Pagina 346 van 1863

Re: Canyon topic

Geplaatst: 20 jun 2012 15:53
door BonoCross
@ wikui: ik heb mijn standaard headset van mijn AL uit 2009 vervangen door een 4.5mm headset zoals AM-fan hierboven beschrijft en dat scheelt toch dik een centimeter. Een -17 graden pen kost al snel rond de 85 euro als je deze bij Canyon besteld maar ook daarmee kun je dieper zitten. Die Specialized pennen schijnen niet perfect te passen en worden niet aangeraden. FSA en PRO hebben ook een paar (dure) stuurpennen die geschikt zijn voor 1 1/4 vorkbuizen, zoek maar eens wat op google of hun websites.

Edit: de stuurpennen van FSA en PRO zijn ook allemaal -6 of -7 graden dus voor een -17 graden pen kun je helaas alleen de WCS van Canyon gebruiken

Re: Canyon topic

Geplaatst: 20 jun 2012 16:50
door wikui
bonocross mag ik vragen welk merk en type je erop gezet hebt?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 20 jun 2012 18:20
door BonoCross
Goh het precieze type weet ik zo even niet maar hij is in ieder geval van Acros en besteld via Canyon (Peter). Mocht er 2.5 jaar geleden ongeveer 50 euro voor betalen.Dit is exact de headset die ik ook heb:
Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 20 jun 2012 18:57
door wikui
OK. bedankt voor de info.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 20 jun 2012 21:29
door xytras
yoda schreef:@xytras ik zou de je stuurpen even loshalen en het kleine boutje even een stuk naar buiten draaien. Dan even je stuurpen aandrukken en vastdraaien. Vervolgens het kleine boutje aandraaien totdat je weerstand voelt. Zo stel ik mijn balhoofd van mijn canyon. Peter van canyon heeft het me zo eens uitgelegd. Misschien dat het helpt.
ik heb de indruk dat dat bij mij niet werkt. Door je stuurpen aan te drukken en weer vast te draaien kan je toch onmogelijk speling wegwerken, of ben ik nu zo verkeerd?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 20 jun 2012 22:21
door yoda
xytras schreef:
yoda schreef:@xytras ik zou de je stuurpen even loshalen en het kleine boutje even een stuk naar buiten draaien. Dan even je stuurpen aandrukken en vastdraaien. Vervolgens het kleine boutje aandraaien totdat je weerstand voelt. Zo stel ik mijn balhoofd van mijn canyon. Peter van canyon heeft het me zo eens uitgelegd. Misschien dat het helpt.
ik heb de indruk dat dat bij mij niet werkt. Door je stuurpen aan te drukken en weer vast te draaien kan je toch onmogelijk speling wegwerken, of ben ik nu zo verkeerd?
Je moet ook even het het kleine boutje van het i-locksysteem er uit draaien. Wanneer je dan je stuurpen loshaalt en aandrukt en vastzet, dan kan je met het kleine boutje van ilock-systeem je speling er uit halen. Dat systeem zijn in principe 2 schijven die door het aandraaien van het boutje van elkaar komen te staan en daardoor dus de speling van je balhoofd moet halen. Je moet dat moertje vastdraaien totdat je weerstand voelt en dan moet het goed zijn. De stuurpen druk je alleen aan zodat je dat kleine boutje niet enorm moet indraaien om d speling te verhelpen. Wederom hoop ik dat je er iets aan hebt.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 jun 2012 23:08
door b.rt
Even een dikke pluim voor de garantie-afhandeling van Canyon!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 27 jun 2012 21:08
door berniev
M'n Aeroad frame is eindelijk opgebouwd

Frame: Canyon Aeroad CF (maat 2XL)
Bottom bracket: Campagnolo press-fit 86,5 X 41
Ergopowers: Campagnolo Super Record 11 speed
Voorderrie: Campagnolo Super Record 11 speed
Achterderrie: Campagnolo Super Record 11 speed
Crankstel: Campagnolo Super Record 11 speed Ti 175 mm (met Spécialités TA Nerius bladen 52/39)
Remhoeven: Campagnolo Super Record (front: dual pivot, rear: dual pivot)
Kabels: Campagnolo
Stuur: 3T Ergonova Team Black (44 cm c-c)
Stuurpen: 3T Arx Team Black (110 mm)
Kopserie: Acros Ai-69
Stuurlint: Lizard Skins
Zadel: Selle Italia SLR Teknologika Flow
Zadelpen: Canyon VCLS Aero Post
Pedalen: Time RXS Ulteam Ti Carbon
Wielen: Campagnolo Eurus/Campagnolo Neutron Ultra/H+ Son 42 mm met Record naven
Cassettes: Campagnolo Super Record 11/23 / Campagnolo Super Record 12/25 (2X) / Campagnolo Super Record 12/27 / Campagnolo Super Record 12/29
Bidonhouders: BBB
Fietscomputer: Polar CS200
Banden: Michelin Pro³Race / Vredestien Fortezza

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 27 jun 2012 22:21
door timofietst
Wow, wát een gave bak zeg! Eén vraagje: waarom heb je de originele kettingbladen verwisseld met die van Spécialités?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 27 jun 2012 23:02
door haaldoor
Zo te zien compact crankstel en dan kan je van Campagnolo geen 53/52 en 39 krijgen.

Vroeg me zelf eerder af waarom je bij zo'n opbouw met alles Super Record kiest voor Alu BBB bidonhouders. Zou zelf dan net iets wat lichter en hi-tec er op zetten.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 27 jun 2012 23:48
door Lcsmet
haaldoor schreef:Zo te zien compact crankstel en dan kan je van Campagnolo geen 53/52 en 39 krijgen.

Vroeg me zelf eerder af waarom je bij zo'n opbouw met alles Super Record kiest voor Alu BBB bidonhouders. Zou zelf dan net iets wat lichter en hi-tec er op zetten.
Ik vind de BBB spullen op geen enkele fiets staan.
Het is allemaal zo gewoontjes, er steekt niets van emotie in.

Bij mij komt het er echt niet op.
BBB maakt zo'n eenheidsworst, in alle winkels hetzelfde grote rek met allemaal hetzelfde materiaal.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 28 jun 2012 08:28
door berniev
timofietst schreef:Wow, wát een gave bak zeg! Eén vraagje: waarom heb je de originele kettingbladen verwisseld met die van Spécialités?
Er bestaan geen Campa compact bladen van 52/39 en rij niet graag met de standaard 50/34 bladen. Voor de bergen rij ik met 52/36 TA bladen.
Binnenkort komen wel Campa compact bladen van 52/36 op de markt.