Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 jul 2013 10:52

sharkman113 schreef:Jawel de bladen zijn slap en niet bedoeld voor 11v. In het begin gaat het nog maar ze raken snel krom en met voldoende wattage trap je de ketting er op termijn redelijk makkelijk af. bladen met meer metaal (shimano, Rotor aero) blijven langer goed.
Hmm, tijdig vervangen dan maar door stronglight (goede ervaringen mee op mijn andere fiets), alhoewel ik nog niet helemaal snap waarom juist de combi met campa 11v niet goed zou gaan (binnenmaten schakels zijn gelijk toch, wat "merkt" het kettingblad er dan van?). Maar mss te off topic in dit draadje..
Laatst gewijzigd door 53x11 op 21 jul 2013 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jac
Forum-lid

Jac 20 jul 2013 22:17

Vandaag een nieuwe overjarige Supersix hi mod met Sram Red gekocht ,
foto,s volgen zsm .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 21 jul 2013 10:12

Hmm, tijdig vervangen dan maar door str ... draadje..

Combinatie stijf frame - stijve crank en bladen met de stijfheid van pasta gaat gewoon niet heel goed.
Gaat ook niet om het merk bladen maar om de hoeveelheid gebruikt metaal, vandaar ook rotor aero of shimano oid.
Beste kombi is Campa groep-campa bladen en ook dat kan op deze crank met een andere spider.
Probleem doet zich enkel voor bij schakelen onder vollast en bij sterke renners bij aanzetten op het grote blad waarna de ketting eraf loopt, niet echt een probleem maar is gewoon zonde voor de zwarte crank.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 21 jul 2013 13:22

Dat snap ik geloof ik niet helemaal, een voorwerp dat onder x N belasting y mm vervormd, doet dat altijd, onafhankelijk van waar het voorwerp aan vast gemaakt is (quasi statisch beschouwd voor de puristen).
Maar mss is het te warm voor fysica nu:grin:

Die campa specifieke spider is er alleen in 135mm, en niet in 110mm toch?

EDIT: los van of het uitmaakt of het crankstel zelf slap of stijf is, heb net eens geprobeerd het buitenblad richting achtervork te duwen met de hand; dat mkv blad is idd bizar slap:-?
Die ga ik snel vervangen. (Niet te snappen ook, op een crank die ontworpen is om zo stijf mogelijk te zijn)
baanfiets kopen?

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 21 jul 2013 17:49

Bladen zijn idd zijdelings extreem stijf en het geen prestatie om ze onder vollacht tot een 8 te vervormen. Nog geen probleem maar loopt je ketting eraf dan zijn de looks van je Si crank naar de haaien en dat zou jammer zijn.
Idd campa enkel in 135 mm weet dat FSA 11 speed bladen leverd maar belangrijkste is dat de bladen wat massiever zijn en gek genoeg heeft FSA wel minder uitgefreesde bladen in haar pakken. Als je niet te gek te keer gaan kun je rustig rondkijken naar iets beters en later vervangen (ik zou voor een FSA super road 110 blad gaan, veel steviger).

danoontje
Forum-lid

danoontje 22 jul 2013 15:44

53x11 schreef:
danoontje schreef:Moooooie fiets! Alleen dat kabelwerk en stuurlint had netter gemogen imho

Veel succes met je PR
Eens; vrijwel het slordigste stuurlint dat ik ooit gewikkeld heb :-(
Dat krijg je als je op je papadag een fiets aan het afmonteren ben, en ondertussen ook je 2 kids (0 en 3) veel aandacht wil geven :-)

Kabelloop onder het lint bedoel je? Kabels zijn niet zo mooi weg te werken lijkt het met dit stuur (Deda Superleggera)
Papadag is heel herkenbaar....ik klus alleen nog maar na 19.30 (1&2 zijn ze hier..).

Is het bij Campa een optie om beide kabels voorlangs te laten lopen? Dan heb je die kabelloop aan de zijkant van je stuur niet meer. Ziet er nog netter uit.
Anima Sana In Corpore Sano.

Jac
Forum-lid

Jac 24 jul 2013 18:21

Jac Bulls schreef:Vandaag een nieuwe overjarige Supersix hi mod met Sram Red gekocht ,
foto,s volgen zsm .
Iets later als gepland ,maar hier zijn ze dan .
Afbeelding
Afbeelding

@spacerpolitie de spacers blijven nog even zitten ,gaat nog wel wat onderuit ;)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 jul 2013 20:05

Jac Bulls schreef:(...)
Mooie fiets! Volgens mij eenzelfde frame als de mijne (2010 frame?)

Over spacers gesproken: mijn stuurpen rust nu op de conische spacer, maar zou eigenlijk nog een cm lager mogen. Onder de spacer zit een afdekplaatje voor het bovenste balhoofdlager verstopt. Kan ik de conische spacer gewoon weghalen en de stuurpen bovenop dat plaatje monteren? Of zie ik dan iets over het hoofd?
baanfiets kopen?

Jac
Forum-lid

Jac 24 jul 2013 20:56

53x11 schreef:
Jac Bulls schreef:(...)
Mooie fiets! Volgens mij eenzelfde frame als de mijne (2010 frame?)

Over spacers gesproken: mijn stuurpen rust nu op de conische spacer, maar zou eigenlijk nog een cm lager mogen. Onder de spacer zit een afdekplaatje voor het bovenste balhoofdlager verstopt. Kan ik de conische spacer gewoon weghalen en de stuurpen bovenop dat plaatje monteren? Of zie ik dan iets over het hoofd?
Dank je , het is een 2011 frame.

Die conische spacer kun volgens mij niet weg halen, wel te vervangen voor een lager type
dacht ik.

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 24 jul 2013 21:03

conische spacer kun je gewoon weglaten.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 24 jul 2013 21:11

Die conische spacer kan (mits je niet reeds de laagste hebt) vervangen worden door een lagere (weglaten gaat technisch wel maar je blijft met een gat zitten).

@spacerpolitie de spacers blijven nog even zitten ,gaat nog wel wat onderui
En wat betreft zoveel spacers bij een supersix: zo zou ik idd niet met een hi-mod vork willen rijden (van meer dan 3-4 cm inclusief de conische spacer is af te raden)

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 24 jul 2013 22:01

Jac Bulls schreef:
Jac Bulls schreef:Vandaag een nieuwe overjarige Supersix hi mod met Sram Red gekocht ,
foto,s volgen zsm .
Iets later als gepland ,maar hier zijn ze dan .
Afbeelding
Afbeelding

Blijft een erg mooi frame! Veel plezier ermee.

Plaats reactie