Specialized
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40
Het zal een 2e fiets worden maar wel bedoeld als hoofd fiets en de cube die ik nu heb als winter fiets. Dus als ik binnenkort even een dagje vrij heb ga ik terug en laat alles aan meten. Dus zal denk ik de tarmac worden.
Ik stond voor hetzelfde dilemma en heb voor de Venge gekozen.
Mijn redenatie was: De Tarmac is een prachtige fiets, maar ik vond de Venge nog een stuk mooier. Emotie dus. Ook rij ik pakweg 90% van de tijd over vlakke brabantse wegen en 'klim' ik die andere 10%. En dat de Venge minder goed klimt en iets (torsie) slapper is, maakt hem nog zeker niet tot een slechte klimfiets. Da's meer de ratio.
Een testrit heb ik alleen op de Venge gemaakt, waarschijnlijk omdat ik alleen wilde weten of hij aan de verwachtingen voldeed en niet in twijfel gebracht wilde worden. Dan had ik namelijk ook wel op een van de andere merken kunnen testen, want ik denk dat alle topfietsen dichtbij elkaar liggen.
Uiteindelijk werd mij gevoel/hoop/emotie bevestigd en heb hem daarom genomen, en ben er erg tevreden mee
Maar je kunt aan beiden geen buil vallen lijkt me.
Mijn redenatie was: De Tarmac is een prachtige fiets, maar ik vond de Venge nog een stuk mooier. Emotie dus. Ook rij ik pakweg 90% van de tijd over vlakke brabantse wegen en 'klim' ik die andere 10%. En dat de Venge minder goed klimt en iets (torsie) slapper is, maakt hem nog zeker niet tot een slechte klimfiets. Da's meer de ratio.
Een testrit heb ik alleen op de Venge gemaakt, waarschijnlijk omdat ik alleen wilde weten of hij aan de verwachtingen voldeed en niet in twijfel gebracht wilde worden. Dan had ik namelijk ook wel op een van de andere merken kunnen testen, want ik denk dat alle topfietsen dichtbij elkaar liggen.
Uiteindelijk werd mij gevoel/hoop/emotie bevestigd en heb hem daarom genomen, en ben er erg tevreden mee
Maar je kunt aan beiden geen buil vallen lijkt me.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Goede keuze knukkel, ook met een Venge kun je hard de bocht door of lekker klimmen. De grenzen van zo'n frame zullen wij als wielertoeristen toch niet opzoeken of opmerken.
Of ie nu iets slapper is ga je dan ook niet merken, dus de keuze op basis van emotie is dan de goede.
Veel plezier ermee!
Of ie nu iets slapper is ga je dan ook niet merken, dus de keuze op basis van emotie is dan de goede.
Veel plezier ermee!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Mooiste kiezen kan idd ook. Ik had beide frames staan (beide S-works) en heb de tarmac gehouden omdat ik het overall een veel prettiger rijdende fiets vond maar ben je niet in die positie dan kun je simpelweg degene pakken waar je voorkeur naar uitgaat, er zijn verschillen maar ze zullen niet overweldigend zijn (overigens vond ik de venge qua eigenschappen meer richting de foil gaan, ook goed op een aantal aspecten maar ook behoorlijk hard/oncomfortabel en racegericht en als dat de keuze was geweest dan was de keuze op deze laatste gevallen).
http://www.specialized.com/nl/nl/news/latest-news/18600
9 mei rider-first live evenement
Tarmac sl5 introductie?
9 mei rider-first live evenement
Tarmac sl5 introductie?
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40
Ik hoop het niet want dan heb ik voorlopig nog geen nieuwe fiets. Want dan ga ik wachten op de nieuwe natuurlijk.
Op 9 mei weet je meer. Voor een foto van de sl5 zie de vorige pagina, hier staat al een foto van een sl5 project black.rendier410 schreef:Ik hoop het niet want dan heb ik voorlopig nog geen nieuwe fiets. Want dan ga ik wachten op de nieuwe natuurlijk.
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wordt vast een fraaie fiets, maar ter herinnering: Specialized is er maar zelden in geslaagd om een frame vanaf introductie in één keer goed / foutloos op de markt te zetten (even nog het echec met de S-works vork naar boven halen).
Persoonlijk zou ik het eerst een jaartje aankijken i.p.v. de hoofdprijs te betalen en dan alsnog als proefkonijn moeten fungeren.
Persoonlijk zou ik het eerst een jaartje aankijken i.p.v. de hoofdprijs te betalen en dan alsnog als proefkonijn moeten fungeren.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Heb je ervaring met beide? Dit is de basisaanname van de twee fietsen.Triple A schreef:Tarmac is meer all round, lichter en wendbaarder, venge harder, meer aero en gericht op snelheid ( ten koste van comfort)
Ik heb zelf een tarmac, daarnaast diverse keren op een venge gereden. Mijn voorkeur gaat daarbij toch echt naar de tarmacStuntman Mike schreef:Heb je ervaring met beide? Dit is de basisaanname van de twee fietsen.Triple A schreef:Tarmac is meer all round, lichter en wendbaarder, venge harder, meer aero en gericht op snelheid ( ten koste van comfort)
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik heb/had ze beide maar de Venge heb is al heel snel weer verkocht omdat deze stil bleef staan. Punt is dat heb beide zeer goede frames zijn en beide in de meeste gevallen echt lekkerder rijden met lage velgen. Dat is meteen een optisch punt, de tarmac ziet er ook met lage velgen gewoon goed uit de Venge is voor mij echt een no go (vergelijk het maar met een tijdritfiets met lage velgen). Zou ik een fiets kopen voor mooi strak en vlak asfalt en continu tegenwind hebben dan was de Venge (eigenlijk de Foil) mijn keuze zijn in elk ander terrein de Tarmac (dit is niet specifiek voor Specialized, zelfde verschil zie je bij Giant tussen de Advanced en Propel).
De rest is gewoon smaak en daat valt niet over te twisten, qua ontwerp zijn beide frames nog verre van perfect en vallen er absoluut nog zaken te verbeteren maar als totaalconcept kunnen de meesten (als de geometrie je past) aan bedien een goed frame hebben.
De rest is gewoon smaak en daat valt niet over te twisten, qua ontwerp zijn beide frames nog verre van perfect en vallen er absoluut nog zaken te verbeteren maar als totaalconcept kunnen de meesten (als de geometrie je past) aan bedien een goed frame hebben.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Wat zou je aan de Tarmac willen verbeteren, los van het gemiddelde comfort in de voorvork en achtervork (t.o.v. andere merken)? Ik heb technisch geen problemen met de Sl4. De nieuwe Sl5 heeft wel fraaie weggewerkte zadelpenklem en zal wellicht meer comfort bieden. Gewicht van de S-works zou wellicht nog wat lager kunnen, maar een lager gewicht moet ook niet te koste gaan van duurzaamheid.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29