb ik vervangen door een 42 tands ongeboord.
Volgens de folder/specificatieblad, die ik onlangs tot mijn "vreugde" nog gevonden heb (nee geen verzamelwoede):
"SR-Apex, 5 LA-SL 5 arm-type, Duralmin 52 x 44 tands x 170 mm, kettingwielen speciaal uitgeboord Duralmin, Levin cups"
Binnenblad heb ik vervangen door een 42 tands ongeboord.
[quote="kauw vot"][quote="rhalff"]Wat voor crankstel is dat ? [/quote]
Binnenblad heb ik vervangen door een 42 tands ongeboord.[/quote]
ah, ik zag er 1 met soortgelijke afmontage en vroeg me af wat het was, de rest is dan shimano 600 ?
Verder ben ik het met poldertoerist eens wat betreft de compositie van de foto
Binnenblad heb ik vervangen door een 42 tands ongeboord.[/quote]
ah, ik zag er 1 met soortgelijke afmontage en vroeg me af wat het was, de rest is dan shimano 600 ?
Verder ben ik het met poldertoerist eens wat betreft de compositie van de foto
[quote="rhalff"]ah, ik zag er 1 met soortgelijke afmontage en vroeg me af wat het was, de rest is dan shimano 600 ?
Verder ben ik het met poldertoerist eens wat betreft de compositie van de foto [/quote]
*lol* Ik heb morgen vrij, zal de foto vervangen indien het weer meespeelt 'o) (van de andere kant: de Tacx is het bewijs dat de foto/fiets redelijk actueel is...)
Ja alles Shimano 600 (versnellingen, remmen & naven). In '78 had je 6 renfietsen van Koga: 3 "profs" en 3 "amateurs", de beste 2 waren Dura-Ace, de rest 600. De profs hadden tubes, de amateurs draadbandjes. Behalve Belgie, daar had elke fiets tubes vlgs. de folder 'o).
Verder ben ik het met poldertoerist eens wat betreft de compositie van de foto [/quote]
*lol* Ik heb morgen vrij, zal de foto vervangen indien het weer meespeelt 'o) (van de andere kant: de Tacx is het bewijs dat de foto/fiets redelijk actueel is...)
Ja alles Shimano 600 (versnellingen, remmen & naven). In '78 had je 6 renfietsen van Koga: 3 "profs" en 3 "amateurs", de beste 2 waren Dura-Ace, de rest 600. De profs hadden tubes, de amateurs draadbandjes. Behalve Belgie, daar had elke fiets tubes vlgs. de folder 'o).
[quote="kauw vot"]Zoek de 10 verschillen!
in '78 uit de folder:
vanavond in de schuur:
[/quote]
- fietspomp
- sensor voorvork
- kleur stuurlint
- kleur remkabel
- remkabel langs onderkant
- kleur banden
- remgrepen
- pedalen
- fietsbel
- reflector achter
in '78 uit de folder:
vanavond in de schuur:
[/quote]
- fietspomp
- sensor voorvork
- kleur stuurlint
- kleur remkabel
- remkabel langs onderkant
- kleur banden
- remgrepen
- pedalen
- fietsbel
- reflector achter
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.