Pagina 346 van 745

Geplaatst: 07 apr 2010 20:01
door colnagofreak
Ja,Ja het gaat de goede kant op met Pina. Prachtig!!!

Nu de kronkel nog uit de voorvork, een mooie strakke voorvork erin.
Geen glimmertjeslak, en ik ga gauw sparen voor de KOBH 2010 ;)

Geplaatst: 07 apr 2010 20:07
door jorisb
Kronkels uit het frame en dan?? Dan heb je een standaard ogend carbon frame wat zich niet/nauwelijk nog onderscheid van de rest, dat zwaarder is dan de concurrenten en waar je ook nog eens heel veel voor betaald. :rolleye:

Geplaatst: 07 apr 2010 20:21
door alexfoure
Amai wa een flop is da zeg. Pinarello's klassieke vormen combineren met zo'n lijn die ge in 1001 frames kunt krijgen. Hopelijk is da enkel voor die mannen van Sky. Qaisse rijdt al jaren op zo'n frames en plots komt Sky op de proppen en zij moeten weer persé iets anders hebben.

Geplaatst: 07 apr 2010 20:33
door colnagofreak
Jorisb schreef:Kronkels uit het frame en dan?? Dan heb je een standaard ogend carbon frame wat zich niet/nauwelijk nog onderscheid van de rest, dat zwaarder is dan de concurrenten en waar je ook nog eens heel veel voor betaald. :rolleye:


Gewicht interesseert mij niet zo, ik weeg zelf ook 77 kg, en of mijn fiets nu 6,5 kg of 7,5 kg weegt, IK merk er weinig van!

De keuze voor Pinarello is voor mij vanwege dat de geometrie, hij past geweldig!
Zeer goede rijeigenschappen, strak sturend en heerlijk in snelle afdalingen.

Mijn fiets hoeft niet onderscheidend te zijn, bovendien denk ik dat je zonder kronkels een lichter en zeer hedendaags frame kan bouwen, dat kan je wel aan de ontwerpers van Pinarello overlaten! ;)

Geplaatst: 08 apr 2010 01:42
door herera
Ik vraag me af of Dura-Ace Di2 uberhaupt wel kasseienproof is. Lijkt met erg fragile al die electronica met dat gerammel over die keien.

Geplaatst: 08 apr 2010 02:32
door optico
Electronica kan opzich best tegen een beetje schudden, vochtigheid lijkt me meer een probleem. Ben ook benieuwd hoe betrouwbaar dit zal zijn.

Geplaatst: 08 apr 2010 10:42
door ilfalco2004
Moet er aan wennen een pina zonder onda achtervork, denk dat ook wat aan het gewicht is gedaan. Want zo'n topframe kan en mag eigenlijk niet meer dan 1000 gram wegen. En de glitters mogen er op blijven wat mij betreft (-;

Geplaatst: 08 apr 2010 10:46
door daniel1975
Eens wat betreft het gewicht, maar als je in dat frame nu ook nog een standaard vork stopt wordt het een 13 in een dozijn fiets zoals er al zoveel rondrijden.

Geplaatst: 08 apr 2010 12:20
door ilfalco2004
helemaal mee eens, eigenlijk!

Geplaatst: 08 apr 2010 18:08
door colnagofreak
Daniel1975 schreef:Eens wat betreft het gewicht, maar als je in dat frame nu ook nog een standaard vork stopt wordt het een 13 in een dozijn fiets zoals er al zoveel rondrijden.


Qua uiterlijk misschien, maar dat hoeft zeker niet over de rijeigenschappen en afwerking te gaan.
Bij een fiets blijft het uiterlijk bijzaak, maar dat is mijn mening!
Uiterlijk is natuurlijk ook zeer persoonlijk, en naar mijn mening ook het laatste waar je keuze voor een fiets op moet maken.

Helaas is de meest gemaakte fout de keuze van een slecht passend frame te wijten door de keuze vanwege het uiterlijk.

Geplaatst: 08 apr 2010 20:27
door swa_sentneuf
colnagofreak schreef:
Jorisb schreef:Kronkels uit het frame en dan?? Dan heb je een standaard ogend carbon frame wat zich niet/nauwelijk nog onderscheid van de rest, dat zwaarder is dan de concurrenten en waar je ook nog eens heel veel voor betaald. :rolleye:


Gewicht interesseert mij niet zo, ik weeg zelf ook 77 kg, en of mijn fiets nu 6,5 kg of 7,5 kg weegt, IK merk er weinig van!

De keuze voor Pinarello is voor mij vanwege dat de geometrie, hij past geweldig!
Zeer goede rijeigenschappen, strak sturend en heerlijk in snelle afdalingen.

Mijn fiets hoeft niet onderscheidend te zijn, bovendien denk ik dat je zonder kronkels een lichter en zeer hedendaags frame kan bouwen, dat kan je wel aan de ontwerpers van Pinarello overlaten! ;)


Kan ik inkomen, gisteren en eergisteren uitvoerig (+ 200km) mijn nieuwe FP2 gaan testen en verschil met mijn (weliswaar aluminium) Ridley op de kasseitjes is duidelijk hoor- en voelbaar.
Terwijl mijn Ridley bijna uitéén dokkerde glijdt de Pinarello vlotjes over de kasseikopjes bijna geruisloos...en er waren slechte stukken bij ( echt boerenwegjes waar bijna niemand komt, ook niet met de fiets :) )

Ben vanaf nu fervente voorstander van de onda-vorken :)

Geplaatst: 08 apr 2010 20:36
door em
Daniel1975 schreef:Eens wat betreft het gewicht, maar als je in dat frame nu ook nog een standaard vork stopt wordt het een 13 in een dozijn fiets zoals er al zoveel rondrijden.


Conclusie: Op die kronkels na is een Pinarello gewoon een 13 in dozijn-fiets...;)