Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 07 dec 2013 11:49

Fietsjongen schreef:Zit mij al enige tijd te verlekkeren op verschillende Bianchi's, en terwijl ik eigenlijk er niet eens naar op zoek was, spotte ik deze.
http://www.johnknoops.nl/bikes/occasion ... e-715.html

De maat lijkt voor mij goed te zijn (kennis van mij heeft een Bianchi met dezelfde framemaat, en daar paste ik op als gegoten).
Had begrepen dat het wel het simpelste frame is, maar de afmontage is voor mij prima, en meer dan zat.
Kunnen jullie hier iets over zeggen?

Alvast bedankt! :)
Leuke fiets. Het is alleen vreemd dat hij geadverteerd wordt als "Shimano 105 afmontage" maar bij de Extra Informatie staat dat het om een Ultegra zou gaan.
Voor dat geld ga ik ervan uit dat het inderdaad een Shimano 105 is. Als het een volledige 105 groep is, en geen mix (met bv. Tiagra derailleur, casette, remmen, …) is het zeker niet te duur.
Let er wel op dat het een dubbel is (53x39). Nu weet ik niet wat je fiets ambities zijn, maar ik zou een compact (50x34) aanraden. Heb je wat meer ruimte om ook wat te klimmen, en het is beter voor je knieën dan constant zo'n grote molen te moeten ronddraaien.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 07 dec 2013 11:54

Zo zie je maar een mooie fiets hoeft niet duur te zijn :)
Groep is wel een mix met FSA crank enzo maarja wat wil je voor 650euro
Ik denk als je dat frame normaal los moet kopen dat je de centen al bijna kwijt bent :) en upgraden kan altijd nog natuurlijk
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 dec 2013 21:35

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 09 dec 2013 22:03

@Gastheerg leuk kwinkslagje
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

darrigade
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 nov 2011 15:19

darrigade 11 dec 2013 18:50

Italia_david schreef:en dit wordt hem dan..

De bianchi Oltre XR2 Belkin edition... Passione Celeste!!

Afbeelding


Het zal nooit wat worden tussen de ingetogen Celeste en die schreeuwerige gifgroene Amerikaan :|

Fietsjongen
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:55

Fietsjongen 12 dec 2013 14:17

jules_msk schreef:
Fietsjongen schreef:Zit mij al enige tijd te verlekkeren op verschillende Bianchi's, en terwijl ik eigenlijk er niet eens naar op zoek was, spotte ik deze.
http://www.johnknoops.nl/bikes/occasion ... e-715.html

De maat lijkt voor mij goed te zijn (kennis van mij heeft een Bianchi met dezelfde framemaat, en daar paste ik op als gegoten).
Had begrepen dat het wel het simpelste frame is, maar de afmontage is voor mij prima, en meer dan zat.
Kunnen jullie hier iets over zeggen?

Alvast bedankt! :)
Leuke fiets. Het is alleen vreemd dat hij geadverteerd wordt als "Shimano 105 afmontage" maar bij de Extra Informatie staat dat het om een Ultegra zou gaan.
Voor dat geld ga ik ervan uit dat het inderdaad een Shimano 105 is. Als het een volledige 105 groep is, en geen mix (met bv. Tiagra derailleur, casette, remmen, …) is het zeker niet te duur.
Let er wel op dat het een dubbel is (53x39). Nu weet ik niet wat je fiets ambities zijn, maar ik zou een compact (50x34) aanraden. Heb je wat meer ruimte om ook wat te klimmen, en het is beter voor je knieën dan constant zo'n grote molen te moeten ronddraaien.
Dank voor de reactie. Heb expres al een paar dagen niet gekeken om te voorkomen dat ik nog meer verlekkerd word.. ;)

Ik weet van mijn huidige fiets dat ik meestal op het middelste blad rijd (heeft triple) met klein achter, en grootste blad voor en achter ook in het midden. Merk dat ik meer toeren maak dan echt kracht geef, dus dan zou ik een compact moeten nemen denk ik?
Heb hem echt nooit groot voor en achter klein staan, alleen als ik windkracht 6 in de rug heb. ;)

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 20 dec 2013 08:55

Heeft er al iemand wat ervaring kunnen opdoen met de nieuwe Infinito CV? Ik kom zelf nog niet verder dan een rondje op de parkeerplaats bij de fm. Zou graag wat meer feedback hebben over de fiets. Is die echt zo stijf en comfortabel als in alle reviews (waarbij de tester naar het lijkt vooral de persmap van bianchi overschrijft) en uiteraard door bianchi zelf wordt beweerd? Ik ben namelijk zeer gecharmeerd van het uiterlijk van het frame en de geo zou mij zeer goed passen door de net iets kortere balhoofdbuis dan bij de meest comfortfietsen. Aan de andere kant wil ik mij behoeden voor een te slap frame. In het verleden ben ik daarmee in de bergen enorm op de koffie gekomen met een wilier izoard (die ik inderdaad op de blauwe ogen van de fm had gekocht).

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 dec 2013 07:21

zaaf schreef:Heeft er al iemand wat ervaring kunnen opdoen met de nieuwe Infinito CV? Ik kom zelf nog niet verder dan een rondje op de parkeerplaats bij de fm. Zou graag wat meer feedback hebben over de fiets. Is die echt zo stijf en comfortabel als in alle reviews (waarbij de tester naar het lijkt vooral de persmap van bianchi overschrijft) en uiteraard door bianchi zelf wordt beweerd? Ik ben namelijk zeer gecharmeerd van het uiterlijk van het frame en de geo zou mij zeer goed passen door de net iets kortere balhoofdbuis dan bij de meest comfortfietsen. Aan de andere kant wil ik mij behoeden voor een te slap frame. In het verleden ben ik daarmee in de bergen enorm op de koffie gekomen met een wilier izoard (die ik inderdaad op de blauwe ogen van de fm had gekocht).
Lag het ook niet aan je wielen-banden combi toen je op de koffie kwam in de bergen?
In een vorig nummer van fiets heeft Leon van Bon ex prof de Infinito CV getest en was zeer tevreden.
Ik vindt het ook een mooi frame etc,maar de prijzen van Bianchi :x
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 21 dec 2013 11:48

Neuh, het lag niet aan die combi. Uiteraard ook getest, zowel met eurus + conti als mavic elite. Dat zat duidelijk in het frame. Op dit forum is dat probleem wel vaker besproken bij de izoard. Anyhow, ik heb die review van van bon ook gelezen en dat deed mij juist twijfelen. Hij schrijft dat in een afdaling hij het gevoel had een afloper te hebben maar wijdt dat dan toch aan het frame bij nadere inspectie. In zijn conclusie schrijft hij dat hij de fiets zo mooi vindt dat hij 'm toch graag zou willen hebben. Tja....

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 22 dec 2013 18:38

Het probleem met reviews in bladen is dat ze zelden tot nooit negatief zijn...mooie fiets maar waarschijnlijk moet je hem zelf testen om te zien of het echt bevalt.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 22 dec 2013 20:20

Ja DJ, over die reviews ben ik helemaal met je eens.

Een testrit die wat langer dan 1 rondje duurt is het enige dat zal werken waarschijnlijk. Mocht iemand een fm weten die een testfiets heeft staan dan hou ik mij aanbevolen. Bij voorkeur in een maat 59. Of wellicht toch een forummer die de fiets al heeft en er wat feedback over wil delen natuurlijk.

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 22 dec 2013 21:23

Italia_david schreef:en dit wordt hem dan..

De bianchi Oltre XR2 Belkin edition... Passione Celeste!!

Afbeelding
Onbegrijpelijk dat ze met deze kleuren combi gaan rijden. Spuuglelijk. Laat dan dat celeste achterwege en gebruik dat gifgroen. Hele fiets staat vol met Bianchi, dan is dat celeste echt wel te missen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Plaats reactie