Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

rank
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jun 2007 08:20

rank 26 aug 2008 09:47

Ik vind het professioneel dat Cervelo het probleem op wil lossen. Is ook wel verstandig, want geen enkele fabrikant heeft er baat bij bekend te komen staan als leverancier van fietsen waarvan de vork zo af kan breken. Ook al is het de vorkfabrikant die ondeugdelijke produkten maakt, op het complete produkt staat de naam Cervelo.

Neemt nog steeds niet weg dat ik ook, op zijn zachtst gezegd, niet erg blij zou zijn met de Easton vork. Dat hij duurder is, dat is leuk, maar hij past voor mij niet in die fiets. Ik zou ook graag een SLC kopen, dat steek ik niet onder stoelen of banken. Maar het vooruitzicht dat mijn droomfiets (waar ik hard voor moet sparen) er op termijn heel anders uit zou komen zien door een recall, zou me gewoon erg teleurstellen, ook al klopt het juridisch als een bus. De 3T vork zou perfect zijn, en dat kan ook, alleen moet je dan even niet de 'pech' hebben in de Benelux te wonen...

harmm
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 feb 2007 21:23

harmm 26 aug 2008 10:00

ik heb de mogelijkheid een R3 te kopen of een R3sl
ik gebruik de fiets voor wat criteriums

hebben een advies wat ik dan het beste kan kopen de R3 of de R3 sl
graag jullie mening of zit er tussen de 2 niet zo veel verschil behalve de prijs en het gewicht

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 26 aug 2008 10:43

Zelfde frame waarbij een R3 door zijn stevigere zadelpen weleens de beste keuze zou zijn voor criterium (beide frame zijn eigenlijk te duur voor het risico dat je loopt maar bij voldoende financien zullen ze het beide super doen.

luctoretemergo
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12

luctoretemergo 26 aug 2008 10:58

Gerard,

Ik vind het erg jammer dat je het heikele onderwerp steeds probeert te omzeilen. Laten we het even bij de feiten houden (als ingenieur moet je daar toch van houden):
* Jullie nemen de verantwoordelijkheid voor de recall (goede keus)
* Jullie willen iedereen zo snel mogelijk aan het fietsen krijgen (is ook een goede keus)
* In sommige delen van de wereld kiezen jullie daarom voor een andere vork dan in andere delen van de wereld (is twijfelachtig, maar gezien bovenstaande punten te begrijpen)
* Jullie aanbod sluit op een gedeelte van de frames niet aan (tot nu toe heb ik iedereen UNANIEM horen verklaren dat de Easton of een SLC of SLC-SL lelijk is)

Waarom reageer je niet op het voorstel dat mensen die perse een 3T willen er op moeten wachten en moeten verklaren in de tussentijd niet op de Wolf te rijden. Dan is iedereen tevreden! Is dat nou zo moeilijk voor jullie? Zijn jullie momenteel misschien teveel bezig met het oprichten van een Pro Tour team? Iets wat jullie veeeel meer zal kosten dan deze recall. In dat geval zou ik eerst jullie imago op de verschillende forums oppoetsen, want momenteel komen jullie slecht uit de verf.

rademacher
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:43

rademacher 26 aug 2008 14:58

ik ben al een tijdje van een afstand het verhaal aan het bekijken van die voorvork
ik heb zelf een R3 met een wolf voorvork over de fiets aleen maar lof MAAR
als men dit niet met tevredenheid oplost dan kop ik volgend jaar geen cervelo meer want ik koop ongeveer om de 2 jaar een nieuwe dus mannen van cervelo schouders eronder en oplossen ps ik vind een 3T mooier dan een easton [strakker] mvg f.rademacher
frank

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 26 aug 2008 15:05

Zou er eigenlijk niet iemand verantwoordelijk moeten worden gesteld om de 'schrijfsels' van sommigen leesbaar te maken? Punten, komma's en hoofdletters zijn er niet voor niets.

Daarnaast, van harte welkom op het forum rademacher!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 26 aug 2008 15:28

gerard@cervelo.com schreef:


Een framefabrikant die een recall begint om de verantwoordelijkheid te nemen waar de vorkfabrikant dat niet doet, ik weet niet waarom dat een blamage is. Behalve Cannondale kan ik niet zo snel een fabrikant bedenken die dat zou doen. Ik zou me als consument meer zorgen maken over hoeveel fabrikanten er zijn voor wie een percentage van 12 vorken op 5800 geen reden is om iets te ondernemen.
[/quote]


Juist omdat Cervelo op deze wijze handelt ben ik klant geworden.
Kweekt ook klanten loyaliteit.
En dat men ervoor kiest om zo snel mogelijk een potntieel gevaarlijke situatie op te lossen, prima.

Ben alleen teleurgesteld( tot nog toe )over de onmogelijkheid, om de vork die als vervanging dient, te kiezen.
Als het de enige vork zou zij die aan de eisen voldoet OK!
Maar we weten nu dat er ook landen zijn waar die keuze wel mogelijk is.

En die keuze zouden wij ook graag hebben.

veltecblx
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 okt 2006 00:04

veltecblx 26 aug 2008 17:26

Beste Forumleden,

zoals jullie gezien hebben volgen wij en onze leveranciers de verschillende discussies op dit forum. Over het algemeen doen wij dit om onze klanten beter te leren kennen en de service op deze manier te kunnen verhogen. De discussie over de WOLF SL terugroepactie heeft ons dan ook zeker aan het denken gezet, het resultaat is dat de terugroepactie enigszins is aangepast. De aanpassing is als volgt.

