Pagina 346 van 767
Re: Specialized topic
Geplaatst: 03 mei 2014 20:46
door rendier410
Het zal een 2e fiets worden maar wel bedoeld als hoofd fiets en de cube die ik nu heb als winter fiets. Dus als ik binnenkort even een dagje vrij heb ga ik terug en laat alles aan meten. Dus zal denk ik de tarmac worden.
Re: Specialized topic
Geplaatst: 03 mei 2014 21:03
door knukkel
Ik stond voor hetzelfde dilemma en heb voor de Venge gekozen.
Mijn redenatie was: De Tarmac is een prachtige fiets, maar ik vond de Venge nog een stuk mooier. Emotie dus. Ook rij ik pakweg 90% van de tijd over vlakke brabantse wegen en 'klim' ik die andere 10%. En dat de Venge minder goed klimt en iets (torsie) slapper is, maakt hem nog zeker niet tot een slechte klimfiets. Da's meer de ratio.
Een testrit heb ik alleen op de Venge gemaakt, waarschijnlijk omdat ik alleen wilde weten of hij aan de verwachtingen voldeed en niet in twijfel gebracht wilde worden. Dan had ik namelijk ook wel op een van de andere merken kunnen testen, want ik denk dat alle topfietsen dichtbij elkaar liggen.
Uiteindelijk werd mij gevoel/hoop/emotie bevestigd en heb hem daarom genomen, en ben er erg tevreden mee
Maar je kunt aan beiden geen buil vallen lijkt me.
Re: Specialized topic
Geplaatst: 04 mei 2014 07:17
door scottpch
Goede keuze knukkel, ook met een Venge kun je hard de bocht door of lekker klimmen. De grenzen van zo'n frame zullen wij als wielertoeristen toch niet opzoeken of opmerken.
Of ie nu iets slapper is ga je dan ook niet merken, dus de keuze op basis van emotie is dan de goede.
Veel plezier ermee!
Re: Specialized topic
Geplaatst: 04 mei 2014 10:54
door sharkman113
Mooiste kiezen kan idd ook. Ik had beide frames staan (beide S-works) en heb de tarmac gehouden omdat ik het overall een veel prettiger rijdende fiets vond maar ben je niet in die positie dan kun je simpelweg degene pakken waar je voorkeur naar uitgaat, er zijn verschillen maar ze zullen niet overweldigend zijn (overigens vond ik de venge qua eigenschappen meer richting de foil gaan, ook goed op een aantal aspecten maar ook behoorlijk hard/oncomfortabel en racegericht en als dat de keuze was geweest dan was de keuze op deze laatste gevallen).
Re: Specialized topic
Geplaatst: 05 mei 2014 19:05
door Triple A
http://www.specialized.com/nl/nl/news/latest-news/18600
9 mei rider-first live evenement
Tarmac sl5 introductie?
Re: Specialized topic
Geplaatst: 05 mei 2014 19:40
door rendier410
Ik hoop het niet want dan heb ik voorlopig nog geen nieuwe fiets. Want dan ga ik wachten op de nieuwe natuurlijk.
Re: Specialized topic
Geplaatst: 05 mei 2014 20:19
door Triple A
rendier410 schreef:Ik hoop het niet want dan heb ik voorlopig nog geen nieuwe fiets. Want dan ga ik wachten op de nieuwe natuurlijk.
Op 9 mei weet je meer. Voor een foto van de sl5 zie de vorige pagina, hier staat al een foto van een sl5 project black.
Re: Specialized topic
Geplaatst: 05 mei 2014 20:27
door sharkman113
Wordt vast een fraaie fiets, maar ter herinnering: Specialized is er maar zelden in geslaagd om een frame vanaf introductie in één keer goed / foutloos op de markt te zetten (even nog het echec met de S-works vork naar boven halen).
Persoonlijk zou ik het eerst een jaartje aankijken i.p.v. de hoofdprijs te betalen en dan alsnog als proefkonijn moeten fungeren.
Re: Specialized topic
Geplaatst: 05 mei 2014 21:58
door Stuntman Mike
Triple A schreef:Tarmac is meer all round, lichter en wendbaarder, venge harder, meer aero en gericht op snelheid ( ten koste van comfort)
Heb je ervaring met beide? Dit is de basisaanname van de twee fietsen.
Re: Specialized topic
Geplaatst: 06 mei 2014 05:47
door Triple A
Stuntman Mike schreef:Triple A schreef:Tarmac is meer all round, lichter en wendbaarder, venge harder, meer aero en gericht op snelheid ( ten koste van comfort)
Heb je ervaring met beide? Dit is de basisaanname van de twee fietsen.
Ik heb zelf een tarmac, daarnaast diverse keren op een venge gereden. Mijn voorkeur gaat daarbij toch echt naar de tarmac
Re: Specialized topic
Geplaatst: 06 mei 2014 07:28
door sharkman113
Ik heb/had ze beide maar de Venge heb is al heel snel weer verkocht omdat deze stil bleef staan. Punt is dat heb beide zeer goede frames zijn en beide in de meeste gevallen echt lekkerder rijden met lage velgen. Dat is meteen een optisch punt, de tarmac ziet er ook met lage velgen gewoon goed uit de Venge is voor mij echt een no go (vergelijk het maar met een tijdritfiets met lage velgen). Zou ik een fiets kopen voor mooi strak en vlak asfalt en continu tegenwind hebben dan was de Venge (eigenlijk de Foil) mijn keuze zijn in elk ander terrein de Tarmac (dit is niet specifiek voor Specialized, zelfde verschil zie je bij Giant tussen de Advanced en Propel).
De rest is gewoon smaak en daat valt niet over te twisten, qua ontwerp zijn beide frames nog verre van perfect en vallen er absoluut nog zaken te verbeteren maar als totaalconcept kunnen de meesten (als de geometrie je past) aan bedien een goed frame hebben.
Re: Specialized topic
Geplaatst: 06 mei 2014 07:37
door boswielrenner
Wat zou je aan de Tarmac willen verbeteren, los van het gemiddelde comfort in de voorvork en achtervork (t.o.v. andere merken)? Ik heb technisch geen problemen met de Sl4. De nieuwe Sl5 heeft wel fraaie weggewerkte zadelpenklem en zal wellicht meer comfort bieden. Gewicht van de S-works zou wellicht nog wat lager kunnen, maar een lager gewicht moet ook niet te koste gaan van duurzaamheid.