Een vervolg op een andere draad.
tennisser schreef:[
Wat weet je mijn mening weer 'mooi' verkeerd te interpreteren, te verdraaien, te extrapoleren tot in het absurde (en nog verkeerd ook)... Maar goed, ik zal dan nog maar eens verduidelijken wat ik wel bedoelde. Kramer en Wüst waren junioren die niet alleen 'overheersten' bij de junioren, maar die als junior meereden in de top van de senioren (Nederlands kampioen; podium bij EK en WK senioren als junior!). Dat is vrij uitzonderlijk en iets anders dan "alle profs overheersten de jeugdcategorieën". Kromowidjojo zelfde verhaal: stond als junior op het podium bij EK en WK senioren! Als die prestaties niet 'natuurlijk' tot stand zouden zijn gekomen, zou dat dus betekenen dat ze als jonkie (15/16/17 jaar? nog eerder?) al aan de doping zouden zitten. Ik zeg niet dat dat absoluut niet zou kunnen, of dat er geen voorbeelden van zouden zijn die dat wel deden, maar ik zeg dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt. Da's alles, niet meer en niet minder.
Ik verdraai niks, je herhaalt het gewoon weer
Laat ik je even wat schokkends vertellen:
15 jarigen zijn niet dom en weten waar Abraham de mosterd haalt
15 jarigen denken dat ze onsterfelijk zijn.
15 jarigen experimenteren met drugs.
15 jarigen zijn te beinvloeden.
Het is
naief om te denken dat doping pas start als iemand prof wordt.
Ken je dat onderzoek onder Olympische sporters hoeveel jaar van hun leven ze over hebben voor een plak? En of ze zouden slikken als ze niet zouden worden gepakt? De antwoorden waren "eenzijdig".
Maar onze Vaderlansche sterren zijn boven verdenking, immers ze waren als junior al goed.
En hiermee verdraai ik je woorden niet.
Een paar leuke teksten
voor je:
Waarschuwing
Drie schaatsers kregen een waarschuwing, omdat ze een dopingcontrole gemist hebben. Bij de Rus Kirill Golubev (19) - nationaal allroundkampioen bij de junioren - en de Kazach Alexander Klenko (18) gebeurde dat rond het WK voor Junioren, waardoor hun resultaten op dat toernooi nu geschrapt zijn.
Maar goed, dat zijn dan ook maar Russen.
De jonge schaatser Wesley Lommers (16) is in hoger beroep vrijgesproken van doping. Dat meldde zijn verdediging vandaag. Bij een controle in 2009 werd de schaatser positief bevonden op nandrolon. Hij werd daarop voor twee jaar, waarvan één voorwaardelijk, geschorst.
Een Nederlander, maar duidelijk talentloos. Oh en als je benieuwd bent...
de tijden van deze junior misstaan niet bij de senioren.