1) veiligheid boven alles, dus iedereen moet zo snel mogelijk stoppen de WOLF SL vork te gebruiken
2) De Wolf SL vork wordt standaard vervangen door een EASTON EC90SLX vork
3) Voor mensen die liever wachten op een zwarte 3T vork bestaat de optie dit kenbaar te maken door bij je dealer een formulier in te vullen. Hierbij hoort de verklaring dat de WOLF SL vork niet meer gebruikt wordt. Na binnenkomst van dit formulier informeren wij u rechtstreeks over de levertijd van de 3T vork (hoewel niet precies in te schatten is hoe lang dit gaat duren sluiten wij niet uit dat dit meerdere maanden gaat zijn)

Alle informatie hierover is zojuist per mail naar onze officiele Cervelo dealers gestuurd. De Cervelo eigenaren die van deze aanpassing gebruik willen maken moeten dan ook contact opnemen met 1 van deze dealers

heeft u verdere vragen en/of opmerkingen voor Veltec als distributeur dan kunt u het beste contact opnemen via verkoop@veltec.com

-robin-
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:14

-robin- 26 aug 2008 17:58

Als dat nu niet netjes en snel opgelost is weet ik het ook niet meer. Ik vind het bijna jammer dat ik zo geen vork heb om in te ruilen ;-)

luctoretemergo
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12

luctoretemergo 26 aug 2008 18:05

Dit is werkelijk klasse van Veltec! Ik wil ze complimenteren met het feit dat ze het aandurven om de confrontatie met zowel de klanten als Cervelo op te zoeken en een compromis te bieden. Zo komen we tenminste ergens, want Gerards bijdragen waren moeilijk constructief te noemen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 aug 2008 18:28

Persoonlijk denk ik dat deze oplossing in samenspraak tussen Veltec en Cervelo tot stand is gekomen hoor.

Maar goed, fijn dat het op een goede manier is opgelost. De betrokken partijen hebben laten zien dat ze luisteren naar hun klanten en ook wat met de informatie doen. Iedereen tevreden lijkt me.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 aug 2008 19:24

veltec blx schreef:Beste Forumleden,

zoals jullie gezien hebben volgen wij en onze leveranciers de verschillende discussies op dit forum. Over het algemeen doen wij dit om onze klanten beter te leren kennen en de service op deze manier te kunnen verhogen. De discussie over de WOLF SL terugroepactie heeft ons dan ook zeker aan het denken gezet, het resultaat is dat de terugroepactie enigszins is aangepast. De aanpassing is als volgt.

1) veiligheid boven alles, dus iedereen moet zo snel mogelijk stoppen de WOLF SL vork te gebruiken
2) De Wolf SL vork wordt standaard vervangen door een EASTON EC90SLX vork
3) Voor mensen die liever wachten op een zwarte 3T vork bestaat de optie dit kenbaar te maken door bij je dealer een formulier in te vullen. Hierbij hoort de verklaring dat de WOLF SL vork niet meer gebruikt wordt. Na binnenkomst van dit formulier informeren wij u rechtstreeks over de levertijd van de 3T vork (hoewel niet precies in te schatten is hoe lang dit gaat duren sluiten wij niet uit dat dit meerdere maanden gaat zijn)

Alle informatie hierover is zojuist per mail naar onze officiele Cervelo dealers gestuurd. De Cervelo eigenaren die van deze aanpassing gebruik willen maken moeten dan ook contact opnemen met 1 van deze dealers

heeft u verdere vragen en/of opmerkingen voor Veltec als distributeur dan kunt u het beste contact opnemen via verkoop@veltec.com



Proficiat voor deze klassevolle geste.
Veel dank aan Veltec & Cervélo !!


Ik heb in een recent verleden in de fietsenbranche gewerkt en weet iets meer dan anderen hoe moeilijk deze hele operatie wel niet is. De fietsindustrie is sowieso al geen eenvoudige branche waar de marges beperkt zijn (in de racefiets dan toch) en deze hele recall kost handenvol geld, niet alleen voor Cervélo maar ook voor Veltec en de dealers die inspanningen doen voor vorkwissels die geen euro opleveren. De hele logistieke operatie is een helse karwei, en keuze laten tussen 2 vorken is op zich niet haalbaar... en blijkbaar zijn er geen 3T's genoeg voorradig om iedereen dàt te gunnen. Het compromis is dus prachtig, ook al vergt dit alweer extra administratie en rompslomp.

't Was moeilijk te verwachten dat dit in 1 dag geregeld zou worden, maar ik had er wel vertrouwen in dat -als wij bij ons standpunt zouden blijven- dat Cervélo en Veltec zich dan ook gesterkt zouden zien om de inspanning te leveren. Dat Gerard Vroomen en Veltec nauwgezet dit volgen en begaan zijn met hun klanten, is dé prachtige aanvulling op de kwaliteit van deze frames.

Graag teken ik in op de deal om te wachten op mijn 3T vork en heb dit mijn dealer TS-Bikes al laten weten.

In ieder geval, dit maakt mij fier om Cervélo en Veltec als sponsor te hebben. Ze weten nu nog maar eens dat ze aan mij iemand hebben die keihard zijn mening zegt, ook al is die niet steeds in hun voorkeur, maar als het positief is zal ik het ook niet verzwijgen: SUPER!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie