Pinarello
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ja,Ja het gaat de goede kant op met Pina. Prachtig!!!
Nu de kronkel nog uit de voorvork, een mooie strakke voorvork erin.
Geen glimmertjeslak, en ik ga gauw sparen voor de KOBH 2010
Nu de kronkel nog uit de voorvork, een mooie strakke voorvork erin.
Geen glimmertjeslak, en ik ga gauw sparen voor de KOBH 2010
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Amai wa een flop is da zeg. Pinarello's klassieke vormen combineren met zo'n lijn die ge in 1001 frames kunt krijgen. Hopelijk is da enkel voor die mannen van Sky. Qaisse rijdt al jaren op zo'n frames en plots komt Sky op de proppen en zij moeten weer persé iets anders hebben.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Jorisb schreef:Kronkels uit het frame en dan?? Dan heb je een standaard ogend carbon frame wat zich niet/nauwelijk nog onderscheid van de rest, dat zwaarder is dan de concurrenten en waar je ook nog eens heel veel voor betaald. :rolleye:
Gewicht interesseert mij niet zo, ik weeg zelf ook 77 kg, en of mijn fiets nu 6,5 kg of 7,5 kg weegt, IK merk er weinig van!
De keuze voor Pinarello is voor mij vanwege dat de geometrie, hij past geweldig!
Zeer goede rijeigenschappen, strak sturend en heerlijk in snelle afdalingen.
Mijn fiets hoeft niet onderscheidend te zijn, bovendien denk ik dat je zonder kronkels een lichter en zeer hedendaags frame kan bouwen, dat kan je wel aan de ontwerpers van Pinarello overlaten!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Moet er aan wennen een pina zonder onda achtervork, denk dat ook wat aan het gewicht is gedaan. Want zo'n topframe kan en mag eigenlijk niet meer dan 1000 gram wegen. En de glitters mogen er op blijven wat mij betreft (-;
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40155
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Eens wat betreft het gewicht, maar als je in dat frame nu ook nog een standaard vork stopt wordt het een 13 in een dozijn fiets zoals er al zoveel rondrijden.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
helemaal mee eens, eigenlijk!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Daniel1975 schreef:Eens wat betreft het gewicht, maar als je in dat frame nu ook nog een standaard vork stopt wordt het een 13 in een dozijn fiets zoals er al zoveel rondrijden.
Qua uiterlijk misschien, maar dat hoeft zeker niet over de rijeigenschappen en afwerking te gaan.
Bij een fiets blijft het uiterlijk bijzaak, maar dat is mijn mening!
Uiterlijk is natuurlijk ook zeer persoonlijk, en naar mijn mening ook het laatste waar je keuze voor een fiets op moet maken.
Helaas is de meest gemaakte fout de keuze van een slecht passend frame te wijten door de keuze vanwege het uiterlijk.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16 aug 2009 20:42
colnagofreak schreef:Jorisb schreef:Kronkels uit het frame en dan?? Dan heb je een standaard ogend carbon frame wat zich niet/nauwelijk nog onderscheid van de rest, dat zwaarder is dan de concurrenten en waar je ook nog eens heel veel voor betaald. :rolleye:
Gewicht interesseert mij niet zo, ik weeg zelf ook 77 kg, en of mijn fiets nu 6,5 kg of 7,5 kg weegt, IK merk er weinig van!
De keuze voor Pinarello is voor mij vanwege dat de geometrie, hij past geweldig!
Zeer goede rijeigenschappen, strak sturend en heerlijk in snelle afdalingen.
Mijn fiets hoeft niet onderscheidend te zijn, bovendien denk ik dat je zonder kronkels een lichter en zeer hedendaags frame kan bouwen, dat kan je wel aan de ontwerpers van Pinarello overlaten!
Kan ik inkomen, gisteren en eergisteren uitvoerig (+ 200km) mijn nieuwe FP2 gaan testen en verschil met mijn (weliswaar aluminium) Ridley op de kasseitjes is duidelijk hoor- en voelbaar.
Terwijl mijn Ridley bijna uitéén dokkerde glijdt de Pinarello vlotjes over de kasseikopjes bijna geruisloos...en er waren slechte stukken bij ( echt boerenwegjes waar bijna niemand komt, ook niet met de fiets )
Ben vanaf nu fervente voorstander van de onda-vorken
Daniel1975 schreef:Eens wat betreft het gewicht, maar als je in dat frame nu ook nog een standaard vork stopt wordt het een 13 in een dozijn fiets zoals er al zoveel rondrijden.
Conclusie: Op die kronkels na is een Pinarello gewoon een 13 in dozijn-fiets...